TikTok מפתחת אפליקציית הזרמת מוזיקה
ByteDance, חברת האם של TikTok הגישה לאחרונה בקשה לסימן מסחרי עבור "TikTok Music". השירות יאפשר למשתמשים לרכוש, לנגן, לשתף ולהוריד מוזיקה
טיקטוק ממשיכה למצב את עצמה כאחת מהרשתות החברתיות המובילות כיום. ByteDance, חברת האם של TikTok הגישה לאחרונה בקשה לסימן מסחרי עבור "TikTok Music". השירות יאפשר למשתמשים לרכוש, לנגן, לשתף ולהוריד מוזיקה. המשתמשים יוכלו ליצור, לשתף ולהמליץ על רשימות השמעה, ולהגיב על מוזיקה. זהו לא מהלך מפתיע לאור העובדה שמוזיקה היא חלק אינטגרלי בפעילות המשתמשים באפליקציה, גם בעבר וגם בהווה.
ל-ByteDance כבר יש ניסיון בהזרמת מוזיקה. בשנת 2020 החברה השיקה אפליקציית הזרמת מוזיקה בשם Resso, בהודו, ברזיל ואינדונזיה. ל-Resso יש כמה מאותן תכונות המתוארות בבקשה לרישום של "TikTok Music", כמו היכולת ליצור רשימות השמעה, לשתף שירים במדיה החברתית ולתקשר עם משתמשים אחרים בקהילת האפליקציה.
אפליקציית TikTok בברזיל מגיעה עם כפתור שמפנה משתמשים אל Resso כדי שיוכלו להאזין לגרסה המלאה של שיר שהם מעוניינים בו, מהלך שעוזר לשמור על המשתמשים בתוך המערכת האקולוגית של ByteDance, פיצ'ר שמזכיר את הפעילות של "שזאם". בסוף 2021 כבר היו ל-Resso 40 מיליון משתמשים חודשיים ברחבי הודו, ברזיל ואינדונזיה. מספר המשתמשים החודשי גדל ב-304 אחוזים בין ינואר 2021 לינואר 2022 בהודו לבדה, בניגוד לצמיחה של 38 אחוזים של Spotify במדינה באותה תקופה.
לא ברור אם ByteDance מתכננת לפתח אפליקציית הזרמת מוזיקה המבוססת על הפלטפורמה של Resso, או שהיא תמציא משהו אחר לגמרי. בדיוק כמו של-TikTok הייתה השפעה עמוקה על האופן שבו אתרי מדיה חברתית פועלים, ייתכן שאפליקציית הזרמת מוזיקה עם חיבורי TikTok יכולה לשנות את תעשיית הזרמת המוזיקה, ולאלץ את השירותים הקיימים להסתגל.