שנת 2019 הייתה שנה נהדרת ליצרניות אוזניות ה-TWS עם נתון מרשים של כ-80 מיליון יחידות שנמכרו. מגמת שוק חזקה מאוד שהחלה בשנת 2016 כשחברת אפל הציגה את האיירפודס הראשונות וגרמה ליתר היצרניות להתעורר לשוק חדש ותוסס. TWS הוא מונח שמתייחס לאוזניות ללא חוטים כלל, גם לא כאלו שמחברים בין אוזניה לאוזניה.
התחילו את הטירוף: Air Pods
בשנת 2016 נמכרו בעולם סה"כ 15 מיליון יחידות על ידי היצרניות השונות, שנה לאחר מכן כבר נמכרו כ-30 מיליון ובשנת 2018 נמכרו כבר 50 מיליון יחידות. הצפי לשנת 2020 כבר עומד על נתון של מעל 100 מיליון יחידות.
אם חשבנו שכניסה של חברות מתחרות לשוק ה-TWS תנגוס בנתח השוק של אפל והאיירפודס שלה, הרי שהתבדינו מהר מאוד והיתרון העצום של אפל על יתר היצרניות רק הולך וגדל. מתוך 80 מיליון יחידות של אוזניות TWS שנמכרו בעולם בשנת 2019 - לא פחות מ-60 מיליון יחידות היו שייכות לחברת אפל. 58.5 מיליון יחידות איירפודס ועוד כמה מאות אלפי יחידות של המותג Beats.
תוצאות המחקר של Strategy Analytics
אם אתם זריזים ושלפתם מחשבון, גיליתם שנתח השוק של אפל בשנת 2019 עומד על 71 אחוזים, ללא ספק שליטה מוחלטת. מדובר כמובן על 3 דגמים שונים של איירפודס, הדגם הראשון שהוצג בסוף 2016, הדגם השני שהוצג באמצע 2019 ואילו הדגם האחרון, ה-Air Pods Pro, הוצגו בשלהי 2019 וכאמור נכנסו כבר לחישוב נתח השוק.
בשיאומי מבסוטים להיות לפני סמסונג
החברה שנמצאת במקום השני, אבל במרחק עצום - היא חברת שיאומי שמכרה בשנת 2019 כ-9 מיליון יחידות של אוזניות TWS ממשפחת ה-AirDots שלה (8.5% נתח שוק) ובמקום השלישי תוכלו למצוא את חברת סמסונג שמכרה 7.5 מיליון יחידות של אוזניות TWS ממשפחת ה-Galaxy Buds. חברות גדולות ומוכרות כמו JBL, ג'ברה, סוני, Bose וג'ייבירד - משתרכות הרחק מאחורי המובילות.
סמסונג רק במקום השלישי