חברת שיאומי הסינית כבר מזמן ידועה לא רק כאחת מיצרניות הסמארטפונים הפופולריות ביותר בעולם, אלא גם אחת מיצרניות המוצרים החכמים לבית הגדולות ביותר בעולם. בין מותגי האקו-סיסטם השונים של החברה ניתן למצוא את Mijia, שאחראי בין היתר על ייצור מצלמות אבטחה חכמות לבית. המחיר המוזל של אותן מצלמות וחיבורן לאקו-סיסטם של שיאומי הפך אותן לבין הפופולריות ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט. כעת, נראה כי באג שהתגלה על ידי אחד ממשתמשי המצלמות מאפשר למשתמשי המצלמה לצפות בתמונות מבתיהם של זרים.
את התקלה חשף אחד ממשתמשי מצלמת ה-Xiaomi Mijia 1080p (שנמכרת גם בישראל), שניסה לצפות וידאו שנקלט במצלמת האבטחה שלו באמצעות המסך החכם של גוגל, Nest Hub. המשתמש ניסה לגשת למצלמה, שתומכת בפלטפורמת Google Assistant, אך במקום לקבל הזרמת וידאו-חי של הנקלט בעדשת המצלמה שלו, הוא צפה בתמונות שהגיעו ממצלמות אנשים זרים שונים.
הדבר חזר על עצמו מספר פעמים, ובכל פעם בה המשתמש ניסה לגשת למצלמת האבטחה שלו מחדש - הוא קיבל שוב ושוב תמונות שצולמו במצלמותיהם של אנשים זרים, מישהו אחר בכל פעם. על פי המשתמש, גוגל מיהרו לפנות אליו בנושא, אך יצרנית ומפיצת המוצרים, שיאומי, לא ציינה בפניו דבר בנושא.
גוגל, כפי שמסרה בהודעה למגזין הטכנולוגיה The Verge, הודיעה כי היא מבטלת את האינטגרציה של מוצרי שיאומי עם Google Assistant ופלטפורמת הבית החכם שלה. כמו כן, אישרה החברה כי היא פנתה לשיאומי ועובדת מולה על פיתרון מהיר לתקלה. שיאומי מסרה גם היא תגובה בנושא וציינה כי היא גילתה את הבאג, ומסווגת אותו כבעיית זיכרון מטמון (Cache), והיא עומלת על פיתרון התקלה.