שירות יאנדקס מיוזיק זמין בישראל בעברית
שירות המוזיקה בסטרימינג שהגיע לישראל בהשקה רכה לפני כשנה, מקבל ממשק עברי ומנגנון זיהוי שירים בעברית. הוא כולל כ-50 מיליון שירים ואת המחיר הזול ביותר בישראל: 9.90 לחודש
חברת התוכנה הרוסית, יאנדקס השיקה הבוקר באופן רשמי את שירות המוסיקה בסטרימינג - Yandex Music, לראשונה עם ממשק עברי מלא, כ-50 מיליון שירים הכוללים את רוב המוזיקה העברית שקיימת אצל המתחרים ואפליקציה ייעודית לאנדרואיד, אייפון ומחשב אישי.
צילום מסך מתוך אפליקציית Yandex Music
יאנדקס נכנסה לישראל כבר בשנת 2018 כאשר שוק המוזיקה היה רווי למדי וכלל שירותים כמו ספוטיפיי, דיזר, מיוזיקס, סלקום ווליום, יוטיוב מיוזיק, טידל ואפל מיוזיק, מה שחייב אותה לתמחר את השירות במחיר שיהיה טוב יותר מאשר המתחרים - ואכן כך עשתה. מחיר השירות עומד על 9.90 שקלים לחודש ונכון לרגע זה מדובר במחיר הזול ביותר בישראל כיום לשירות מוזיקה כלשהו.
בנוסף, כדי למשוך את הקהל הישראלי - הציגה חברת יאנדקס הבוקר את הממשק העברי המלא של האפליקציה ולצידו, את מנגנון זיהוי השירים אשר יכול לזהות גם שירים בעברית. המנגנון מוטמע באפליקציה עצמה וברגע שמתנגן שיר - אפשר ללחוץ על לחצן הזיהוי והשיר יזוהה.
צילום מסך מתוך אפליקציית Yandex Music
נציגי יאנדקס באירוע הרגיעו עיתונאים ששאלו לגבי הסיכוי לפגיעה בפרטיות המשתמשים, כאשר הבהירו שהם מנטרים רק את המוזיקה ולא נתונים או פרטים אחרים שהמשתמש חייב להציג בזמן הרישום לשירות.
"ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה להשיק האפליקציה בשפה המקומית מחוץ למדינות CIS . זאת הודות למספר גורמים בהם האהדה הרבה של הצרכן הישראלי החובב חדשנות, פתוח לטרנדים וחשוף למגמות גלובליות. כל הגורמים הללו מאתגרים את המפתחים שלנו ואלגוריתמי ML על מנת ליצור חווית האזנה מעולה ואישית לכל משתמש בישראל. בנוסף, בישראל קהילה דוברת רוסית גדולה ביחס לאוכלוסייה" מסביר אנדרי גאוואק, מנכ"ל Yandex Music.
אלכסנדרה איבנובה, מנהלת Yandex Music ישראל מציינת כי: "אנחנו שמחים להשיק את Yandex Music בעברית אשר יאפשר למשתמשים הישראלים להאזין למוזיקה האהובה עליהם במיטב הנוחות והביטחון. גילינו שבסיס המשתמשים הישראלי שלנו נאמן עם שיעור נטישה נמוך בהשוואה לשווקים אחרים בהם אנו פועלים. אנו בטוחים שלאחר התנסות ראשונה של משתמשים באפליקציה יגלו המנויים את יכולת הדיוק של מנוע ההמלצות, מגוון רחב של מוזיקה ויבחרו להישאר איתנו. אנחנו רק בתחילת הדרך בשוק הישראלי, עומדים בפני אתגרים, נמצאים פה לטווח ארוך ובהמשך הדרך נציג שירותים ושיתופי פעולה חדשים עם שותפים גלובליים וישראלים".