אחת מחברות הטכנולוגיה הפופולריות והבולטות ביותר בשוק הבינלאומי, ומי שהביאה את מהפכת הרמקולים החכמים, אמזון, עשויה לעבוד בימים אלו על פיתוחו של שירות הזרמת מוסיקה חדש וחינמי, כזה שיאפשר לה להתחרות מול אפליקציות ושירותי הזרמת מוסיקה אחרים ובראשם השירות המוכר של ספוטיפיי. כך עולה מתוך דיוח חדש שעלה לרשת ביממה האחרונה.
כיום, מחזיקה אמזון בשירות הזרמת מוסיקה שעונה לשם Amazon Music Unlimited שמאפשר לצרכנים לגשת לכ-50 מיליון שירים דרך שלל הפלטפורמות: דרך ממשק דפדפן באתר החברה, באפליקציות המיועדות ל-iOS ואנדרואיד, ברמקולים חכמים ועוד. עם זאת, השירות מוצע במחיר התחלתי של 7.99 דולר ואינו שירות חינמי.
השירות החדש עליו עובדת החברה לפי הידווח, שמגיע ממגזין Billboard, הינו למעשה וריאציה חינמית של שירות Amazon Music Unlimited. השירות יגיע עם היצע שירים מוגבל ונמוך יותר מזה שזמין בגרסה שבתשלום, ולא ברור האם השירות ישלב פרסומות על מנת לפצות על היעדר התשלום מצד המשתמש.
בהנחה שאמזון אכן תשיק שירות הזרמת מוסיקה חינמי, עשוי הדבר להוות הצהרת מלחמה אל מול לקוחותיה של ספוטיפיי. כידוע, ספוטיפיי הינו אחד משירותי הזרמת המוסיקה הפופולריים ביותר בעולם, בעודו זמין באינספור פלטפורמות: מחשבים, סמארטפונים ממגוון מערכות הפעלה, טאבלטים, טלוויזיות חכמות, רמקולים חכמים ועוד. כיום, למעלה מעשור לאחר הקמת החברה, עומד פלח השוק שלה על למעלה מ-100 מיליון מנויים.
ספוטיפיי עובדת גם היא במודל "Fremium", כשזו מציעה למשתמשיה מנוי חינמי עם מספר מגבלות ופרסומות, כמו גם מנוי בתשלום שמסיר את אותן המגבלות וכן מסיר את הפרסומות. מתוך 100 מיליון מנויי החברה ישנם כ-30 מיליון מנויים משלמים. בהתאם לכך, אמזון ככל הנראה תנסה להגר משתמשים מהשירות החינמי של ספוטיפיי לשלה עצמה ובאמצעות צעד זה לצבור כוח נוסף בזירת שירותי הזרמת המוסיקה.