ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים האמריקאית, אפל, מאשרת בפעם הראשונה כי חלק ממכשירי ה-iPhone X שהוכרזו בשנה שעברה, סובלים מפגם בייצור המסך שמוביל לתפקוד לקוי של מסך המגע. החברה מאשרת את הדברים דרך עמוד תמיכה חדש שמופיע באתר האינטרנט שלה, ושם היא מודיעה גם על תוכנית רשמית לתיקון מכשירי האייפון שנפגעו מן התקלה, ללא כל עלות.
על פי ההודעה הרשמית של אפל, חלק מדגמי ה-iPhone X כוללים מסך מגע בעל רכיב לקוי, המוביל את המכשירים לסבול מ-2 בעיות ותקלות עיקריות. התקלה הראשונה גורמת למסך האייפון לקפוא ללא כל סיבה, ולהפסיק לתפקד גם כאשר המשתמש מקיש על גבי המסך. התקלה השניה, כפי שמאשרת החברה, גורמת למסך המגע של המכשיר לבצע פעולות שונות אף על פי שהמשתמשים כלל לא ביצעו דבר ולא הקישו על גבי המסך.
תגובתה של היצרנית מגיעה למעלה משנה לאחר הכרזת המכשיר, וחודשים ספורים לאחר שהוצג ממשיך דרכו, iPhone XS. בחברה מציינים כי האייפון 10 המקורי הוא היחיד שסובל מבעיה זו, כך שמשתמשי ה-iPhone XR ו-iPhone XS שהוכרזו יכולים להיות רגועים בנושא זה, לפחות על פי הודעת החברה. התקלות שמתארת אפל מתרחשות אצל משתמשי האייפון 10 מסביב לעולם מזה זמן מה וכונו בשם "Ghost Touch", וכעת זו הפעם הראשונה שהחברה מגיבה לנושא זה באופן רשמי.
נוכח התקלה, פותחת אפל בתוכנית להחלפת הרכיב הלקוי בכל מכשירי ה-iPhone X שסובלים מבעיה זו. עבור הלקוחות הישראלים, מציין עמוד התוכנית הייעודי שהעלתה היצרנית לאתר האינטרנט שלה, כי על הצרכנים שמכשיריהם מציגים את תקלה זו, לגשת לאחת מנקודות השירות המורשות של החברה בישראל, ולהפקיד את המכשיר לתיקון ללא כל עלות. מן הנציגויות הרשמיות של אפל בישראל (המפעילות הסלולריות, רשת iDigital ואחרות) טרם נמסרה הודעה רשמית בנושא.