חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה

הטוב
  • איכות תמונה מעולה
  • עדשה רחבה וזום X10
  • וידיאו וסאונד איכותיים
  • גוף מסיבי ואחיזה נוחה
הרע
  • ממשק לא הכי נוח
  • מהירות בינונית
  • עינית לא איכותית
בשורה התחתונה

פוג'י S6500 היא מצלמה שחובבי צילום שמחפשים מצלמה שקרובה באיכויותיה ובתפקודה למצלמת DSLR יאהבו מאוד. העדשה המעולה נותנת גם צד רחב של 28 מ"מ וגם טלה של 300 מ"מ ובאופטיקה מעולה, הגוף המסיבי והנוח לאחיזה, האפשרויות הידניות הרבות ובעיקר איכויות התמונה המעולות – כל אלה עושים את הפוג'י 6500 לאחת המצלמות דמויות ה-SLR הטובות והמשתלמות שהכרנו. עם זאת, בשל מגבלותיה במצב האוטומטי, היעדר מייצב תמונה וממדיה הגדולים יחסית, היא לא בדיוק המצלמה לצילומים ביתיים פשוטים בסגנון "כוון ולחץ". לחובבי צילום היא מומלצת בחום.

הקדמה

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

בזכות החיישן הגדול ("1/1.7) ובזכות האופטיקה המעולה, איכות התמונות לא פחות ממצוינת. הפרדת הצבעים, החדות, הצבעים הטבעיים – הכול נראה ומעניק תחושה של מצלמה מקצועית. גם בערכי ISO גבוהים התוצאות טובות יותר מכל מה שהכרנו לפני כן במצלמות שאינן DSLR. בתפריטי המצלמה ניתן לשלוט על כל הפרמטרים כדי לקבל תמונה מושלמת – החל מכיוון ערכי צמצם, תריס, ISO ואיזון לובן, ועד שיטת המדידה, אזורי מיקוד, פיצוי חשיפה לפלאש וחידוד. כמו כן ניתן לצלם בפורמט RAW ולערוך את הפרמטרים הידניים באמצעות תוכנה (מצורפת) במחשב האישי – תכונה חשובה שנעדרת מכמה מהמתחרות.

מצבי הצילום מגוונים: מעבר למצב האוטומטי והמצבים הידניים (כולל מצב ידני מלא) ישנו מצב סצנות (מצבי צילום מותאמים אישית לפי סוג הסצנה הרצויה, כגון צילום חוף ים, ספורט או בעת ביקור במוזיאון, שגם משתיק את הצלילים לחלוטין ומונע פלאש); מצב Natural light המונע את הפעלת הפלאש ומשתמש בהעלאת ISO במקרה הצורך, כדי לקבל תמונה בתאורה טבעית; וכן מצב Anti shake שהוא בעצם סוג של מייצב תמונה דיגיטלי, המשתמש גם הוא בהעלאת ISO כדי לקבל תמונות מיוצבות – אך גם רועשות למדי.

הפלאש הקופץ מצטיין ומצליח להאיר למרחק של עד 8 מטר, שזה הרבה מאוד בשביל פלאש מובנה. תמונות שצולמו בעזרתו מוארות היטב ובאופן אחיד. ראוי לציין את נורת העזר של הפוקוס, שעזרה למצלמה להתמקד גם בתנאי חושך מוחלט.

מצב המקרו טוב מאוד וניתן לצלם עצמים ממרחק של עד 10 ס"מ בצד הרחב של העדשה ועד 90 ס"מ בצד הטלה, וממרחק של 1 ס"מ בלבד מהאובייקט במצב הסופר-מקרו.



פונקציה חביבה נוספת היא "זיהוי פנים", שמסוגלת להבחין בפרצופים אנושיים (עד 10 בפריים, לטענת פוג'י) ולכוון על פיהם את החשיפה ואת המיקוד. הפונקציה עובדת טוב למדי אך מזהה פרצופים רק כשהם מופנים אל המצלמה (פורטרט) ולא במצב פרופיל.

לצד התשבחות, כדאי להבהיר שהפוג'י S6500 אינה מצלמה לצילום אוטומטי (כוון ולחץ): המצב האוטומטי שלה נוטה להעלות ISO לעיתים קרובות, ולמרות ביצועי ה-ISO הטובים עדיין מדובר בירידה באיכות ובפירוט התמונה. המצבים הידניים מאפשרים להוציא תמונות שמתקרבות מאוד לאיכות של DLSR, אבל למי שמחפש מצלמה אוטומטית – זו לא המצלמה עבורו.

החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
השיטה שבה משתמשת המצלמה כדי למדוד את כמות האור בסצנה המצולמת ולהתאים לכל תמונה את החשיפה הרצויה. קיימות 3 שיטות עיקריות, ובמצלמות רבות ישנה האופציה לבחור ביניהן:   מדידה ממוצעת: מדידת כמות האור הממוצעת בסצנה.   מדידה מרכזית (ספוט): מדידת האור בעיקר מהנקודה המרכזית בפריים. מטריצה: חישוב של כמות האור על ידי אלגוריתם המשווה בין הפריים לסצנות הקיימות בתוכנה באמצעות מדידה של אזורים רבים, ומנחש חשיפה נכונה.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

הפוג'י  S6500 מסוגלת לצלם וידיאו ללא הגבלת זמן (עד שנגמר המקום בכרטיס הזיכרון) ובשתי רזולוציות, שהגבוהה שבהן היא 640x480. אפשר להשתמש בזום הידני תוך כדי הצילום, ואיכות התמונה מצוינת. גם הסאונד היה איכותי להפתיע, אם כי מדי פעם שומעים סאונד של תקתוק חרישי בזמן שהשתמשנו בזום – לא בטוח שתרגישו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

הפוג'י S6500 היא מצלמה שנראית ומתנהגת כמו מצלמת SLR, וככזו היא גדולה וכבדה (600 גרם ללא סוללות). היא עשויה פלסטיק שחור עם משטחי אחיזה מגומי, והאחיזה שלה בידיים נוחה ומקצועית בזכות הגריפ שמותאם בדיוק לאצבעות יד ימין.
יש לה חוגת מצבים אחת ועוד מספר כפתורים ייעודיים במקומות שונים, כולל כפתור זיהוי פנים, כפתור לקביעת מצב הפוקוס, פיצוי חשיפה, צילום מתמשך ועוד. הכפתורים נוחים ללחיצה ומיקומם בדרך כלל הגיוני ונוח.

המסך גדול, 2.5 אינטש, מפורט ומצוין (230 אלף פיקסלים וקצב רענון של עד fps 60), ואפשרויות התצוגה בעת הצילום מגוונות – אפשרויות הצגת פרטי הצילום, מסך מפוצל המראה את התמונות האחרונות שצולמו וכן הצגת גריד המסייע לתכנון קומפוזיציה.


בנוסף למסך ישנה עינית אלקטרונית – למי שמעדיף לחסוך בסוללה או לתנאי תאורה שמקשים על השימוש במסך. העינית מכילה את כל האינפורמציה שיש במסך, אך אינה איכותית במיוחד וקשה להבחין בה בפרטים.

לפוג'י S6500, להבדיל מדמויות SLR רבות אחרות, יש זום ידני – כלומר את אורך המוקד משנים באמצעות סיבוב העדשה, כמו בעדשות של מצלמות SLR. החיסרון הוא תוספת סרבול של המצלמה, שכן העדשה לא נבלעת בתוך הגוף בזמן שהמצלמה מכובה. היתרונות, לעומת זאת, הם זום מדויק ומהיר וחיסכון משמעותי בצריכת הסוללות.

בנוסף לטבעת הזום ישנה גם טבעת המיועדת למיקוד ידני. בזמן השימוש במצב "פוקוס ידני", סיבוב הטבעת גורם להופעת ריבוע במרכז המסך שמבצע קרופ (חיתוך והגדלה) של הפריים כדי לעזור למשתמש להתמקד כראוי. עם זאת מצאנו שקשה להגיע לדיוק מושלם עם הפוקוס הידני כיוון שהמסך (או העינית), מטבע היותם דיגיטליים ומחולקים לפיקסלים, לא מסוגלים להראות את הפוקוס בזמן הצילום באופן מדויק מספיק (לעומת פוקוס ידני במצלמות SLR שניתן לבצע בדיוק מרבי בזכות העינית האופטית).

העדשה היא בטווח של 28-300 – גם כאן יתרון משמעותי של פוג'י על מתחרותיה בצד הרחב של העדשה – 28 מ"מ (לעומת 35 מ"מ בדמויות SLR אחרות), שמעולה לצילומים בתוך הבית או לצילומי נוף רחבים. למצלמה מצורף מכסה נפרד לעדשה המתחבר עם חוט לגוף המצלמה כדי שלא יאבד.

ממשק המשתמש הוא חוליה חלשה למדי במצלמות של פוג'י, וגם כאן המצב אינו שונה. התפריטים אמנם מהירים וברורים, אך לא תמיד אינטואיטיביים כמו שהיינו רוצים. גישה לפונקציות כמו צילום מושהה (טיימר), איזון לבן וקביעת ISO מצריכים חיטוט בתפריטים ואינם זמינים מספיק. גם כל אישור פעולה בתפריט הוציא אותנו מהתפריט לחלוטין במקום לחזור לתפריט הקודם. חבל גם שאין דרך לבטל את תצוגת התמונה לאחר הצילום (למשך 1.5 שניות).

  

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

מבחינת מהירות הפוג'י 6500 מציגה זמנים בינוניים – היא מוכנה לצילום הראשון תוך 1.6 אחרי הדלקתה, וזמן המחזור הוא כ- 1.9 שניות (ללא פלאש). במצב צילום רציף היא מצלמת בקצב של 2.2 תמונות לשנייה.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

הפוג'י S6500 פעולת על 4 סוללות AA, מה שמכביד מן הסתם על משקלה אך גם נותן לה זמן פעולה מצוין של עד 400 תמונות (ללא פלאש) וכן מאיץ את זמן טעינת הפלאש בין תמונה לתמונה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply