חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - Casio EX-F1: לא להחמיץ

אוריה גנור | 08.09.2008
הטוב
  • איכות צילום מרשימה
  • זום גדול
  • מייצב תמונה ומנגנון זיהוי פנים יעילים
  • צילום רציף של עד 60 תמונות בשנייה (גם עם פלאש)
  • צילום וידיאו מרשים בפורמט Full HD כולל זום מלא ופנס תאורה
  • Hot Shoe לחיבור פלאש חיצוני
  • צילום ידני
הרע
  • נטייה קלה לגוון כחול בחלק מהתמונות בתוך הבית
  • איכות בנייה לא מספקת
  • מסך סביר בלבד
  • עינית מעט כהה
  • כבדה יחסית
בשורה התחתונה

ברגע שיצאה לאוויר העולם, קבעה ה-F1 מבית קאסיו רף חדש במהירות צילום. אנחנו גילינו מצלמה חדשנית, איכותית, נוחה ומרתקת, בעלת אין סוף פונקציות וגם לא מעט יתרונות על פני המתחרות. אבל אל תטעו, היא בשום אופן לא מושלמת. איכות הבנייה שלה לא מצטיינת, ובכל פעם שהפלאש קפץ חששנו שזאת הפעם האחרונה שזה קורה. בנוסף, המצלמה אינה קלה במיוחד (671 גרם ללא סוללה), ובחלק מהתמונות שצילמנו בתוך הבית הייתה נטייה לכיוון הגוונים הכחולים.

אך בשורה התחתונה, ה-
F1 ריגשה והפתיעה אותנו בכל פעם מחדש, ולמרות תג המחיר הגבוה שלה – היא מומלצת בחום.

הקדמה

ה-F1, דמויית ה-SLR מבית קאסיו, שונה מכל מצלמה שהכרתם עד היום. היא מהירה יותר מכל מצלמת DSLR וחכמה יותר מכל דמויית SLR. ה-F1 יצאה לשוק במרץ 2008 והפתיעה את העולם בזכות מאפיינים ויכולות שלא נראו קודם לכן, בהם צילום רציף מהיר כברק בקצב של 60 תמונות בשנייה (ברזולוציה מקסימלית) וצילום וידיאו בפורמט Full HD ובמהירות צילום של 300-1200 פריימים בשנייה. ברזומה של המצלמה גם פרס החדשנות לשנת 2008 שהעניק לה איגוד עיתונות הצילום הטכני TIPA.

ה-F1 מצוידת בחיישן High Speed CMOS המפיק 6 מיליון פיקסלים, בזום אופטי נדיב של X12, בטווח ISO של 100-1600, במייצב תמונה, במנגנון זיהוי פנים ובמסך בגודל 2.8 אינטש. עוד מציעה ה-F1 צילום וידיאו ב-Full HD כולל זום אופטי ואפילו פנס תאורה.

ה-F1 משתמשת בכרטיסי הזיכרון SD ו-MMC בסוללת ליתיום בעלת הספק גבוה ונמכרת בצבע שחור בלבד.

הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

איכות הצילום של ה-F1 התגלתה כלא פחות ממצוינת, ותמונות רבות שצילמנו נראו כאילו צולמו במצלמת DSLR טובה. אבל לפני שנמשיך לדבר בשבחי איכות הצילום של ה-F1, נפנה מיד לאחת מתכונותיה הבולטות והמרתקות של המצלמה הזאת, הלוא היא צילום הרצף הלא ייאמן שלה – צילום שיאפשר לכם ללכוד בדיוק את הרגע החשוב ביותר מבחינתכם. למצלמה חוגה ייעודית למצב צילום הרצף שעליה תוכלו ללמוד עוד בסעיפים נוחות השימוש ומהירות אתחול ומחזור. בחוגה זו פונקציה בשם PLAY. בצילום במצב זה, ה-F1 תציג את רצף התמונות בהילוך אטי כך שתוכלו לבחון כל תמונה ותמונה שצולמה בתנועה ולבחור את זו שהכי תאהבו. נניח שתצלמו ילד רץ או משחק בכדור או ציפור במעופה, ולמעשה כל תנועה מעניינת אחרת –  תוכלו ברגע המתאים ללחוץ על כפתור החשיפה והתמונה תישמר. תכונה זו ייחודית לקאסיו, ופותרת את בעיית התמונות המפוספסות.

בצילום באור יום התמונות התקבלו בצבעים טבעיים ויפים, בקונטרסטיות נעימה לעין ובחדות גבוהה. התמונות הכילו פרטים רבים וללא חשיפת יתר או תת חשיפה. בצילום בתוך הבית עשתה ה-F1 שימוש בפלאש המצלמה (ניתן להרכיב פלאש חיצוני), והתוצאות השביעו את רצוננו. הפלאש עושה את עבודתו נאמנה ומפזר את האור בצורה טובה ואחידה. הפלאש הצליח להאיר גם חללים חשוכים לגמרי בצורה טובה, ולא יצר קונטרסטיות או הצללות שהפריעו לנו. בתמונות אחדות הבחנו כי השימוש בפלאש גורם למצלמה להדגיש לעתים את גווני ה-Cyan (כחול-ירקרק), ותמונות אלו נראו מעט כחלחלות. מדובר בתמונות אחדות בלבד, אך התופעה קיימת.

Casio EX-F1
בצילום באור יום התמונות התקבלו בצבעים טבעיים ויפים, בקונטרסטיות נעימה לעין ובחדות גבוהה. בצילום בתוך הבית עשתה ה-F1 שימוש בפלאש המצלמה, והתוצאות השביעו את רצוננו. הפלאש עושה את עבודתו נאמנה ומפזר את האור בצורה טובה ואחידה


 


נקודה לרעתה של ה-F1 היא בצילום פורטרטים עם פלאש במצב הצילום האוטומטי. במצב זה, פני המצולמים נראו חיוורות. בעיה זו נפתרה כאשר צילמנו בתוכנית הצילום "פורטרט" המצויה בתפריט BS (Best Shot) המוכר לרובנו כתפריט SCENE. במצב זה פני המצולמים צולמו כראוי וגוון עורם לא עוות. נקודה לזכותה של ה-F1 היא באיכות האופטיקה של העדשה המובנית שלה. גם כאשר צילמנו באורך מוקד מקסימלי (432 מ"מ), התמונות שהתקבלו נראו ממוקדות ובנוסף לא הכילו את תופעת ה-Fringing  Purple(הופעת הילה סגולה סביב לאובייקטים) האופיינית לעדשות סופר זום.

כאשר לא נעשה שימוש בפלאש, ה-F1 צילמה עם ISO גבוה יותר, ושמחנו לגלות כי המצלמה עושה עבודה טובה בהפחתת הרעש הדיגיטלי. תמונות שצולמו ב-ISO 400 אמנם הכילו מעט גרעיניות, אך הרבה פחות מרוב המצלמות שפגשנו עד היום. הגרעיניות החלה להשפיע על איכות התמונה החל מ-ISO 800, וב-ISO 1600 התמונות נראו גדושות ברעש דיגיטלי. בהדפסת התמונות בגדלים סטנדרטיים, לא תבחינו ברעש הדיגיטלי בתמונות שצולמו ב-ISO 800 ומטה – אך כן תבחינו בו על צג המחשב.

ה-F1 כוללת מנגנון זיהוי פנים שעובד נהדר. המנגנון מזהה את פני המצולמים באופן אוטומטי, ובכך מאפשר למצלמה להתמקד על האובייקטים החשובים בתמונה מבחינת המיקוד והחשיפה. המנגנון מזהה פנים המסתכלות ישירות למצלמה, ובנוסף גם חצי פרופיל ואף פרופיל מלא.

בצילום מקרו הצלחנו לצלם אובייקטים ממרחק מינימלי סביר של כ-5 ס"מ. התמונות שהתקבלו נראו מוארות היטב, ממוקדות בצורה טובה והכילו פרטים רבים מאוד.

מצב בו חיישן המצלמה נחשף זמן רב מדי לאור בגלל צמצם פתוח מדי או מהירות תריס גבוהה מדי, וכתוצאה מכך התמונה יוצאת "שרופה", כלומר שהחלקים המוארים נראים לבנים לגמרי וחסרי פרטים.
תת חשיפה הוא מצב שמעט מדי אור מגיע לחיישן המצלמה. תמונה המצולמת במצב של תת חשיפה תיראה כהה וחלקים ממנה אף עשויים להופיע חשוכים לגמרי.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

צילום הוידיאו של ה-F1 הוא ללא ספק המרשים והחדשני ביותר שראינו עד היום. ניתן לקבוע את צילום הוידיאו לאחד משלושה מצבים: STD (סטנדרט), HD ו-HS. במצב STD הצילום מתבצע בקצב סטנדרטי של 30 פריימים בשנייה, וברזולוציה סטנדרטית של 640X480. מצב HD מציע שני פורמטים, האחד ברזולוציה של 720X1280, והשני הוא פורמט Full HD ברזולוציה של 1920X1080. בשני הפורמטים הללו, קצב הצילום עומד על 60 פריימים בשנייה.

המצב השלישי הוא מצב HS (High Speed), וכשמו כן הוא – צילום מהיר. במצב זה, תוכלו לקבוע את קצב מהירות הצילום – בין 30 ל-1200 פריימים בשנייה. במצב HS הסרטים למעשה מצולמים בהילוך איטי (Slow Motion), והתוצאות פשוט מדהימות. 1200 פריימים בשנייה מספיקים לתפוס הרבה מעבר למה שהעין מסוגלת, ולעולם לא יימאס לכם לצלם עוד ועוד סרטונים בפורמט זה, ולראות את הדברים בצורה קצת אחרת. במצב HS הסרטים נראים מעט חשוכים בהשוואה למצבי הצילום האחרים, אך בצילום באור יום מלא הדבר לא היווה בעיה. כל הסרטים שצילמנו, בכל המצבים, נראו פשוט מצוין. הסרטים מצולמים בחדות גבוהה ובצבעים יפהפיים, ובנוסף שמחנו מאוד לגלות כי בזמן הצילום ניתן לעשות שימוש בזום האופטי המלא – X12. תכונה נוספת הנמצאת בתפריט זה היא ה-REC Light, תכונה שאפילו במצלמות וידיאו ייעודיות לא תמיד קיימת, המאפשרת לכם להפעיל פנס בזמן צילום וידיאו. הפנס מאיר באור לבן, עוצמתו חזקה והוא מסוגל לכסות שטח רחב.

פונקציה חביבה שמצאנו היא האפשרות לצפות בסרטים שצילמתם (בכל הפורמטים) בהילוך אטי. בזמן הצפייה בסרט ניתן ללחוץ על כפתור SET שיקפיא את התמונה
(
PAUSE), ולאחר מכן להשתמש בטבעת הניווט על מנת להריץ את הסרט קדימה ואחורה בקצב שתבחרו. הסרטים אינם מוגבלים בזמן, ואורכם תלוי בנפח כרטיס הזיכרון.


במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ה-F1 נוחה מאוד לשימוש. המצלמה גדולה ומעוצבת ככל דמויות ה-SLR, בעלת כפתורים רבים, מסך גדול מאחור ועדשה מסיבית מקדימה. איכות הבנייה של ה-F1 אינה הגבוהה ביותר שראינו ומשקלה גדול יחסית (671 גרם ללא סוללות), אך היא נוחה מאוד לאחיזה ולתפעול.

Casio EX-F1
איכות הבנייה של ה-F1 אינה הגבוהה ביותר שראינו ומשקלה גדול יחסית (671 גרם ללא סוללות), אך היא נוחה מאוד לאחיזה ולתפעול


 


ממשק המצלמה נוח ופריסת הכפתורים יעילה ומדויקת. הממשק הידידותי כולל שני תפריטים ראשיים. אל התפריט הראשון תגיעו דרך לחיצה על כפתור MENU הממוקם בגב המצלמה. תפריט זה מחולק לשלושה חלקים וכולל את כל הגדרות המצלמה. בין היתר תוכלו להפעיל את המנגנונים השונים (מייצב תמונה, מנגנון זיהוי פנים), להגדיר את איכות התמונה בצילום סטילס ובצילום וידיאו, וכן להגדיר את קצב צילום הוידיאו (בין 20 ל-1200 פריימים בשנייה). בתפריט MENU תוכלו גם להגדיר את צבעי התמונה (צבעים רגילים, שחור לבן, ספיה), את רמת החדות והקונטרסטיות בתמונה ועוד. התפריט השני מוצג באופן קבוע בצדו הימני של המסך, וכולל את מאפייני הצילום אליהם תיגשו לעיתים קרובות יותר, בהם איזון הלובן, אזורי המיקוד והחשיפה, קביעת רזולוציית התמונה, ISO ופלאש.

Casio EX-F1
ממשק המצלמה נוח ופריסת הכפתורים יעילה ומדויקת


 


בראש המצלמה, לצד כפתורי ההפעלה, הזום והחשיפה (כפתור הצילום) יש שתי חוגות. האחת היא חוגת המצבים הכוללת את מצב הצילום האוטומטי, מצב BS
(
Best Shot), ואת המצבים A, S, M. תפריט BS המוכר במצלמות אחרות כתפריט SCENE כולל את תכניות הצילום האוטומטיות. התפריט מוצג בליווי תמונות יפהפיות הממחישות את מצב הצילום – לטובת צלמים מתחילים; ואם זה לא מספיק, לצד כל תמונה מופיע הסבר במילים (באנגלית). החוגה השנייה מאפשרת לבחור בין כל מצבי הצילום הרציף הייחודיים ל-F1, כך שלא תיאלצו להסתבך עם כניסה לתפריטים השונים כדי ליהנות משימוש בהם. בגב המצלמה תפגשו את שני הכפתורים המחליפים בין מצב הצילום לבין מצב הצפייה בתמונות שצולמו, את כפתור MENU, את כפתור התצוגה, את כפתור EVF/LCD המחליף בין הצילום באמצעות המסך לבין הצילום באמצעות העינית, את ארבעת כפתורי הניווט ומסביבם טבעת (בעזרתה ניתן לדפדף בין התפריטים ובין התמונות שצולמו בזריזות) ואת הכפתור האדום המפעיל את צילום הוידיאו. הכפתור האדום ממוקם בצדה הימני העליון של ה-F1, ובזמן האחיזה הוא קרוב מאוד לאגודל כך שניתן להתחיל לצלם בזריזות. ניתן להפעיל את צילום הוידיאו בכל מצב כל עוד המצלמה פועלת. מסביב לכפתור האדום ישנו כפתור בחירה המאפשר לכם לבחור בין צילום וידיאו סטנדרטי, צילום באיכות HD וצילום HS (מהירות גבוהה).

Casio EX-F1
בראש המצלמה יש שתי חוגות. האחת היא חוגת המצבים הכוללת בין היתר את תפריט BS שהוא תכניות הצילום האוטומטיות. התפריט מוצג בליווי תמונות יפהפיות הממחישות את מצב הצילום. החוגה השנייה מאפשרת לבחור בין כל מצבי הצילום הרציף, כך שלא תיאלצו להסתבך עם כניסה לתפריטים השונים כדי ליהנות משימוש בהם


 


מסביב לעדשת המצלמה תוכלו למצוא טבעת נוספת. הטבעת משמשת כתחליף לכפתור הזום או כמיקוד ידני, בהתאם להגדרה שתבחרו בתפריט MENU. אך שימוש בטבעת כתחליף לכפתור הזום גרם לזום לנוע באטיות.

מסך המצלמה, בגודל 2.8 וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים, אולי אינו המסך האיכותי ביותר שנתקלנו בו עד כה, אך הוא עושה את העבודה ומציג את התמונות בצורה טובה. המסך בהיר וברור ואינו מחזיר השתקפויות באור יום מלא או בשמש ישירה. בנוסך למסך יש גם עינית דיגיטלית. העינית, בגודל 0.2 אינטש וברזולוציה של 201 אלף פיקסלים, התגלתה ככהה מדי. בנוסף, התמונה המוצגת בעינית אינה פרוסה על כל שטח העינית. אך באופן כללי היא גדולה מספיק ונוחה לשימוש.

Casio EX-F1
מסך המצלמה, בגודל 2.8 וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים, אולי אינו המסך האיכותי ביותר שנתקלנו בו עד כה, אך הוא עושה את העבודה ומציג את התמונות בצורה טובה. המסך בהיר וברור ואינו מחזיר השתקפויות באור יום מלא או בשמש ישירה

מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
אפקט נפוץ הצובע את התמונה בגוונים חומים ומעניק לה מראה של תצלום ישן.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

כאן שוב באה לביטוי מהירותה המסחררת של ה-F1. מרגע ההפעלה, ה-F1 מוכנה לצילום תוך שלוש שניות, אך זהו פרק הזמן הארוך ביותר שתיפגשו כאן. בין תמונה לתמונה ללא שימוש בפלאש זמן ההמתנה הוא מהיר וטוב ועומד על שנייה אחת בלבד. בשימוש עם פלאש ציפתה לנו הפתעה נעימה כשגילינו זמן המתנה זהה ומרשים מאוד של שנייה אחת. תוצאה נדירה ולמעשה זהו הזמן הקצר ביותר שנתקלנו בו עד היום.

בצילום הרציף, גולת הכותרת של ה-F1, המצלמה כמובן מצטיינת. מצב זה זכה לחוגת מצבים משלו, ובצדק. ה-F1 מאפשרת צילום רציף של עד 60 תמונות בשנייה (ללא פלאש), או 60 תמונות (עם פלאש) בשלוש שניות – מה שהופך אותה למצלמה המהירה בעולם. ראוי לציין כי במצב הצילום הרציף עם פלאש לא מדובר ב-60 פלאשים רצופים, אלא בפנס המדמה פלאש המופעל כל זמן שהאצבע על ההדק. בסוף כל צילום רציף, ה-F1 תאפשר לכם לבחור באחת משלוש אופציות: שמירה של כל התמונות, שמירה של תמונות שתבחרו באופן ידני או ללא שמירה כלל. במידה שהחלטתם לשמור את כל התמונות, תיאלצו להמתין קצת יותר מדקה בממוצע עד שכל התמונות יישמרו. כל רצף צילומים יישמר כקבוצה נפרדת, וכאשר תעברו למצב הצפייה תבחינו במילה SET. בלחיצה על עליו תוכלו לצפות בכל התמונות שצולמו בקבוצה הנבחרת. אי אפשר לבקש יותר.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

ה-F1 מופעלת על ידי סוללת ליתיום חזקה ומצוינת. הסוללה אפשרה לנו לעבור בקלות את קו 500 התמונות, כאשר שליש מהתמונות צולמו עם פלאש, ושליש נוסף הן תמונות שצולמו בצילום רציף. מדובר בתוצאה מרשימה גם בהשוואה למצלמות פחות זללניות. טעינת הסוללה נמשכת כארבע שעות.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply