חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - Panasonic DMC-FZ38 : סופרזום טובה

הטוב
  • עדשת זום x18איכותית
  • איכות תמונה מצוינת באור יום
  • צילום וידיאו איכותי וחסכוני ב-HD
  • זום שמיש בצילום וידיאו
  • זוג מיקרופונים להקלטת שמע
  • מצבי צילום ידניים
  • נוחות שימוש ותפעול מעולה
  • מסך איכותי ועינית אלקטרונית
הרע
  • ביצועי פלאש מאכזבים
  • אין חיבור למבזק חיצוני
  • ביצועי ISO גבוה פושרים
  • מסך דוהה באור שמש
בשורה התחתונה

כמו הדגם שקדם לה, גם Panasonic DMC-FZ38 מצטיינת כמצלמה דמוית SLR ונותנת כמעט כל מה שתבקשו: איכות צילום טובה, וידיאו איכותי וחסכוני ב-HD, ארגונומיה נוחה וחיי סוללה ארוכים. חבל לנו שהפלאש שלה לא מוצלח, ושאין אפשרות להרכיב מבזק חיצוני - מה שעלול  להוות בעיה משמעותית בצילומים בתאורה לא אידיאלית.

DMC-FZ38 תתאים לצלמים חובבים שרוצים מצלמה נוחה, איכותית וטובה, ושעיקר השימוש שלהם הוא באור יום או חללים מוארים היטב.

הקדמה

FZ38, או בשמה האחר FZ35, היא מצלמה דמוית-SLR חדשה של פנסוניק המחליפה את קודמתה ה-FZ28. המראה החיצוני האופייני של דגמי הסדרה נשמר בדגם החדש, כמו גם טווח העדשה, אבל מעבר לקווי הדמיון תמצאו כמה שיפורים משמעותיים: תוספת של 2 מגה פיקסלים, מעבד תמונה חדש, מערכת מיקוד מהירה יותר, יציאת HDMI והפחתה של 50 גרם במשקל.  

המפרט הטכני כולל חיישן
CCD בגודל 1/2.33  אינטש וברזולוציית 12.1 מגה פיקסל, עדשת זום X18 בטווח של 27-486 מ"מ עם מייצב תמונה אופטי, צילום וידיאו ברזולוציית 1280X720, טווח רגישות של 100-6400, זיהוי פנים, מסך בגודל 2.7 אינטש, עינית אלקטרונית, מיקרופון סטריאופוני, פלאש קופץ ויציאת Mini-HDMI.

Panasonic Lumix DMC-FZ38 פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודית ומאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסי SD/SDHC.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

כמצלמה דמוית-SLR המיועדת לחובבי צילום, מציעה ה-Panasonic FZ38 שלל מצבי צילום - החל מאוטומטיים לחלוטין ועד מצב צילום ידני מלא, וכן סצנות צילום מובנות. את הבדיקה ביצענו בדרך כלל במצבי הצילום iAuto ובמצב ה-P.

יצאנו עם המצלמה לצילום ביום שמש חורפי ונאה. התמונות שקיבלנו היו באיכות מצוינת בדרך כלל: הצבעים חיים וריאליסטיים, החדות טובה מאוד והתמונות עשירות בפרטים. בזכות העדשה האיכותית של
Leica אין כמעט תופעות של עיוותי חבית או הילות סגולות, מלבד באזורים בעלי ניגודיות גבוהה מאוד. החשיפות טובות באופן כללי, אם כי במצב האוטומטי ניכרה מגמה מסוימת לחשיפות יתר בצילום בשמש (אפשר לפתור זאת עם פיצוי חשיפה שלישי קבוע). כשהגדלנו את התמונות על מסך המחשב מצאנו גרעיניות מסוימת גם בערכי ISO נמוכים, אך לא מדובר ברעש דיגיטלי מכוער אלא בתבנית גרעון נעימה לעין באופן יחסי שלא פוגעת בפירוט התמונה.

עברנו לצילום בתוך הבית, ובחנו על הדרך גם את ביצועי ה-
ISO הגבוה יותר וגם את מייצב התמונה. באופן כללי, איכות התמונה בתוך הבית טובה אם כי לא כה מרשימה כמו בצילום בחוץ. עד ISO 400 הצבעים נותרו טובים והגרעון מתון, מעבר לכך ניכרה ירידה ברוויית הצבע ורעש דיגיטלי ניכר החל לצוץ, בתוספת סימני מריחות פה ושם. בסך הכל תמונות עד ISO 800 נראו די טובות, וב-ISO 1600 התמונות שמישות באופן חלקי ובהדפסות קטנות בלבד. מייצב התמונה האופטי, המכונה כאן Mega OIS, עושה עבודה טובה למדי ומסייע להפיק תמונות נטולות טשטוש במהירויות תריס של 1/40 ואף פחות מכך גם כשהזום פתוח לרווחה.

Panasonic DMC-FZ38 מצוידת בפלאש מתרומם שאינו קופץ מאליו אלא יש להקפיצו באמצעות כפתור ייעודי. אין Hot Shoe למבזק חיצוני, וחבל מאוד שכך, כי ביצועי הפלאש המובנה מאכזבים עד מאוד. כפלאש מילוי בצילום בחדר מואר הוא עושה עבודה סבירה, אבל בחללים חשוכים הוא כמעט ולא אפקטיבי כלל והתמונה נותרת חשוכה מאוד.

Panasonic DMC-FZ38
המצלמה מצוידת בפלאש מתרומם שאינו קופץ מאליו אלא יש להקפיצו באמצעות כפתור ייעודי. ביצועי הפלאש המובנה מאכזבים עד מאוד: כפלאש מילוי בצילום בחדר מואר הוא עושה עבודה סבירה, אבל בחללים חשוכים הוא כמעט ולא אפקטיבי כלל והתמונה נותרת חשוכה מאוד

עדשת הזום, בטווח נדיב שמתחיל בזווית רחבה 27 מ"מ ומסתיים בטלה 486 מ"מ, נעה באלגנטיות ובחרישיות רבה. ניתן לשלוט בעוצמת הלחיצה על חוגת הזום כדי לבחור בין תנועה מהירה לתנועה איטית ומדויקת.

מערכת המיקוד טובה, מהירה ומדויקת, ובזכות נורת העזר היא מצליחה להתמקד במהירות מפתיעה גם בחושך כמעט מוחלט.

מצב המקרו של המצלמה מרשים מאוד, ומצליח להתמקד ממרחק של 1 ס"מ בלבד מהעדשה - מה שאומר שהצלחנו פחות או יותר לגעת באובייקט הרצוי בקצה העדשה ולהצליח להתמקד עליו ללא קושי. התמונות המתקבלות נהדרות ועשירות מאוד בפרטים.

פנסוניק  DMC-FZ38כוללת 20 סצנות צילום, כשהשימושיות שבהן נמצאות גם על גלגלת המצבים לגישה מהירה. תמצאו שם בין היתר סצנות לצילום פנורמה, ילדים, Panning, חיות מחמד וכדומה, וכמה אפקטים חביבים המדמים צילום מבעד חור המנעול, תמונה מגורענת בשחור לבן ועוד.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

Panasonic DMC-FZ38 מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית HD (1280X720) בקצב של 30 פריימים בשנייה, וכמו ה-TZ7 שסקרנו לאחרונה היא משתמשת בקידוד האיכותי והחסכוני AVCHD Lite, שמאפשר להכפיל את משך הצילום על אותו נפח זיכרון. קובצי הוידיאו נחבאים בתוך תיקיית משנה בכרטיס הזיכרון ונאלצנו לבלוש אחריהם.

איכות צילום הוידיאו מצוינת - התמונה חדה, נטולת רעש דיגיטלי גם בבית, עם תנועה טובה וחלקה למדי ופירוט נרחב. הזום האופטי פעיל במלואו, ומהירות התנועה שלו הואטה במתכוון כדי ליצור תנועת זום חלקה ונעימה לעין ולא קופצנית מדי. המיקוד האוטומטי לאחר שינוי טווח הזום מעט איטי ולוקח לו כשנייה וחצי כדי להתמקד מחדש, אבל ביחס לביצועי הוידיאו המעולים מדובר בחיסרון קטן וזניח.

על הפלאש המתרומם, בראש המצלמה, ממוקמים זוג מיקרופונים שעושים עבודה נהדרת ומלווים את קובצי הוידיאו עם שמע באיכות מעולה. האם אמנם מסומנים באותיות
L ו-R, אך קשה לומר שתשמעו ממש בסטריאו בגלל קרבתם הרבה זה לזה.

Panasonic DMC-FZ38


איכות צילום הוידיאו מצוינת - התמונה חדה, נטולת רעש דיגיטלי גם בבית, עם תנועה טובה וחלקה למדי ופירוט נרחב. הזום האופטי פעיל במלואו. על הפלאש המתרומם ממוקמים זוג מיקרופונים שעושים עבודה נהדרת ומלווים את קובצי הוידיאו עם שמע באיכות מעולה, אם כי קשה לומר שתשמעו ממש בסטריאו בגלל קרבתם הרבה זה לזה

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

המצלמות של פנסוניק ידועות בארגונומיה והממשק הנוחים שלהם, וכך גם המצב ה- Panasonic DMC-FZ38. ראשית, המצלמה קלה למדי - 367 גרם בלבד משקלה, 50 גרם פחות מהדגם הקודם. היא לא גדולה במיוחד (מזכירה בגודלה את ה-SX1 של קנון), והאחיזה בה נוחה להפליא בזכות הגריפ הנדיב. העינית האלקטרונית בולטת מעט כדי לאפשר גישה נוחה לעין מבלי שהאף יימחץ אל המסך. המצלמה עשויה רובה ככולה מפלסטיק שחור וסטנדרטי, עם אזורים בגימור דמוי-עור על הגריפ ובאזור שבו מונח האגודל של יד ימין.

Panasonic DMC-FZ38
המצלמה קלה למדי ואינה גדולה במיוחד, והאחיזה בה נוחה להפליא בזכות הגריפ הנדיב. המצלמה עשויה רובה ככולה מפלסטיק שחור וסטנדרטי, עם אזורים בגימור דמוי-עור על הגריפ

גב המצלמה וחלקה העליון משופעים במקשים, אך הם מסודרים בתבונה ולא עמוסים או צפופים מדי ולכן הם נוחים לשימוש. לצד המסך, בגב המצלמה, תמצאו את מקשי הניווט, מקש למעבר בין המסך לעינית, מקש המחיקה שבלחיצה ארוכה מוביל לתפריט צילום הרצף, ג'ויסטיק המשמש בעיקר לדפדוף בין ערכי התריס והצמצם או פיצוי החשיפה, מקש לנעילת הפוקוס או החשיפה, מתג הסטה למעבר בין מצב צילום למצב צפייה ומקש אדום ועגול לצילום מיידי של וידיאו. משמאל העינית נמצא כפתור המקפיץ את הפלאש.

בחלק העליון תמצאו מתג הסטה להפעלה וכיבוי המצלמה, גלגלת מצבים גדולה ונוחה, מקשים לבחירת אזור וסוג המיקוד ואת הדק הצילום המוקף בחוגת הזום. בין כל שלל המקשים הללו חסר לנו מקש ייעודי לבחירת ה-ISO - עד שגילינו שאפשר לתכנת את מקש הניווט התחתון למגוון תפקודים, ובהם כמקש ל-ISO. נהדר.

לחיצה ארוכה על הג'ויסטיק מובילה לתפריט המהיר, הפרוס בצורת אייקונים בחלקו העליון של המסך ומעניק גישה מהירה לפרמטרים הנפוצים: חשיפה, מיקוד, איזון לובן,
ISO, גודל התמונה וכדומה. התפריט המלא, בתצורה טקטואלית בפונט גדול ונוח, מציג של אפשרויות מתקדמות כמו הגבלת טווח ה-ISO באופן מבוקר, קביעת מהירות התריס הנמוכה ביותר, אפקטים שונים, הגדרה של הניגודיות, חדות, רוויה ואפילו עוצמת ניקוי הרעשים - בקיצור, מכל טוב.

המסך, בגודל 2.7 אינטש ועם 270 אלף פיקסלים, מספק איכות תמונה טובה אך לא מלהיבה - ראינו כבר מסכים טובים יותר. בשמש ישירה הוא נוטה לדהות, אך בשביל זה קיימת העינית האלקטרונית: גודלה 0.2 אינטש והיא מציגה רזולוציה טובה של 201 אלף פיקסלים, מה שמאפשר תמונה חדה ושליטה על המיקוד. לצד העינית ישנה גלגלת לכיוון הדיופטר.

Panasonic DMC-FZ38
גב המצלמה וחלקה העליון משופעים במקשים, אך הם מסודרים בתבונה ולא עמוסים או צפופים מדי ולכן הם נוחים לשימוש. המסך, בגודל 2.7 אינטש, מספק איכות תמונה טובה אך לא מלהיבה ובשמש ישירה הוא נוטה לדהות, העינית האלקטרונית מציגה רזולוציה טובה, מה שמאפשר תמונה חדה ושליטה על המיקוד. לצד העינית ישנה גלגלת לכיוון הדיופטר

בימין המצלמה, מאחורי דלת פלסטיק קטנה, נמצא חיבור ה-
USB, ומשמאל נמצאים חיבור ה-Mini HDMI ושקע לחיבור לחשמל. בתחתית המצלמה תמצאו את שקע ההברגה המתכתי לחצובה ואת הסוללה וחריץ לכרטיס הזיכרון מאחורי דלת פלסטיק.

ערכת המצלמה נדיבה למדי וכוללת מכסה לעדשה, סך-שמש, מטען ביתי, כבל
USB, כבל AV, רצועת נשיאה, כרטיס SD בנפח 1GB, חוברות הדרכה בשפות שונות (כולל עברית) ודיסק עם תוכנת סנכרון וטיפול בתמונות.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
יחידת מידה המשמשת למדידת העוצמה של עדשה. הדיופטר, למשל, הוא גם ה"מספר" של משקפיים. במצלמות מסוימות שקיימת בהם עינית אופטית או אלקטרונית, ניתן לכוון את הדיופטר בעזרת גלגלת זעירה לצד העינית, כך שבעלי משקפיים יוכלו לכוון את האופטיקה של העינית בהתאם ל"מספר" שיש להם ולראות אותה ממוקדת.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ביצועי המצלמה מבחינת מהירות תגובה ותפעול טובים. בין הפעלת המצלמה ועד שהיא מוכנה לצילום התמונה הראשונה, חולפות כ-2.5 שניות, ולוקח לה כ-2 שניות כדי לכבות. בין תמונה לתמונה תמתינו כ-1.4 שניות בלבד - מהירות טובה מאוד; גם בצילום עם פלאש לא תאלצו להמתין יותר מ-3 עד 4 שניות.

צילום הרצף הרגיל מאפשר מהירות בינונית של כ-0.8 תמונות בשנייה, עם הגבלה ל-3 תמונות בלבד. בסצנות הצילום מצאנו סצנה שמכונה
High Speed Burst שמאפשרת מהירות צילום רצף גבוהה בהרבה - כ-5 תמונות בשנייה, במחיר של ירידה ברזולוציית הצילום.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

Panasonic Lumix DMC-FZ38 מצוידת בסוללת ליתיום-יון ייעודית, שמספקת חי סוללה מצוינים. צילמנו איתה מעל ל-700 תמונות, כמחציתן עם פלאש, ועל פי מחוון הסוללה נותרה בה למעלה ממחצית האנרגיה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply