חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית

סקירת wisebuy - Mio Spirit S555 : תוכנה בינונית

הטוב
  • קליטת לוויינים מהירה
  • עיצוב נאה וגוף דק
  • פונקצית חקירת אזור טובה
  • רמקול חזק
  • עמידות טובה
  • חיי סוללה טובים
הרע
  • תוכנת הניווט לא מספיק טובה
  • דיבורית ה-Bluetooth חלשה ולא שמישה
  • אין תכונות מולטימדיה כלשהן
בשורה התחתונה

Mio Spirit S555 הוא מכשיר ניווט טוב, לא חדשני במיוחד אבל טוב ואמין. תוכנת הניווט שלו לעומת זאת מאכזבת במבחן התוצאה, למרות השיפורים בנוחות השימוש. אם בכל זאת אתם מתכננים לרכוש מכשיר מסדרת הספיריט החדשה, תוכלו לוותר על הדגם הזה ולרכוש את ה-S505 ללא הדיבורית Bluetooth, שאינה שמישה במיוחד בדגם הזה.

הקדמה

בשנים האחרונות מקפידה חברת Mio לרענן את ליין המוצרים שלה מדי שנה, ולאחרונה גם את תוכנות הניווט. אחרי השותפות ארוכת השנים עם iGO פיתחה החברה תוכנה חדשה בשם Moov, ולאחרונה היא פיתחה תוכנה חדשה לחלוטין בשם Spirit. Mio S555 שקיבלנו לבדיקה מריץ את המערכת החדשה.

מפרט המכשיר כולל מסך 4.7 אינטש, מקלט
SiRF III עם טכנולוגיית InstantFix שפיתחה Mio, מעבד במהירות 400MHz, זיכרון למשתמש 2GB עם אפשרות הרחבה עד 8GB עם כרטיס Micro-SD וקישורית Bluetooth.

המעבד מבצע את פעולות איסוף הנתונים הנקלטים מהלוויינים וניתוחם. המעבד אחראי על חישוב המסלול מנקודת המוצא אל היעד. רוב המעבדים המוצעים כיום הם במהירות של 300 עד  400 מגה הרץ (MHz). מעבד בעל תדר עבודה גבוה יותר יוכל לבצע פעולות של ניתוח נתונים במהירות גבוהה יותר, לגרום למערכת ההפעלה לרוץ ולהגיב טוב יותר, ולחשב מסלול במהירות רבה יותר (וגם לחשב את המסלול מחדש במהירות, במקרה של סטייה מהדרך המתוכננת).
הזיכרון הפנימי במכשיר הניווט מתחלק לשני סוגים: זיכרון SDRAM, על פי רוב בנפח קבוע של 64 מגה – עליו מותקנת מערכת ההפעלה ואין למשתמש גישה אליו; וזיכרון ROM בנפחים משתנים (החל ב-64MB מגה ועד 2GB), ובו ניתן לאחסן מפות, מוזיקה, תמונות וסרטוני וידיאו. אם אתם מתכוונים להתקין תוכנות שונות או מפות נוספות על המכשיר, כדאי לרכוש מכשיר עם כמות זיכרון ROM גדולה.   בנוסף, רוב מכשירי הניווט כוללים חריץ הרחבה לזיכרון, לרוב לכרטיסי SD ו-MMC, ועליהם ניתן לאחסן מידע נוסף – מוזיקה, וידיאו ותמונות, וכן מפות לארצות נוספות.

ביצועים

(50% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

מיו ספיריט S555 קולט את אות הלוויין במהירות רבה, ומוכן לניווט תוך כ-10 עד 15 שניות מרגע ההפעלה. הוא שומר על אות יציב גם באזורים עם מבנים גבוהים ולעיתים אף בתוך הבית.

S555
מציג לראשונה, יחד עם אחיו לסדרה, את תוכנת הניווט החדשה של מיו - Spirit. הקונספט עליו מבוססת התוכנה הוא מינימליזם - פחות גרפיקה, פחות פונקציות, פחות הקשות כדי להגיע אל היעד, והכל כדי לפשט את התהליך הניווט ולקרב אותו לכלל המשתמשים.

העמוד הראשי מורכב מ-7 ריבועים גדולים וצבעוניים, בתוכם שוכנים האייקונים הראשיים בתוכנה - חיפוש כתובת, חקירת אזור (תיכף נגיע לזה), הגדרות, מועדפים ועוד. האייקונים גדולים מאוד והנגישות שלהם באצבע ותוך כדי נהיגה מצוינת.

Mio Spirit S555
העמוד הראשי מורכב מ-7 ריבועים גדולים וצבעוניים, בתוכם שוכנים האייקונים הראשיים בתוכנה. האייקונים גדולים מאוד והנגישות שלהם באצבע ותוך כדי נהיגה מצוינת

נגיעה באייקון "חפש" מביאה לעמוד המציע אפשרויות חיפוש מגוונות. תוכלו לחפש כתובת מלאה, חיפוש נקודות עניין בממשק מנוע-חיפוש מינימלי (פשוט להקליד שם, למשל: קניון הזהב), חיפוש נקודות עניין לפי קטגוריות וחיפוש צומת. חיפוש הכתובת עבר תהליך הפשטה ביחס לתוכנות מתחרות; הוא אינו מבקש, מסך אחרי מסך, שתזינו עיר, רחוב ומספר - אלא פשוט מציג שורת חיפוש ומאפשר לכם להקליד באופן טבעי את הכתובת (למשל: הרצל 125 פתח תקווה). מיו מספרים שמנוע החיפוש חכם ומסוגל לזהות מילים לא שלמות, כמו "הרצ 125 פתח תק" - וזה נכון. עם זאת, המנוע מסוגל להשלים רק את סופי המילים, ואם הקלדתם "חרמון" במקום "החרמון" - לא יתקבלו תוצאות. גם טעויות כתיב קטנות כמו "רוזנסקי" במקום "רוזינסקי" לא יניבו כל תוצאה - חבל.

במהלך השימוש במכשיר חיפשנו נואשות את היסטוריית הניווטים שלנו, ובשום אופן לא מצאנו אותו בתפריט המתבקש "חפש". בסופו של דבר נמצא הסורר בתפריט "סע" - תפריט נפרד שמציע ניווט ישיר לבית (יעד שהוגדר מראש), מועדפים, והיסטוריה. עדיף היה לאחד את שני התפריטים לאחד ולמנוע בלבול מיותר.

Mio Spirit S555


בעמוד החיפוש תוכלו לחפש כתובת מלאה, חיפוש נקודות עניין וחיפוש צומת. חיפוש הכתובת אינו מבקש שתזינו עיר, רחוב ומספר - אלא מציג שורת חיפוש ומאפשר להקליד באופן טבעי את הכתובת. המנוע מסוגל להשלים את סופי המילים, אך אינו מצליח לזהות ערים או רחובות שהוקלדו עם טעויות כתיב קטנות

הפונקציה "חקור" ייחודית לתוכנה Spirit של Mio. היא מאפשרת לבחור מקום מסוים, למשל המקום הנוכחי שלכם או היעד אליו אתם רוצים להגיע, ולהציג על גבי המפה נקודות עניין שבאזור. נחמד.

חלון הניווט מינימליסטי ופשוט. הגרפיקה צנועה, אפילו עגומה משהו בצבעי ירוק-כחול-אפור, ושמות הרחובות הסמוכים מופיעים בבירור. התוכנת תומכת בהצגת מבנים תלת מימדיים, אך מסתפקת רק במבנים חשובים ומרכזיים ולא בכל בית ברחוב - לטעמנו זו החלטה טובה שמונעת עומס מיותר וממקדת את המשתמש בדברים החשובים. קצב ההתקדמות של הסמן על המפה לא מהיר במיוחד, ואינו משתווה למהירות הנסיעה הזורמת של תוכנת
iGo, אך מהיר מספיק כדי שלא תפספסו פניות ברחובות קטנים.

מעל המפה נמצא פס מידע צר שמציג את הזמן שנותר עד היעד או המרחק בקילומטרים, לפי בחירתכם (למה לא שניהם?), ובתחתית המסך פס מידע רחב יותר שמציג את ציור הפנייה הבאה, המרחק עד אליה וגם חידוש: כיתוב מילולי של הוראת הנסיעה האחרונה, למשל "צא מהדרך המהירה" עם ציון הרחוב הבא או מספר הכביש. מדובר ביתרון על פני תוכנות אחרות בהן מוצג רק חץ המורה על הפנייה הבאה, שלעיתים לא רחוקות לא ברור מספיק. עם זאת חסר לנו ציון הרחוב או הכביש בו אנו נמצאים ברגע נתון (מופיע רק שם הרחוב או הכביש הבא). גם ציון המטרים או ק"מ עד הפנייה הבאה מופיע בגודל טקסט מעט קטן ובצבע חיוור שלא מקל על קריאותו.

את הוראות הניווט הקוליות תוכלו להשמיע בקול גברי או נשי לבחירתכם. בשני המקרים הצליל נשמע עמוס ודחוס למדי, אך הקראת ההוראות זורמת ורצופה, ללא השהיות בין המילים.

ואיך אמינות הניווט, תשאלו? ובכן, בכל המקרים הצלחנו להגיע ליעד בסופו של דבר - אבל לא תמיד הגענו במישרין ובדרך הטובה ביותר. המפות מעודכנות כראוי בתוכנה, אך לעיתים קבלנו הוראות תמוהות לפנות לכבישים לא קיימים, או חמור מכך - להכנס לאזורים לא בטוחים גם כשבחרנו שלא לנווט לשטחי
C (למשל, אל הכותל המערבי בחרה התוכנה לשלוח אותנו דרך וואדי אל-ג'וז במזרח העיר). הבעיה המרכזית בתוכנה, לדעתנו, היא ההוראה המיותרת בתכלית "המשך ישר". לעיתים קרובות מדי קיבלנו את ההוראה הזו, רק כדי לגלות מטרים ספורים לפני הצומת שההוראה מתחלפת ל"פנה ימינה" - כשכבר מאוחר מדי. לא מדובר בתופעה שולית אלא במשהו שחזר על עצמו וחייב אותנו לבצע פניות פרסה יותר מדי פעמים. מוטב לחברת מיו לעדכן את התוכנה ולבטל את ההוראה "המשך ישר" מכל וכל. בנוסף, לא מצאנו אחידות בתזמון ההוראות הקוליות: לפעמים קבלנו את ההתראה 800 מטר לפני הפנייה, לפעמים 400 ולפעמים 200 מטר בלבד - מבלבל.

הממשק הגרפי של התוכנה פשוט ונוח. התפריטים מופיעים בצורה טקסטואלית, בפונט גדול וקריא, וישנה תמיכה בגלילה בהחלקת אצבע על המסך (או באמצעות מקשי חיצים, לבחירתכם). עיצוב התוכנה נקי ופשוט מאוד.

אם לסכם את סעיף התוכנה, לא נוכל לומר שהתרשמנו לטובה באופן מיוחד מהמהלך החדש של
Mio. ספיריט מציגה כמה שיפורים בנוחות השימוש, אבל בסופו של דבר הניווט שלה לוקה בחסר, לפחות בגרסתו הנוכחית, ומחדש מעט מאוד ביחס למתחרות.

תצוגה ושמע

(20% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

המסך, בגודל 4.7 אינטש וברזולוציה של 480X272, מספק תצוגה סטנדרטית למכשירי ניווט. הבהירות שלו טובה והוא קריא וברור, גם אם לא החד ביותר שראינו. באור יום מלא, בעיקר בשעות הבוקר והצהריים, הוא דוהה ומקשה על הצפייה בו - שום דבר שלא ראינו כבר במסכים של מכשירי ניווט אחרים.

Mio Spirit S555
המסך בגודל 4.7 אינטש מספק תצוגה סטנדרטית למכשירי ניווט. הבהירות שלו טובה והוא קריא וברור, אך דוהה באור יום מלא ומקשה על הצפייה בו

הרמקול ממוקם בגב המכשיר, ומספק שמע חזק, אך הוראות הניווט נשמעות מעט עמומות ולא חדות וצלולות. יתכן שהאשם באיכות ההקלטה של הוראות הניווט ולא ברמקול עצמו.

בכל הנוגע לתפקוד המכשיר כדיבורית Bluetooth, לצערנו הוא נחל כישלון די חרוץ. איכות השמע היתה נמוכה והעוצמה כה חלשה, עד שגם כשכיבינו את המנוע התקשינו לשמוע את בן-שיחנו, כל שכן תוך כדי נסיעה.

Mio Spirit S555


הרמקול ממוקם בגב המכשיר, ומספק שמע חזק, אך הוראות הניווט נשמעות מעט עמומות ולא חדות וצלולות. בשימוש במכשיר כדיבורית Bluetooth איכות השמע נמוכה והעוצמה חלשה

הרזולוציה קובעת את חדות התמונה המוצגת, ומשתנה ממסך למסך. לגודל של 3.5 אינטש, רזולוציה של 320x240 פיקסלים היא טובה ומספקת; במסכים גדולים יותר היא יכולה להגיע ל-480x640 ויותר. כדאי לדעת שמסך גדול צריך לבוא עם רזולוציה גבוהה יחסית, אחרת המידע על המסך עלול להראות מגורען ולא חד. לפני הקנייה, מומלץ לבקש להפעיל את המכשיר ולבדוק האם המסך נראה איכותי וחד.

נוחות השימוש

(15% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

Mio Spirit S555 הוא מכשיר נאה למראה ועוביו דק - 13.9 מ"מ. מקדימה מסגרת המסך היא בגימור שחור מבריק, עם שני פסים כסופים בצדדים שממשיכים אל גב המכשיר.

במכשיר תמצאו שני מקשים בלבד: מתג הסטה בן 3 מצבים בראש המכשיר המשמש להפעלה, העברה למצב המתנה ואיתחול, ומקש מגע קטן בקדמת המכשיר משמאל, המשמש למעבר לעמוד הראשי בכל מצב. מקש המגע מגיב היטב, אך בפעמים הראשונות הוא נלחץ לנו שוב ושוב באקראי. אחרי שלמדנו להיזהר לא הוטרדנו ממנו עוד. מתחת המקש ישנה נורת חיווי זעירה לטעינה, ומעליו חור זעיר מאחוריו מסתתר המיקרופון. בתחתית המכשיר נמצא שקע ה-
USB המשמש לטעינה ולעדכון המכשיר דרך המחשב. מקומו של שקע הטעינה לא מוצלח: קצהו של כבל המטען-לרכב הוא כפוף בצורת וו, וכשהוא מחובר למכשיר הוא חוסם את הגישה לעריסת הטעינה. בשל כך תהיו חייבים לנתק את הכבל לפני שתשלפו את המכשיר מהעריסה או לפני שתרכיבו אותו עליה - לא נוח.

תוכנת הניווט צרובה בזיכרון הפנימי של המכשיר ולא על כרטיס חיצוני, אך אם תרצו להוסיף מפות של מדינות אחרות תצטרכו להוסיף כרטיס זיכרון. חריץ הכרטיס נמצא בתחתית המכשיר והוא תומך בכרטיסי
Micro-SD, כאלה שאפשר למצוא בטלפונים סלולריים והתקנים דומים.

על ממשק התוכנה במכשיר דיברנו בפרק הקודם. נזכיר כאן את תוכנת דיבורית ה-
Bluetooth, שמאפשרת שיחה תוך כדי ניווט מבלי להפריע לתצוגה, חיוג ישירות מהמכשיר ואף קבלת רשימת אנשי הקשר. התכונה האחרונה אגב לא פעלה עם הסלולרי שלנו (סמסונג F480), אבל עם נוקיה N95 סינכרון אנשי הקשר התבצע במהירות ובהצלחה.

עריסת המכשיר לרכב מינימלית וקטנה מאוד, אך ניתנת לכיוונון בקלות ובסך הכל נוחה למדי. קחו בחשבון שאין זרוע ממש לעריסה והיא צמודה למדי לשמשת הרכב, וברכב מרווח המכשיר יהיה מעט מרוחק מכם.

ערכת המכשיר כוללת מלבד המכשיר זרוע ועריסה לרכב, מטען לרכב, וכבל
USB.

הזיכרון הפנימי במכשיר הניווט מתחלק לשני סוגים: זיכרון SDRAM, על פי רוב בנפח קבוע של 64 מגה – עליו מותקנת מערכת ההפעלה ואין למשתמש גישה אליו; וזיכרון ROM בנפחים משתנים (החל ב-64MB מגה ועד 2GB), ובו ניתן לאחסן מפות, מוזיקה, תמונות וסרטוני וידיאו. אם אתם מתכוונים להתקין תוכנות שונות או מפות נוספות על המכשיר, כדאי לרכוש מכשיר עם כמות זיכרון ROM גדולה.   בנוסף, רוב מכשירי הניווט כוללים חריץ הרחבה לזיכרון, לרוב לכרטיסי SD ו-MMC, ועליהם ניתן לאחסן מידע נוסף – מוזיקה, וידיאו ותמונות, וכן מפות לארצות נוספות.

עמידות

(10% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

איכות הבנייה של המכשיר טובה מאוד והוא נראה יציב וחזק. העריסה אמנם עשויה פלסטיק אך גם היא העניקה רושם של יציבות, למרות (ואולי בגלל) מימדיה הקטנים. שמנו לב שגב המכשיר נשרט לאחר כשבועיים של שימוש סביר, מן הסתם בגלל ההכנסה והשליפה מן העריסה, אך בעצם למי אכפת.

סוללה

(5% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

Mio Spirit S555 כולל סוללת ליתיום-יון פנימית שאינה ניתנת להחלפה (לפחות לא בלי לפתוח את המכשיר). היא מספקת  זמן פעולה טוב מאוד של כשעתיים וחצי עד 3 שעות של ניווט בבהירות מסך מלאה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply