חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
סקירה מקצועית
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור מצלמה
כל האמת אודות מגה-פיקסל ותרומתו האמיתית לאיכות התמונה, ועוד דברים שחשוב לדעת על מצלמה דיגיטלית, כדי למצוא את האחת שתתאים בדיוק לצרכים, לדרישות ולתקציב שלכם למדריך המלא
איזו מצלמה מתאימה לך?
לכל משתמש יש את הצרכים והדרישות שלו מהמצלמה. המדריך הבא יסייע לך למצוא את המצלמה שמתאימה לפרופיל המשתמש שלך למדריך המלא
הסקירות החדשות בקטגוריה
8.1
עדשת סופר זום, איכות גבוהה וסוללה בינונית: ה-Nikon Coolpix P1000 מציעה יתרונות בלעדיים לחובבי צילומי הטבע אבל גם...
7.0
נכנסת לכיס, קלה לשימוש ואיכות הדפסה נמוכה: מצלמת ה-Polaroid Mint מנסה לשחזר את ימי ההצלחה של מצלמת הפיתוח המיידי...
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה

הטוב
  • קומפקטית, אחיזה נוחה
  • ממשק נוח, הרבה פונקציות
  • חיי סוללה ארוכים
הרע
  • איכות תמונת ווידיאו בינונית
  • אטית מאוד
  • מייצב תמונה לא אפקטיבי
בשורה התחתונה

קודאקV1003  יכלה להיות מצלמה מומלצת בקטגוריה שלה בגלל גודלה הקומפקטי ואיכות תמונה טובה באור יום. עם זאת היא לא מצלמה אידיאלית למי שמתכוון לצלם ילדים או בעלי חיים בגלל אטיותה, וגם בצילומי פנים היא לא מצטיינת.

בסך הכול מדובר במצלמה חביבה ודי נוחה לתפעול ואפילו ורסטילית יחסית למצלמות אוטומטיות, ואם יש לכם הרבה סבלנות ואתם מתכוונים לצלם בעיקר בחוץ, היא יכולה להיות בחירה סבירה.

הקדמה

איכות צילום

(35% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

איכות התמונה של הקודאק V1003  טובה בעיקר בחוץ ובערכי ISO נמוכים. בצילומי חוץ ובאור מלא התמונות היו בחשיפה מדויקת, ובצבעים טובים ורוויים ובאופן כללי נראו חדות ויפות. בתוך הבית פחות אהבנו את הביצועים בגלל הפלאש החלש והתמונות נטו להיראות חשוכות ולפעמים גם רועשות.

כשניסינו להשתמש במצב ה-
anti-blur, שאמור להיות מייצב התמונה הדיגיטלי, הופיעה כמות בלתי נסבלת של רעש צבעוני, ברמה שהופכת את התמונה לבלתי שמישה. למרבה המזל במצב האוטומטי המצלמה נוטה להימנע מהקפצת הISO- וניתן לומר שעד ערך ISO 200 התמונות יחסית נטולות רעשים ומשביעות רצון. ניתן להבין אפוא שאין מה לדבר על צילומי פנים ללא פלאש – או שהתמונות יצאו מטושטשות או שיצאו רועשות להחריד. מצב המקרו טוב למדי והמצלמה התמקדה על אובייקטים ממרחק של 6 ס"מ.

ל-V1003 זום אופטי של x3 בלבד, מה שאומר שלא תוכלו לצלם בה פרטים ממרחק גדול.

צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
זום אופטי מאפשר לקרב או להרחיק את האובייקט המצולם מבלי לפגום באיכות התמונה. זאת בשונה מזום דיגיטלי שמקרב ומרחיק את האוביקט באמצעות תוכנה ופוגם באיכות התמונה (ראו המחשה). טווח הזום מבוטא במכפלה כגון x3, x4 המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט. במצלמות קומפקטיות רבות הזום האופטי הוא לפחות x3, אבל מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי גדול יותר כדי שניתן יהיה לצלם אובייקטים מרוחקים מבלי להתקרב אליהם פיזית.  

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

קודאקV1003  מצלמת וידיאו ברזולוציה 640x480 בקצב של 30 פריימים בשנייה ובקידוד MPEG4 החסכוני. מצב הוידיאו לוקה באותם חסרונות של צילום הסטילס: בעוד שבאור יום הוידיאו נראה חלק וזורם, בתנאי תאורה לא אידיאליים הוא הופך לגרעיני ומלוכלך. המצלמה גם התקשתה להתמודד עם מעבר בין תאורה חזקה לחלשה ובכל מעבר כזה נצפתה מין קפיצה דרמטית מאור לחושך (וההיפך) במקום מעבר הדרגתי וחלק. הסאונד דווקא היה איכותי מאוד, אם כי מדי פעם שמענו תקתוקים שליוו את הסאונד, כנראה בזמן שהמיקוד פעל.

נוחות שימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

לקודאק V1003  יש מבנה עגלגל ומעט שמנמן יחסית לאולטרה קומפקטית, אך היא נכנסת בקלות לכיס המכנסיים או החולצה. העיצוב סתמי ואף מיושן משהו (מגוון הצבעים שבהם ניתן לרכוש את המצלמה הוא לא יותר מגימיק), אבל היא נוחה לאחיזה והמבנה והגימור נראים איכותיים.

בשונה מרוב המצלמות הקומפקטיות מסוגה, בהן המסך נמצא בצד שמאל וכפתורי השליטה ממוקמים מימינו, בקודאק הלכו על כיוון שונה: המסך ממוקם באמצע המצלמה, מימינו נמצאים כפתורי הזום ומתחתיהם ג'ויסטיק. שאר הכפתורים (פלאש, תפריט, מחיקה, צפייה, סצנות וידיאו) ממוקמים בצד שמאל של המסך ובחלק העליון של המצלמה, ליד כפתורי ההדלקה והצילום. על חוגת המצבים ויתרה קודאק לחלוטין.

סידור זה מאפשר למשתמש לאחוז במצלמה בשתי ידיים כדי לשלוט בפרמטרים בעזרת כפתורי הגישה והג'ויסטיק במקביל, ובכך להשיג יציבות טובה יותר בזמן הצילום. הרעיון עצמו נחמד והתרגלנו אל הסידור החדש די במהירות, אך הכפתורים קטנים ולא נוחים. לא ברור גם למה כפתורי הסצנות והוידיאו נדדו אל חלקה העליון של המצלמה – מיקום לא נוח בעליל.

בזמן הצילום, הג'ויסטיק מתפקד גם לפיצוי החשיפה ולמצבי התצוגה השונים, וכן למצב המאקרו וצילום נוף; ובעת הדפדוף בתפריטים או צפייה בתמונות הוא משמש כמקש ניווט. הג'ויסטיק עצמו נוח למדי, בעיקר למי שהתרגל לשימוש בג'ויסטיק במכשירים סלולאריים, ובדרך כלל מדויק.

המסך גדול – 2.5 אינטש, אם כי לא איכותי במיוחד (154 אלף פיקסלים). באור שמש ישיר הוא מתפקד לא רע. הזום מהיר ומדויק, אך הכפתורים שלו קצת קטנים מדי. התפריטים, כמו בדרך כלל אצל קודאק, נוחים, אינטואיטיביים ומהירים ונוח לנווט בהם. כצפוי ממצלמות מסוגה, גם הקודאק
V1003  היא מצלמה אוטומטית ברובה ולא ניתן לשלוט על מהירות התריס והצמצם, אך באפשרויות השליטה ניתן למצוא כיוון ISO, פיצוי חשיפה, איזון לובן, אזור מדידה, מיקוד מתמשך או יחיד, פרופילי צבע שונים (צבע טבעי, חזק, חלש, שחור-לבן או ספיה) וגם חתימת זמן – לא רע בשביל מצלמה אוטומטית. חבל שאין שום אינדיקציה לגבי מדידת האור בזמן הצילום, כך שאין דרך לדעת אם ניתן לוותר על הפלאש (שהמצב האוטומטי נוטה להשתמש בו לעיתים תכופות למדי), ותמונות עלולות לצאת מטושטשות עקב זמן חשיפה ארוך מדי.

תפריט הסצנות לא מרשים בעיצובו – טבלה על מסך אחד המכילה אייקונים קטנטנים של כל הסצנות – אבל כמות הסצנות מרשימה, 23 בסך הכול. במעבר על כל אייקון מופיע טקסט המסביר לאיזה שימוש נועדה הסצנה הנבחרת. בין הסצנות תמצאו גם כמה לא שגרתיות כמו 2 מצבי  פנורמה (לימין או לשמאל), צילום במוזיאון, צילום פורטרט עצמי ואפילו צילום לאור הנר.

במצב הצפייה בתמונות מצאנו אפשרות מעניינת שקודאק קוראת לה Perfect Touch, והיא מציעה שיפור אוטומטי ודרמטי לתמונה בלחיצת כפתור. בדקנו – זה עובד (תמונה חשוכה הובהרה והצבעים תוקנו), אבל תהליך עיבוד התמונה לוקח זמן רב – יותר מ-20 שניות לתמונה.

מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
אפקט המדמה תמונה ישנה, בגוונים חומים. קיים כמצב צילום מובנה בחלק מהמצלמות, וגם כפילטר בתוכנות לעיבוד תמונה. שימו לב, תמיד כדאי לצלם תמונה בצבע מלא ולהפוך אותה לספיה לאחר מכן בתוכנה, משום שתמונה שצולמה מראש בספיה (או בשחור לבן) לא ניתן להחזיר לצבעים מלאים.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
5 מתוך 10

הצד החלש של הקודאקV1003  הוא ללא ספק המהירות: מדובר במצלמה אטית להרגיז. היא נדלקת ומוכנה לצילום תוך כמעט 6 שניות, שזה המון, ולוקח לה כ-3 שניות להיכבות.

גם המיקוד אטי, למרות נורת העזר, ואפילו באור מלא; והחמור מכל –
shutter lag  ארוך, כלומר זמן השהייה בין הלחיצה על כפתור הצילום לבין הצילום עצמו. נראה אתכם מנסים לצלם ילד מתרוצץ או ציפור שנכנסה לפריים שלכם עם הקודאק V1003 – עד שהמצלמה תידלק, תתמקד ותצלם לא יישאר הרבה מה לצלם. גם הפלאש מאריך את זמן ההמתנה לתמונה שכן הוא מבזיק פעמיים לפני התמונה, כנראה כדי להקטין את תופעת העיניים האדומות. במצלמה שבדקנו ביטלנו את התכונה הזו בתפריט, אבל הפלאש התעקש להבזיק שלוש פעמים בכל תמונה.

בין תמונה לתמונה המצלמה מפגינה ביצועים סבירים והיא מוכנה לצילום הבא תוך 2.5 שניות, גם כשהפלאש בשימוש. במצב burst הצלחנו לצלם בערך תמונה בשנייה (המצלמה מבטלת בעצמה את הפלאש במצב זה).

סוללה

(10% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

ביצועי הסוללה של V1003 טובים מאוד: צילמנו מעל 360 תמונות, כמחציתן עם פלאש, והסוללה סירבה להיכנע. החיבורים שלה כוללים חיבור  USBו- A\Vקנייני וכן חיבור מיוחד לעריסה שניתנת לרכישה בנפרד.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image
מילון מונחי מצלמות
הצג הכל