בזמן שהטעינה האלחוטית במכשירים הסלולרים שלנו טרם הפכה לסטנדרט בכלל הדגמים שבשוק, יש מי שלוקח את הדברים צעד קדימה, כאשר נראה שזו תגיע עוד השנה לרכבים החשמליים מבית קונצרן הרכב הגרמני BMW. כך עולה מתוך דיווח חדש של מגזין Car האמריקאי שפורסם במהלך הימים האחרונים.




ראשית, הסבר קצר: טעינה אלחוטית ברכבי BMW כפי שזו מתוכננת להגיע לשוק בקרוב פועלת בצורה דומה מאוד לטעינה בתקן Qi בסמארטפונים הפופולריים כיום. כך, לדוגמה, משטח טעינה אלחוטי גדול למדי מחובר ישירות לשקע החשמל בחניה הפרטית המהווה למשדר ויוצר סביבו שדה אלקטרומגנטי המכוון ישירות לרכב. בחלקו התחתון של הרכבים התומכים יימצא מקלט ייעודי המסוגל לקלוט האנרגיה שבשדה האלקטרומגנטי ולהמיר אותה לאנרגיית חשמל שמטעינה את סוללת הרכב.

על מנת להתחיל בטעינת הרכב יהיה על הנהג למקם את שני הרכיבים - פד הטעינה האלחוטית והרכיב הייעודי שבתחתית הרכב - אחד מעל השני, כאשר החיישנים והמצלמה הקדמית ברכבי BMW יציגו לנהג מתי יהיה המיקום מדוייק. בעת שיכבה הנהג את המנוע, תחל טעינת הרכב באופן אוטמטי, וזה יהיה מסוגל להיטען מ-0 ל-100 אחוזים (9.2 קילו-וואט) תוך 3.5 שעות בלבד, שיספקו את מלוא טווח הנסיעה של הרכב.



על פי פרטי הדיווח, BMW מתכננת להתחיל בייצור הרשמי של פד הטעינה האלחוטי כבר בחודש יולי הקרוב, כאשר השקתו תתבצע מאוחר יותר השנה, לקראת חודש ספטמבר. עם זאת, בשלב הראשוני יתמוך הפד בדגם אחד בלבד: BMW 530e iPerformance מסוג פלאג-אין הייבריד (PHEV), כאשר בעתיד צפויים דגמי פלאג-אין הייבריד נוספים לקבל את התמיכה ביכולות הטעינה האלחוטית.


בשלב ראשוני יושק הפד באירופה במסגרת שירותי ליסינג בלבד, כאשר רכישתו על ידי הצרכנים תהא בלתי אפשרית (לפחות באופן התחלתי). בארה"ב יושק הפד גם כן השנה, אך זה יוגבל לאיזור קליפורניה ובמסגרת פיילוט מקומי בלבד. יצרניות רכב נוספות צפויות להצטרף לחגיגת טעינת הרכבים האלחוטית, בראשן מרצדס שעשויה גם היא להשיק שירות דומה עוד השנה. ובזמן שנוכחות הרכבים החשמליים באירופה מתעצמת, זוכים אלו להתייחסות פחותה במדינתנו הקטנה ורכבי הבנזין עוד שולטים על הכבישים בישראל. בהתאם לכך, סביר כי יחלפו שנים רבות עד שנראה רכבים חשמליים הנטענים אלחוטית עושים את דרכם אלינו.



מקור