Huawei השיקה מכונית חשמלית
וואווי הציגה את הגרסה החשמלית של ה-Aito M5. תא הנהג נשלט על ידי Huawei HarmonyOS 3.0, טווח הנסיעה הוא עד 620 ק"מ והמחיר לגרסה המתקדמת: 46,000 דולר
באירוע השקה שהתקיים אתמול וארך 3 שעות, הציגה Huawei את סדרת ה-Huawei Mate 50 ובנוסף, את רכב השטח החשמלי הראשון שלה: AITO M5 EV. אמנם זו לא מכונית חדשה לגמרי, AITO M5 יצאה במרץ השנה, אבל זו גרסה חשמלית של הרכב, והיא מגיעה עם תא הנהג החכם של Huawei HarmonyOS 3.0.
ה-SUV החשמלי החדש מגיע בשתי גרסאות: הגרסה הרגילה מגיעה עם מנוע חשמלי אחורי יחיד ועם מצב חיסכון חדש באנרגיה. המכונית יכולה על פי החברה להגיע לטווח נסיעה של 620 ק"מ. לגרסה השנייה שני מנועים ומערכת הנעה AWD. מבחן CLTC טוען שהמכונית מגיעה ל-522 ק"מ בטעינה מלאה. המכונית יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. הגרסה הסטנדרטית מתחילה ב- 41,470 דולר וגרסת הביצועים החל מ-45,985 דולר.
המכונית בנויה על ארכיטקטורת Huawei DriveONE ePowertrain עם ערכת סוללות LFP. הודות לשלדת סגסוגת אלומיניום,גרסת המנוע הבודד שוקלת 2,235 ק"ג וגרסת המנוע הכפול מגיעה ל-2,350 ק"ג. לצורך השוואה מרצדס EQB 350 4MATIC הקטנה יותר שוקלת 2,580 ק"ג.
בתוך תא נהג המכונית מופעלת על ידי HarmonyOS 3.0 העדכנית, שמניעה את Huawei Smart Cockpit tech. יש שני מטענים אלחוטיים של 40W לסמארטפונים ושני מטענים מהירים קוויים של 66W עם מטען נוסף של 18W למכשירים איטיים יותר. מסך המולטימדיה המרכזי יכול לשמש כמסך שני למחשב נייד.
ITO M5 EV מגיעה עם פונקציית טעינה חכמה. היא יכולה להציג את צריכת האנרגיה הנוכחית ואת הטווח הנותר ולמצוא את נקודת הטעינה הקרובה ולהדריך את הנהג באמצעות ה-satnav המובנה. הגג הפנורמי עשוי מזכוכית מיוחדת עם בידוד גבוה, שחוסמת 99.9% מאור ה-UV ושומרת על קרירות פנים המכונית.