Nvidia עובדת על משקפי VR אולטרה-דקים
עדשות בעובי 2.5 מילימטר ומשקל של 60 גרם: Nvidia ואוניברסיטת סטנפורד פרסמו מחקר על משקפי מציאות מדומה דקים במיוחד
אחד האתגרים איתם מתמודדים מפתחי משקפי המציאות המדומה הוא הגודל והמשקל שלהם. חברת Nvidia המפורסמת בעיקר בזכות המיקרו צ'יפים ו
כרטיסי המסך שלה, פרסמה מחקר שערכה בשיתוף עם אוניברסיטת סטנפורד, שמציג רעיון חדש להתמודדות עם הבעיה. במקביל הציגה אבטיפוס של משקפיים הולוגרפיים אולטרה דקים, במשקל 60 גרם.
אחת הבעיות בטכנולוגיית משקפי מציאות מדומה היא הקושי במזעור האופטיקה הנדרשת כדי ליצור את האשליה שהתצוגה המובנית מקיפה את רוב שדה הראייה של המשתמש - אור אינו ניתן למזעור. המשמעות היא שתמיד יהיה מרחק מינימלי בין העדשה לבין התצוגה שעליה התמונה מוצגת. הפיתוח שהוצג מאפשר להקרין תמונה על גבי מוליך אור דקיק שמייתר את העומק שהיה דרוש לעדשה רגילה אך עדיין מסוגל להקרין תמונה תלת מימדית.
זו לא הפעם הראשונה בה מנסים להקטין את הגודל של משקפי המציאות המדומה, אחת השיטות היא על ידי שימוש בעדשות פנקייק קעורות אך היא מאפשרת להציג תמונה בדו מימד בלבד. המחקר החדש מציע רעיון של תצוגה הולוגרפית דו מימדית או תלת מימדית לכל עין, באמצעות עדשה בקוטר 0.25 מילימטר בלבד. מה שכן, צריך לקחת בחשבון שהדגם הקליל שהוצג, לא כולל את כל הרכיבים הנחוצים ליצירת המציאות המדומה, כמו מקור חשמל ומקור תאורה. חלקים אלה מתחברים בנפרד לדגם הדמו. בנוסף, שדה הראייה קטן מאוד - 22.8 מעלות, לעומת 95 מעלות ב-
Quest 2.