ענקית הקמעונאות האמריקאית "אמזון" כבר מזמן לא מתמחה בקמעונאות בלבד, כשזרועותיה פועלות במגוון עצום של שווקי טכנולוגיה שונים. אחרי מספר ידיעות ושמועות שעשו דרכן אל הרשת בחודשים האחרונים והעידו על כך שזו מפתחת אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) שיתחרו ב-AirPods, דיווח חדש שצץ במהלך סוף השבוע חושף: אמזון מפתחת מוצר מחשוב לביש המסוגל לזהות רגשות אנושיים.
על פי פרטי הדיווח, שמקורו במגזין בלומברג, במשרדי אמזון עומלים כיום על פיתוחו של מוצר מחשוב לביש מסוג של צמיד או שעון חכמים. הצמיד או השעון אותו מפתחת אמזון, כך נמסר, מתחבר לאפליקצייה בסמארטפון וכולל מספר מיקרופונים, שבשילוב עם תוכנה ייעודית מסוגלים לזהות את המצב הרגשי של המשתמש על פי האזנה לקולו בלבד.
בין היכולות השונות של זיהוי המצב הריגשי, כך עולה מתוך מקורות הדיווח, יהיה להציע למשתמש כיצד להתנהל מול אחרים באופן יעיל יותר. מלבד זאת, לא ברור מה בדיוק תאפשר אמזון למשתמש לבצע (או אולי תבצע באופן אוטומטי) באמצעות זיהוי המצב הריגשי שלו, אך אין ספק שזה מעניין ומדאיג באותה מידה.
בתמונה: Apple Watch Series 4
את פרוייקט הצמיד או השעון החכמים מפתחת אמזון בין כותלי משרדיה תחת שם הקוד "Dylan". הוא מפותח במסגרת שיתוף פעולה בין חטיבת Alexa, האחראית על פיתוחה של העוזרת הוירטואלית מבית החברה, לבין חטיבת Lab26 - המפתחת את מוצרי החומרה של היצרנית, בהם הרמקולים החכמים בסדרת Echo. כעת, טרם ידוע מה הוא שלב הפיתוח בו נמצאת אמזון עבור הצמיד או השעון, והכרזתו כנראה עוד רחוקה מאיתנו.