ענקית הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, חברת פייסבוק, אוחזת בבעלות המלאה על מספר אפליקציות פופולריות המהוות לרשתות החברתיות ואפליקציות המסרים המידיים הפופולריות בעולם, והן: פייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם. ה-3 האחרונות מציעות שירותי מסרים מידיים, ואף שהן בבעלותה המלאה של פייסבוק, כל אחת ואחת מהן מתנהלת כאפליקציית Stand-Alone עצמאית לחלוטין, וכך גם התוכן שלהן.
אלא שדיווח חדש שמגיע ממגזין הניו-יורק טיימס חושף כי הענקית האמריקאית מתכננת לבצע מהלך מעניין במיוחד בשנה הבאה, והוא שילוב בין שירותי המסרים המידיים של המסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם. על פי הדיווח, מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הורה לבכירי החברה שאחראים לשלושת האפליקציות - שמהוות לאפליקציות הצ'אט והמסרים המידיים הגדולות ביותר בעולם, לבצע את ההכנות הנדרשות בקוד כל אחת ואחת מהאפליקציות על מנת שאיחוד שכזה יתאפשר.
כיום, כאמור, כל אחת מהאפליקציות, שפותחו בנפרד, פועלות באופן נפרד ושונה אחת מן השניה. על מנת שפייסבוק אכן תוכל לבצע אינטגרציה בין השלושה, על צוותי הפיתוח שלה לבצע עבודת הכנה אינטנסיבית ביותר. איחוד בין השירותי השונים עשוי לאפשר שליחת הודעות, תמונות וכדומה בין האפליקציות השונות. כך, משתמש באינסטגרם יוכל לשלוח תמונה למשתמש אחר בווטסאפ, ומשתמש במסנג'ר של פייסבוק יוכל לשלוח הודעה לחברו בווטסאפ ולא דרך אפליקציית המסנג'ר.
בשלב זה עוד מוקדם ולא ברור כיצד תממש החברה את האיחוד בין האפליקציות, וכן לא ברור איך יראה היום שאחרי עבור מיליארדי המשתמשים ברחבי העולם. חרף האיחוד בין שלושת האפליקציות, כל אחת מהן תמשיך לשמש כאפליקציה נפרדת, כאשר בפייסבוק מתכוונים להביא לכל השלושה את פיצר ההצפנה מקצה לקצה כפי שקיים כיום באפליקציית ווטסאפ. נכון לרגעים אלו טרם ברור מתי תבצע החברה את האיחוד בין שירותי המסרים המידיים השונים שלה, וכיצד בדיוק יתבצעו הדברים - אך אין ספק כי יהיה מעניין לראות זאת מתרחש.