בעשור האחרונות העידו מחקרים שונים על כך ששוק המחשוב הלביש יבצע את אותה מהפכה שעשה שוק הסמארטפונים, כאשר אפל, גוגל, סמסונג ויצרניות אחרות החליטו להכנס לשוק במהרה. עם זאת, בפועל לא הצליח השוק להוכיח עצמו כמקביל לשוק הסמארטפונים מבחינת אחוזי צמיחה וחדירה לשוק, אך שוק זה עדיין ממשיך בצמיחה צנועה יותר משציפו. כעת, משחררת חברת המחקר IDC את תוצאות חקר השוק שלה בעולם המחשוב הלביש לרבעון השלישי של שנת 2018.



על פי IDC, שוק המחשוב הלביש הציג במהלך הרבעון השלישי של השנה צמיחה של 21.7%, כאשר היצרניות השונות שלחו ממפעליהן 32 מיליון מוצרי מחשוב לביש, בהשוואה ל-26.3 מיליון באותו הרבעון בשנה שעברה. מי שזכתה לצמיחה המשמעותית ביותר הייתה שיאומי, שאחזה ברבעון החולף בנתח שוק של 21.5% עם 6.9 מיליון יחידות שנשלחו ממפעליה, בהשוואה ל-3.6 מיליון אשתקד. כך, מצליחה החברה לעמוד בראש הטבלה.

במקום השני אחריה נמצאת אפל, ששולחת ממפעליה 4.2 מיליון יחידות של מוצרי מחשוב לביש (שעוני Apple Watch מהדגמים השונים), המהווים ל-13.1% מהשוק ברבעון השלישי לשנה. במקום השלישי והרביעי ממוקמות Fitbit ו-Huawei עם 3.5 ו-1.9 מיליון מוצרי מחשוב לביש שנשלחו מן מפעלי השתיים. בזמן שעבור וואווי מדובר בצמיחה של 20.3% בהשוואה לאותו הרבעון בשנה שעברה, עבור פיטביט מדובר בירידה של 3.1%.



סמסונג עומדת הרחק מאחורי יתר היצרניות ברשימת חמש הגדולות של המחשוב הלביש עבור הרבעון השלישי של 2018, וזו שולחת ממפעליה 1.8 מיליון יחידות במהלך רבעו ןזה. מעם זאת, מדובר בגידול משמעותי של 91% בהשוואה לרבעון המקביל, אז היא שלחה ממפעליה כ-0.9 מיליון יחידות.