סוגי סוללות
שלושת סוגי הסוללות הקיימים במברגות הם ניקל קדמיום (NiCd), ניקל מטאל (NiMH) וליתיום איון (Li-Ion). יתרונה העיקרי של סוללת ניקל מטאל על ניקל קדמיום הוא בקיבולת ובעוצמה גבוהות יותר ביחס לגודל ולמשקל, אך מספר הפעמים שניתן לטעון אותה במהלך חייה קטן יותר מזה של ניקל קדמיום.. למרות זאת, מבין שני הסוגים עדיפה סוללת ניקל מטאל.
סוללת ליתיום היא החדישה והמתקדמת ביותר, וגם היקרה מבין שלושת הסוגים. היא קטנה וקלה משמעותית מקודמותיה ובעלת קיבולת גבוהה יותר. ניתן לטעון אותה חלקית, כלומר אין צורך להמתין לטעינה מלאה שלה כדי לעבוד אתה בעוצמה מרבית. תכונה נוספת ומשמעותית למשתמש הביתי היא שהסוללה תמיד מוכנה לפעולה, גם אם לא משתמשים בה לאורך זמן. זאת בשונה משתי הסוללות האחרות שבמשך הזמן נפרקות וצריך לטעון אותן לאחר מנוחה ארוכה.
מברגות בודדות, לרוב מסוג מברגון, ובדרך כלל הפשוטות והזולות שבהן, מצוידות בסוללות AA. רצוי להימנע מהן, אלא אם כן המברגה מיועדת לשימוש קבוע ברכב, ואז סוללות כאלה יכולות להוות יתרון.
בחלק מהדגמים הסוללה מובנית בכלי ובחלקם הסוללה מתפרקת. היתרון של סוללה מתפרקת הוא שניתן לטעון את הסוללה ובמקביל לעבוד עם סוללה נוספת. זה המקום לציין שדגמים מסוימים מגיעים עם שתי סוללות. סוללה נוספת מייקרת את עלות הכלי, לכן אם אין לכם צורך ממשי בכך, ותרו על האופציה.
היתרון של סוללה מובנית הוא שלא צריך לפרק אותה לצורך טעינה. מצד שני, כדי להחליף סוללה מובנית שהגיעה לסוף דרכה, צריך לקחת את המברגה לשירות של החברה.