סקירת wisebuy - אופניים Smart Bike Big Foot Hybrid
- נוחות נסיעה גבוהה
- כוח זמין בכל שיפוע
- מסך גדול וברור
- שלדה מסיבית
- משקל גבוה ומימדים מנופחים
- לא נכנסים בכל מעלית
- זמן טעינה ארוך
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
האופניים החשמליים ביג פוט מבית סמארט בייק הם הדגם הגדול בסדרת הכלים של החברה, וכוללים צמיגי ענק בקוטר 20 אינץ', סוללה מבית סמסונג בהספק 48V ו-14 אמפר, מערכת בלימה מבוססת דיסק קדמי ואחורי ומערכת החלפת הילוכים מבית Shimano. על הנייר הם מוגבלים למהירות של עד 25 קמ"ש כחוק וטווח הנסיעה עומד על עד 45 ק"מ המושפעים ממשקל הרוכב ומתנאי הסביבה והרכיבה.
עוד לפני הוצאת הביג פוט מהקרטון בפעם הראשונה, אפשר היה להבין שמדובר בכלי כבד וענק, כי הם פשוט לא נכנסו למעלית בבניין (מעלית של 8 נוסעים, אורכית). גם הוצאתם מהקרטון הצריך הפעלת כוח פיזי חזק ועזרה של עוד בן אדם בוגר, אך לאחר הסרת המדבקות, הניילונים והאיזקונים השונים, נגלו בפנינו אופניים גדולים, מעוצבים ונאים, עם צמיגי ענק בסגנון אבוב. לפני הרכיבה הראשונה יש להדק את כל הברגים הרופפים, הנעילות השונות, למקם את הכסא ולמלא אוויר לפי ההוראות שבחוברת (בעברית). בנוסף, יש להטעין את הסוללה בפעם הראשונה במלואה.
המסך המונוכרומטי גדול מהרגיל וממוקמם במרכז הכידון. התאורה האחורית שלו חלשה יחסית אך יתרונו הוא הספרות הגדולות והאפשרות להצגת נתונים שונים כמו מד מרחק, משך זמן רכיבה, מהירות מקסימלית, מספר ההילוך ועוד. דרך כניסה למסך הגדרות מיוחד ניתן להגדיר את עוצמת הארת המסך, קיבולת הסוללה, סיסמת נעילה והגדרות פחות חשובות. הניווט נעשה דרך 4 כפתורי גומי עבים וקשיחים הממוקמים בצד שמאל של הכידון - הדלקה וכיבוי, מצב M ופלוס ומינוס. כפתור אדום שנמצא מתחת למצערת אחראי על ניתוק הזרם החשמלי והחזרתו ולא מצאנו לו תפקיד מכריע בכל זמן הבדיקה.
מנוע הברשלס (ללא פחמים) של הביג פוט יחסית סטדנרטי לאופניים חשמליים חזקים (48V) בהספק של 250 וואט, כנהוג בחוק. לאורך כל הסקירה, לא נתקלנו במחסור בכוח, גם בזמן טיפוס עליות ארוכות, למשל בעלייה הצמודה לבקו"ם תל השומר או בדרך רבין בפתח תקווה. בנוסף, אין כאן הגבלה מהותית על מהירות הנסיעה של 25 קמ"ש, והמנוע מזניק את הכלי מהר מאוד אל עבר ה-28-29 קמ"ש. בירידות הגענו לשיא של 40 קמ"ש, והנתון נשמר גם במחשב הדרך.
עם סוללה בהספק של 48 וואט ו-10 אמפר, היצרנית מצהירה על עד 45 ק"מ רכיבה בהתאם לתנאי השטח ומשקל הרוכב. למרבה ההפתעה, הצלחנו להגיע בנסיעות שונות למרחק של 39.8 ק"מ ללא טעינה, עד ריקון מוחלט של הסוללה. שמחנו לראות שעל אף הכוח של המנוע, הוא לא חיסל את הסוללה בקצב מהיר, ואולי לא הגענו לתוצאה רשמית, אך כדאי לציין שנסענו מהר מהרגיל עם משקל נוסף ברוב הפעמים (תיק, קניות, שרשראות נעילה).
עקב אכילס של הסוללה הוא משך הטעינה - אנחנו מדדנו יותר מ-6 שעות טעינה עד להופעת אור ירוק בקופסת הטעינה של המטען. הסוללה עצמה מבית סמסונג (וזה בולט מאוד מהכיתוב על הסוללה), והיא מצוידת במגוון אמצעי בטיחות לטעינה אמינה, כמו למשל בקר BMS להגנה על חום הסוללה.
מבחינת אבטחה, הצמיגים העבים מחייבים להצטייד בשרשרת ארוכה יחסית כדי להקיף בצורה מיטבית את הכלי. כמו בכל דגמי האופניים החשמליים, גם כאן ישנו זוג מפתחות לסוללה שגם מקבעים אותה לשלדה, אך בהתחשב במחיר היקר של האופניים, היינו ממצליצים להצטייד בכמה מנעולים טובים ואיכותיים. אנחנו נעלנו וקשרנו את האופניים באופן הבא - שרשרת ארוכה שנועלת את הגלגלים, ועוד מנעול עם שרשרת שאותו מחברים או מקיפים סביב חניית האופניים.