חזור

סקירה - אוזניות HyperX Cloud III Wireless ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - אוזניות HyperX Cloud III Wireless

הטוב
  • אקולייזר בהתאמה אישית וצימוד למשחק
  • מיקרופון שתיעד היטב את קולנו
  • נוחות בשימוש ממושך
  • סאונד מרחבי מצוין
  • חיי סוללה מעולים
הרע
  • לא ניתן לשנות את הגדרות המיקרופון
  • גלגלת עוצמה ללא גבול עליון ותחתון
  • נרתיק בד פשוט
בשורה התחתונה
הסאונד הבסיסי שלהן מצוין, נוח להרכיב אותן ויש להן חיי סוללה פנטסטיים, אלא שבהתחשב בעובדה שרק בעזרת תוכנת NGENUITY תנצלו את הצליל המרחבי שמשדרג משמעותית את אופי הצליל, ה-Cloud III הופכות לאוזניות גיימינג המומלצות בעיקר לשחקני המחשב. יש עוד כמה עניינים שפחות התלהבנו מהם, כמו היעדרן של תכונות מתקדמות מצד המיקרופון וכוסות אוזן "נעולות", אבל כשהסאונד המרחבי כה מפורט וצלול, אנחנו מוכנים לסלוח על כמה מגרעות סמליות.
הקדמה

אל סדרת אוזניות ה-Cloud הפופולריות מבית HyperX מצטרפת גרסה III הכוללת אוזניות חוטיות ואלחוטיות, בצבעי שחור ושחור/אדום - ובסקירה זו נבדק הדגם האלחוטי. במפרט: שמע מרחבי עם תמיכה ב-DTS Headphone:X, כריות אוזן שמבטיחות להיות רכות ונוחות, מיקרופון עם ביטול רעשים, תאימות למספר פלטפורמות והבטחה לעד 120 שעות סוללה. האוזניות זמינות בצבעי שחור ושחור/אדום.

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

איכות הצליל (40%)

9.5

נתחיל מהמפרט הטכני: דרייברים בקוטר 53 מ"מ תומכים בטווח התדרים 10Hz-21kHz, הרגישות עומדת על 21.5dBV- ויש גם הבטחה לאיכות שמע מרחבית, מה שנקרא Spatial Audio, בתמיכת טכנולוגיית DTS Headphone:X. איכות הסאונד המוגשת בברירת המחדל לא רעה בכלל אבל לא נבזבז עליה יותר מדי שורות; בבסיסה היא מפורטת, אפקטיבית מאוד לרוב סוגי המשחקים ואידיאלית למי שאין כוח או זמן להתעסק עם שיפורי צליל. אלא שאם תבקשו למקסם את יכולות ה-Cloud III, נמליץ בחום להתעסק עם האקולייזר המובנה ואפשרויות הסאונד המרחבי של DTS X.


HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה


נפתח בזה ששיפורי הסאונד דורשים התקנה של תוכנת NGENUITY במחשב. לאחר ההתקנה האוזניות זוהו בהצלחה ונחשף בפנינו אקולייזר בן שישה פרופילים ייעודיים כמו Bass Boost ,Treble Cut ו-Clarity למשל, ואם בדקות הראשונות לא הצלחנו להבחין בהבדלים משמעותיים, אחרי יום שלם בהאזנה לאחד הפרופילים, למחרת פרופיל אחר הרגיש לנו כאילו החלפנו אוזניות. כל פרופיל יתאים מן הסתם למשתמש אחר, אבל בהאזנה למוזיקה, אישית העדפנו את ה-Optimizer שהגיש אופי צליל שמאוד קלע לטעמנו.

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה

כמובן שאם תרצו להקים פרופיל סאונד משלכם, ניתן לערוך preset מובנה בן 10 ערוצים ולשמור אותו כפרופיל. לא פחות חשוב, התוכנה מאפשרת להצמיד מצב סאונד למשחק, פיצ'ר שכבר פגשנו אצל כמה אוזניות גיימינג מתקדמות ואצל תוכנת NGENUITY היא מכונה Gamelink; פשוט בוחרים את פרופיל הסאונד המבוקש ומשדכים אותו לקובץ Exe שפתיחתו תביא להפעלת המשחק.

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה


כשעברנו לגיימינג, הסאונד המרחבי כיכב; פשוט "הדלקנו" את מתג ה-Spatial Sound דרך התוכנה והאוזניות העניקו סאונד מרחבי וירטואלי שפירט משמעותית את כיווני השמיעה שלנו. ב-Call of Duty: Warzone, משחק שהסאונד מהווה בו חלק קריטי מחוויית המשחק, הבנו כמה מהותית ההבנה מהיכן מגיע הצליל, קטן כגדול. זה מתבטא ביריות שחלפו על פני האוזניים שלנו מכיוונים שונים וגרמו לנו להבין מהיכן יורים עלינו עוד לפני שהתחילו להגיע הדיווחים מחברי הצוות, ועד למרחביות של גובה, כששמענו צעידות נמרצות בגרם המדרגות המתכתי והצלחנו להבין שעומדים להסתער עלינו מהקומה התחתונה ולא העליונה - וזה לא מובן מאליו, גם לא במחלקת אוזניות הגיימינג המקצועיות.

איכות המיקרופון ושיחות (10%)

8.5

המיקרופון מקליט בתצורה חד-כיוונית, כלומר כזה המתעד בעיקר את הצלילים הבוקעים משפתי המאזין ולפי היצרנית המיקרופון גם כולל ביטול רעשים סביבתיים. את ביטול הרעשים לא יצא לנו לבדוק בהיעדר צורך יום-יומי, בעיקר כי ברוב הזמן ה-Cloud III שירתו אותנו כאוזניות גיימינג בחדר סגור. לכאן או לכאן לא חווינו עם המיקרופון שום בעיות; חברי הצוות שלנו שמעו אותנו מצוין לאורך סשנים ארוכים וכדי לוודא את העניין הקלטנו את עצמנו משוחחים איתו - קולינו נשמע צלול וברור מאוד, גם אם לא היו ברקע יותר מדי רעשים שעלולים לפגוע באיכות ההקלטה.


HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה


חבל רק שתוכנת NGENUITY לא מציעה יותר מדי אפשרויות באגף המיקרופון: נוכחנו לגלות שניתן רק להפעיל Mic monitoring, כלומר היכולת לשמוע את קולינו בזמן אמת, תכונה שמוכרת גם כ-sidetone. אין אקולייזר, אין עיוותי קול ואין חידודי סאונד שיכולים לסחוט עוד קצת מיכולות המיקרופון - וחבל.

נוחות השימוש (25%)

8

משקל האוזניות כולל המיקרופון כ-341 גרם, כלומר לא אוזניות הקשת האלחוטיות הקלות ביותר בשוק, אבל בקטגוריית הגיימינג לא מדובר בנתון זר מדי. זה אומר שאולי תצטרכו לעשות הפסקה ו"ריענון" לראש מעת לעת, אבל לא מדובר במשקל שירתיע את הגיימר המתקדם שרגיל לטווח ה-300-400 גרם על מרכז ראשו. בכוסות האוזן שולבו המקשים הפופולריים; מקש "השתק" למיקרופון, גלגלת ווליום, מחבר USB-C ומקש הפעלה/כיבוי.

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה

גלגלת הווליום מחוספסת ונוח להגיע אליה בגישה עיוורת, אם כי היא סובלת משני חסרונות: אין לה גבול עליון ותחתון, כלומר תנועתה לא מסתיימת - קצת בעייתי כשרוצים לדעת טקטלית באיזו עוצמת ווליום אנחנו ממוקמים. עניין נוסף הוא המיקום שלה: היינו מעדיפים שהגלגלת תשולב דווקא בכוס אוזן שמאל, בזמן שיד ימין שלנו זמינה לעכבר. ברור שזה כבר עניין של העדפה אישית, אבל הרוב המכריע של אוזניות הגיימינג האחרונות שבדקנו כללו גלגלת ווליום בכוס אוזן שמאל, כך שאולי הבקשה שלנו לא מופרכת או אישית מדי.

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה

מבחינת שימושיות יום-יומית, החדשות הטובות הן שה-Cloud III בסך הכל נוחות בשימוש ממושך - הריפוד של הקשת התחתונה רך ונעים, הקשת מאוד אלסטית ולגובה כוסות האוזן יכולת הרחבה שתתאים לכל סוגי המשתמשים. אלא שיש כמה עניינים קטנים שמונעים ממנה לקבל ציון מושלם; כוסות האוזן לא מסתובבת פנים והחוצה, עניין מציק כשהאוזניות יורדות לצוואר. הן גם לא מתקפלות לתוך עצמן, מה שהופך את פרופיל ה-Cloud III ל"קבוע" ופחות נוח לנשיאה או אחסון.

באשר לעמידות, כריות האוזניים עטופות עור מלאכותי ולצערנו גם התגלו במהרה כמתעדות סימני זיעה שומניים כבר מהדקות הראשונות להרכבה. מסגרת האוזניות מורכבת מאלומיניום ופלדה ובקופסה קיבלנו כיסוי בד פשוט. הוא אמנם יקל על ההתניידות איתו וימנע מהאוזניות לצבור אבק, אבל תשכחו מהגנה מפני נפילות - לא מדובר בקייסים הקשיחים והרציניים שבדרך כלל תמצאו אצל אוזניות קשת יוקרתיות המיועדות יותר להאזנה למוזיקה.

HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה

מלבד האוזניות, במארז קיבלנו כבל טעינה באורך 0.5 מטר, מיקרופון נתיק, דונגל USB ומתאם מ-USB-C ל-USB-A. באשר לתאימות האוזניות מול פלטפורמות שונות, היצרנית מבטיחה שה-Cloud III נתמך על ידי הקונסולות PS5, PS4 וסוויץ' של נינטנדו - אבל אין אזכור ל-Xbox, קחו זאת בחשבון.

משך פעולת הסוללה (25%)

9.5

חיי הסוללה המוצהרים עומדים על 120 שעות, נתון מרשים מאוד שמשאיר אבק להרבה מתחרות בקטגוריה שמציעות לרוב חצי מכך. יש לאוזניות גם מנגנון כיבוי עצמי בהיעדר פעילות ובתוכנה ניתן לצפות באחוזי הסוללה הנותרים באוזניות בזמן אמת. חיי הסוללה בפועל אפילו יותר הרשימו: ה-Cloud III דרשו מאיתנו חיבור לסוללה רק אחרי שבועיים פעילות שכללה 10 ימים במשרד בהאזנה יום-יומית למוזיקה ועוד 2-3 שעות משחק כמעט מדי ערב. כלומר מדובר על סביבות 130-135 שעות של שימוש, תוצאה מדהימה.


HyperX Cloud III Wireless: המרחביות שגנבה את ההצגה


קצב טעינת הסוללה פחות מרשימם והאוזניות אינן מצוידות בתכונת בטעינה מהירה, לפחות לא כזו שהצלחנו להבחין בה: הסוללה התמלאה רק בתום 3.5-4 שעות טעינה. החלק המעודד הוא שניתן להשתמש באוזניות בזמן שהן נטענות.

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image