חזור

סקירה - מסך מחשב גיימינג LG UltraGear 27GR75Q-B ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - מסך מחשב LG UltraGear 27GR75Q-B

הטוב
  • תומך גם ב- G-SYNC וגם ב-FreeSync Premium
  • רזולוציית QHD חדה בטקסטים וטקסטורות
  • תפריט OSD גרפי ונוח לשליטה
  • פאנל IPS עם צבעים מדויקים
הרע
  • בהירות מקסימלית סבירה בלבד
  • לא ניתן לסובב לצדדים
  • ללא יציאות USB
בשורה התחתונה
גיימר מתחיל שלא רוצה לקפוץ מיד למים העמוקים (והיקרים), ירגיש בנוח עם ה-27GR75Q-B. מסך הגיימינג החדש מסדרת UltraGear הזכיר לנו לאורך תקופת הסקירה שהוא "ביניים" בכל רמ"ח איבריו: פאנל ה-IPS הציע איכות תמונה גבוהה בתמיכת רזולוציית QHD וגם יש לו קצב ריענון גבוה - אבל צריך לזכור שהוא עדיין רחוק מלהיות תחרותי והיעדרן של יציאות USB גם חידדו את ההתאמה לגיימר החובב, שמכיר מראש את הפשרות במסך שאינו מכוון לפסגה.
הקדמה

ה-27GR75Q-B הוא מסך גיימינג מסדרת UltraGear של LG המציג פאנל IPS עם רזולוציה QHD , קצב ריענון 165Hz ותמיכה ב-HDR10. תכונות גיימינג נוספות כוללות תמיכה בטכנולוגיות FreeSync Premium ו-G-SYNC, זמן תגובה של 1ms ב-GtG ומייצב שחור (Black Stabilizer) שמבהיר אזורים חשוכים. עוד במארז: מעמד עם מגוון הטיות, ממשק OSD גרפי ותוכנת OnScreen Control להתקנה במחשב. המסך זמין בצבע שחור.

סוג פאנל למסך LCD. מסכים עם פאנל כזה הם איכותיים במיוחד והיקרים ביותר. הם מציגים זויות צפייה מעולות ודיוק צבע אופטימלי, ומתאימים לגרפיקאים מקצועיים שזקוקים לטוב ביותר. זמן התגובה שלהם לא מהיר כמו האחרים, אך מסכים כאלה לא נועדו מלכתחילה למשחק ווידיאו (למרות שהם יכולים להתמודד היטב גם איתם).
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

איכות התמונה (35%)

8

פאנל ה-IPS מציג רזולוציה של 1440X2560 פיקסלים, QHD אם תרצו, עם בהירות 300cd/m2, יחס ניגודיות 1000:1 וסולם הצבעים sRGB 99% הנתמך כאן יספק את הצורך ה"גיימרי", אליו ממילא המסך שלפנינו מכוון. פאנל ה-IPS יציג את הצבעים העשירים והמדויקים שעורכים גרפיים יחפשו, בטח לעומת פאנל VA או פאנל TN. התמיכה ב-HDR10 תמיד מבורכת, בטח אם אתם צרכני מדיה וטווח דינמי רחב הוא משהו שתמיד נשמח לקבל במסכים שייעודם להנאה ופחות עבודה. הרזולוציה כאן היא כנראה התכונה הבולטת וצפו לקבל טקסטורות חדות, תכני וידאו ברזולוציה שבאמת מהנה לצפייה ואי אפשר בלי, חוויית משחקיות מפורטת ומקיפה יותר. באשר להגדרות תמונה, ניתן לשלוט כאן על המשתנים המקובלים; בהירות, ניגודיות, חדות, ערכי Gamma בארבעה מצבים, שליטה על טמפ' הצבעים וקביעה ידנית של ערכי ה-RGB.


LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


הבהירות המקסימלית של המסך לא מרשימה במיוחד. נחדד: בחדר מואר לא תהיה לכם שום בעיה לקרוא בקלות טקסטים בניגודיות גבוהה, לצפות בסצנות מוחשכות בהנאה וגם אין יותר מדי השתקפויות שמש מעצבנות. אלא שברוב הזמן נאלצנו למתוח את רמת הבהירות ל-90-95% מעוצמתה המלאה, מה שעלול להקשות על משתמשים מסוימים, כאלה למשל שנאלצים למקום את הצג שלהם במקומות יותר מאתגרים מבחינת אורות תומכים, בין אם זה ריבוי פלורסנטים בחדר משרדי שמקשה על הבלטת הניגודיות במסך ובין אם זה בחדר שחשוף במיוחד לקרני שמש ישירות ובוהק גבוה מאוד נדרש כאן.

LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן

באשר לסוגי התמונה, במסך מובנים 6 מצבי תמונה, חלקם מיועדים לגיימינג, המוכנים לשימוש משתנה; FPS למשחקי פעולה, RTS למשחקי אסטרטגיה, Vivid שמציף את הפריים בצבעים חיים, Reader שאידיאלי לקריאה בשעת הערב, HDR Effect הבוהק ומפוצץ הרוויה ו-Color Weakness החמים. יש עוד שני מצבי Gamer המיועדים להתאמה אישית; פשוט קובעים את ערכי התמונה והתצוגה תיקבע לפי ההעדפות האישיות שלנו.

הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

גיימינג ועריכה גרפית (35%)

8

כיאה לייעודו, יש כאן כמה תכונות גיימינג מובהקות, כמו זמן תגובה של 1ms ב-GtG המתבקש, קצב ריענון של 165Hz ותאימות לטכנולוגיות סנכרון הפריימים של Nvidia ו-AMD. הדבר אומר שלא משנה איזה כרטיס מסך יש לכם, טכנולוגיות G-SYNC ו-FreeSync Premium יידאגו לסנכרן בין קצב הפריימים של המסך לזה של הכרטיס הגרפי שברשותכם – כל עוד האחרון גם תומך בתכונה, מן הסתם. תכונות גיימינג נוספות כוללות הלבשת מונה פריימים על גבי המסך, הוספת כוונת ומייצב שחור (Black Stabilizer) שמקטין את רווית הגוונים השחורים בהתאם לצורך במשחק התורן.


LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


במבחן UFO Test שבוחן את השפעת ה-Response Time, נחשפנו לתוצאה שכמעט תמיד מתרחשת כשמאיצים מלאכותית את זמן התגובה; בעוצמה הגבוהה ביותר (Faster) קיבלנו שובל סגלגל שהורגש כ-Overshoot ולמרות אפקט ה-ghosting הקליל במצב Fast, הוא התגלה כאידיאלי ביותר בזמן גיימינג.

LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


באשר לקצב הריענון המקסימלי שעומד על 165Hz, לא קשה במיוחד להשיג אותו בכותרים פופולריים, אפילו לא התובעניים שבהם. רק צריך כמובן להצטייד מראש במעבד חזק יחסית וכרטיס מסך עוצמתי – ויש לכם חווית משחק בקצב פריימים גבוה ונטול גמגומים. עם כל ההתלהבות, צריך לזכור; קצב הריענון שלפנינו רחוק להיקרא "תחרותי" ויש בשוק מתחרים שאף מציעים תדר מהיר ממנו כפליים. הוגן להוסיף, מדובר במסכים שבעיקר אפשר למצוא בטורנירים מקצועיים ואירועי eSports - ומחירם בהתאם. זה לא אומר כמובן שלא תקבלו חוויית גיימינג חלקה ונעימה לעין ואם אתם לא הטיפוס התחרותי, כנראה שממילא לא תצטרכו תדר גבוה מ-165Hz.

הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.

נוחות השימוש (30%)

8.5

מסך ה-27GR75Q-B לא מתיימר לשדר יותר מדי "גיימינג" מקדימה ואולי רק מעמד ה-V הוא היחיד שמזוהה עם מסכים מקטגוריית הגיימינג. בגב טקסטורת מחומשים מחוספסת שטיפה שוברת את שגרת העיצוב של המסכים המשרדיים כדי להזכיר שוב על ייעודו של המסך שלפנינו. מעמד יציב מייצב היטב את המסך על שולחן העבודה ובגבו קרס לסידור כבלים. עובי השוליים למעלה ובצדדים לא רע, סביבות 6 מ"מ ורק למטה סנטר פלסטיק ושחרחר בעובי 2 ס"מ בערך, במרכזו הוטמע לוגו UltraGear. החיבורים הזמינים כאן; שתי יציאות HDMI 2.0 , יציאת DP 1.4 בודדת ומחבר 3.5 מ"מ עבור אוזניות. מה היה חסר לנו מאוד? יציאת USB כלשהי לטעינה או יצירת רכזת (HUB) - וכאן אין אף לא אחת בנמצא.


LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן

LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


מסך ההגדרות המובנה (OSD) של ה-27GR75Q-B נאה למדי ושובר את שגרת מסכי ההגדרות המשעממים והטכניים שהתרגלנו להכיר. כאן הוא גרפי למדי, מלווה באנימציות קלילות, תפריטים ברורים עם הסבר מצורף לתכונות הגיימינג וגישה מהירה לבהירות ושינוי חטוף לאחד מארבעת מצבי התמונה המיוחסים לגיימינג: Gamer 1 ו-2, RTS או FPS.

LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


זמינה גם תוכנה למחשב בשם OnScreen Control שמציעה בערך את כל מה שאפשר למצוא בתפריט ה-OSD, רק שהוא מן הסתם מעט יותר קל לשליטה, כשהוא מתופעל על ידי עכבר ולא על ידי ג'ויסטיק, נוח ככל שיהיה. יש לו עוד יתרון חשוב; ניתן להתאים עד 8 מצבי תצוגה לכל תוכנה שתפתח באותו רגע. כלומר ניתן לשייך למשל את תצוגת Reader לתוכנת Word, תצוגת Vivid תישלף ברגע שדפדפן כרום יעלה ותצוגת Gamer 1 תוקפץ ברגע שיופעל לאנצ'ר המשחקים של Battle.net. נחמד ושימושי, בטח אם המסך אמור לשמש אתכם גם בזמני עבודה וגם לגיימינג.

LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן
LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן
LG UltraGear 27GR75Q-B: לגיימר המאוזן


מקנחים בארגונומיה של המעמד ויש כאן גמישות מעט מוגבלת. ראשית, סיבוב לאורך (Pivot) זמין כאן והוא תמיד מתקבל בברכה, כך שה-27GR75Q-B יוכל להפוך לצג Feed, כמסך סטרימינג או כל עבודה שדורשת עבודה "לאורך". כן ניתן להגביה את המסך בכ-11 ס"מ נוספים ויש גם הטיה קדימה/אחורה קלה בלבד שנעה בין 5- ~ 15°. מה חסר כאן? סיבוב לצדדים ולצערנו המסך שלפנינו לא מתאים לשילוב במקום בו תבקשו להציג את התוכן לאנשים שיושבים בסמוך אליכם. זה אולי לא רלוונטי לגיימר שיושב לבד בחדרו, אבל אם הצג הזה אמור גם להראות מעת לעת את התוכן לקולגות שיושבים בסמוך אליכם, היעדר הסיבוב עלול לתסכל אתכם מאוד מהר.

עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image