מסך ה-27 אינץ' מתגאה ברזולוציה QHD, כלומר 1400X2560 פיקסלים חדה ואיכותית, כזו שנעים ונוח לערוך בה מסמכי וורד עמוסי טקסט, אבל מן הסתם מיועדת יותר לתכנים בידוריים, בין אם זה צפייה בסדרות או גיימינג, ייעודו של הצג. הניגודיות לא חורגת מהנורמה עם 1000:1 טיפוסיים, תקן DisplayHDR 400 מגיש את המינימום הנדרש עבור תוכן שזכאי להיקרא HDR והבהירות המקסימלית כפועל יוצא, 400nits, התגלתה כיעילה וברוב תקופת הסקירה הספיק לנו גם 75% מעוצמתה. במשחקי אימה והתגנבות, הבהירות המקסימלית היוותה תפקיד יותר מהותי, מן הסתם. באשר לסולמות צבע, יש כאן תמיכה ב- 125%sRGB ו- 95%DCI-P3 שמציגים טווח צבעים נדיב שאמור גם להתאים עורכי וידאו וגרפיקאים, אם אתם חייבים את הגוון הספציפי עבור כל שימוש, מקצועי או בשעות הפנאי. פאנל ה-IPS גם כנראה יהיה המועדף עבור השגת צבעים מדויקים יותר, לעומת פאנל VA ובטח לעומת TN ה"עייף" מבחינה רווית גוונים.
כיאה למסך גיימינג, הצג שלפנינו מתפאר בכמה תכונות מחייבות בקטגוריה. זמן התגובה למשל ב-MPRT מגיע ל-0.5ms ול-1ms ב-Level 4 תחת הגדרות ה-OverDrive. במצב Off נקבל את ה-5ms הסטנדרטיים. בדקנו ב-UFO Test את ההבדלים בין הרמות ולא בפעם הראשונה, גילינו שהרמה האמצעית (Level 2) היא העדיפה מכולם, עם הימנעות מתופעת Ghosting מעצבנת – אבל כזו שעדיין לא מציגה אפקט Overshoot עם יתרת צל סגלגלה ועודפת בתנועות מהירות, שאפילו הבחנו בה בשיטוט מהיר לאורך מסמך וורד ארוך.
עוברים לקצב הריענון. על הנייר, המסך מרצד בתדר 240Hz ועם Overclock פועל, אף מגיע ל-250Hz - שעלול להישמע כמו הבדל זניח, אבל לכו תספרו את זה לרודפי הפריימים. באשר לקצב ריענון אדפטיבי שיתווך בין קצב הריענון של המסך לבין זה של כרטיס המסך, טכנולוגיית FreeSync Premium נתמכת כאן, מה שאומר שאם ברשותכם כרטיס מסך מבית AMD שגם תומך בטכנולוגיה, לא תחוו "קריעות מסך" מעצבנות. מצד שני, אין כאן תמיכה ב-G-Sync, הטכנולוגיה היריבה מבית Nvidia – וחבל, כי כבר פגשנו במסכי גיימינג מתחרים שידעו לתמוך בשתי הטכנולוגיות במקביל. גם Reflex Analyzer אין כאן, עוד פיצ'ר גיימינג מבית Nvidia, עוד נתון שמפחית מהמסך את הערך התחרותי.
ואיך בשגרה? את ה-Legion Y27qf-30 העמדנו בפני כמה כותרי fps פופולריים שתובעים קצב הריענון וזמן תגובה אפסי כדי להשיג את היריב. ב-Valorant הצלחנו להשיג את קצב הפריימים התחרותי בעוד שב-Warzone 2 הקשו עלינו קצת יותר
עם 175-190fps, אבל זה כבר עניין שהוגבל על ידי חומרת מחשב לא מספיק גבוהה. עברנו לכותרי "חוויה" כמו Horizon Zero Dawn שלדעתנו ממשיך להיות יפיפייה כמו ביום שהוא יצא וגם Red Dead Redemption 2 עבר תחת הצג שלפנינו. הכל עובד כשורה; כשהרזולוציה בשיאה והגדרות הגרפיקה גבוהות, קצב הפריימים צונח מן הסתם, אבל זו פשרה מובנת כשמעדיפים משחקיות מהנה והרפתקנית על פני חווית גיימינג שנועדה לתחרויות.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה
בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500 Cd/m2 או יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.
ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.