חזור

סקירה - קורקינט GoWheels Tiger 10 ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels Tiger 10

הטוב
  • תאורת קורקינט מבוססת RGB ונשלטת באמצעות אפליקציה
  • שיכוך מלא שמקל בעלייה על מהמורות
  • טווח נסיעה נדיב מהממוצע, כ-45 ק"מ
  • לא מתאמץ במדרונות תלולים
  • חווית נסיעה מופתית
הרע
  • גובה הכידון אינו מתכוונן, לא ניתן לקפל את ידיות הכידון
  • רגלית רעועה שלא תומכת היטב בגוף הכבד
  • משך טעינה ממושך מאוד; כ-10 שעות
  • קריאות נמוכה של המסך באור יום
  • משקל גוף גבוה, כ-25 ק"ג
בשורה התחתונה
הקורקינט החשמלי Tiger 10 משתייך למשפחת העלית של כלי הרכב שאינם-ממונעים; הוא מציע רכיבה אלגנטית וחלקה תודות לשיכוך מלא, גלגלי השטח לא מתרגשים בפני אף חריצי כביש ויש גם טווח נסיעה מרשים של 45 ק"מ. עם חווית נסיעה מופתית מגיע "קנס" שצריך לקחת בחשבון - משקלו של הקורקינט כ-25 ק"ג וגם משך טעינה ממושך מאוד של כעשר שעות מגביל את השימושיות הספונטנית שלו. השאלה כמובן מה חשוב לכם יותר, חווית רכיבה גבוהה או קלילות וקומפקטיות.
הקדמה

ה-Tiger 10 של GoWheels הוא קורקינט "עוצמתי במיוחד, עם שיכוך מלא, סוללה חזקה ועיצוב מרשים", לפי היצרנית. במפרט: סוללת 48 וולט 18 אמפר, טווח נסיעה מובטח של עד 45 ק"מ, מעצורי דיסק הידראולי מקדימה ומאחורה, גלגלי 10 אינץ' עם צמיגי שטח, שלדת אלומיניום, תאורת LED והבטחה לקיפול קל ומהיר. הקורקינט זמין בצבע שחור כסוף ושחור צהוב.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

8

במבט ראשוני, אי אפשר לפספס את הפרופיל המגושם של ה-Tiger 10 ולא תאמינו כמה תגובות קיבלנו עליו בתחבורה ציבורית, במעלית ובכניסה לקומת המשרד, כולן נוגעות לגודלו המסיבי. לנו זה בעיקר החמיא, רק שימו לב שהקורקינט לא יידחק לכל פינה בדירה שלכם ואנחנו מכירים מספיק מעליות קומפקטיות שאפילו אליהן הוא לא יצליח להיכנס - קחו זאת בחשבון אם אתם מוכרחים להעלות את הקורקינט אליכם הביתה ואין לכם מחסן או חצר גדולה, למשל. גובהו ואורכו של הקורקינט זהים ועומדים על 130 ס"מ והכידון אינו מתכוונן, כך שהגובה הקיים הוא הסופי בהחלט ועומד על 104 ס"מ ממשטח הרכיבה - נתון שעלול ליצור מגבלה בפני רוכבים נמוכים.


GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות



משטח הרכיבה ארוך (48 ס"מ) ורחב (19.5 ס"מ) יחסית ומעליו ציפוי מחוספס מונע החלקה. בקצה הקדמי של המשטח ממוקם שקע הטעינה, מעליו מוברג פקק אלומיניום שגם אמור להגן מפני מים ולכלוך. נקודה כואבת בקורקינט: משקלו הרב אמנם אומר יציבות גבוהה על הכביש אבל 25 ק"ג של יחידת ברזל עבה וגסה בהחלט לא תתאים לכל סוגי המשתמשים - וזה לא רק מתבטא בנשיאתו ממקום למקום כשהוא מקופל. התנועות שלו עם הכידון יותר גמלוניות וגסות, משטח הרכיבה כבד אם תבקשו להזיז אותו במקומות צרים ובכל פעם שהכנסנו את הקורקינט לבגאז' הרכב, נזכרנו כמה ה-Tiger 10 מיועד לרוכבים חסונים. מתחת למשטח הרכיבה רגלית (ג'ק) צרה ודקה להחריד, כזו שאמנם מצליחה להעמיד את הקורקינט בנטייה קלה אך לא משאירה רושם רב באשר לעמידות שלה בעתיד הרחוק.

GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות
GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות

צמד הידיות שבכידון צופו בכיסויי סיליקון לאחיזה יציבה ומלאה שעדיפה לטעמנו על ריפודי הבד המתבלים ויש גם פעמון בידית שמאל, שלצערנו מכני בלבד והסיכוי שמכוניות בסמוך אליכם יישמעו אותו שואף לאפס. נמליץ לשדרג לפעמון אלקטרוני שיגביר את הסיכוי שיבחינו בכם בכל מקרה של סכנה. בחלק הימיני של הכידון צד דיגיטלי המציג בצבעי לבן על רקע שחור את מהירות הקמ"ש הנוכחית, סטטוס הסוללה והקילומטרז' שגמענו. קריאות המסך טעונה שיפור והבהירות ביום דורשת זוויות צפייה יצירתיות כדי להצליח לראות משהו. מימין למסך צמד מקשים, העליון עבור הדלקת/כיבוי הקורקינט והשני עבור שינוי מהירויות והדלקת התאורה בלחיצה ממושכת. ידית הגז ממוקמת בהמשך והיא קפיצית כמקובל.

GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות

מבחינת תאורה, מקדימה ומאחורה שולבו פנסי LED, כשנורות הברקס מאחור מהבהבות כאשר לוחצים על הבלמים. מסביב לגוף הקורקינט שולבו פסי LED, שניים לאורך הכידון ועוד שניים לאורך משטח הרכיבה - ועליהם גם ניתן לשלוט באמצעות אפליקציית Lotus Lantern. בתמורה לחשיפת המיקום שלכם והדלקת הבלוטות', האפליקציה מצאה ברגע את הקורקינט ודרכה הצלחנו להחליף לכל צבע סטטי אחר מתוך טווח ה-RGB, לבצע אנימציית הבהוב ולקבוע את מהירות תנועתה, להחליש את הבהירות ואפילו לתזמן את התאורה בימים ושעות לטעמכם. מפתיע לטובה, גם אם אסתטי בלבד.

GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות

GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות

עוברים לקיפול הקורקינט וחזרתו למצב נסיעה. בניגוד לכמה פתרונות מסורבלים שפגשנו לאחרונה בקטגוריה, ה-Tiger 10 לא עושיה חיים קשים למשתמש; בתחתית הכידון חבק המאובטח על ידי ידית מתכת שהדוקה פנימה. את הידית משכנו לאחור ובכך שחררנו את הלחץ שמונע מהכידון להתקפל פנימה. ברגע שהידית רפויה, מחזירים את הכידון לאחור עד שהוא מקביל למשטח הרכיבה. לקראת סוף הכידון שולב וו ברזל שנכנס לחור תופסן שמעל הגלגל האחורי, פעולה אחרונה שמאפשרת לשאת את הקורקינט כ"מזוודה" ממרכז הכידון המקופל - בהנחה ו-25 ק"ג הם לא דבר של מה בכך עבורכם. עוד עניין שחשוב להוסיף: את ידיות הקורקינט אי אפשר לקפל, עניין שעלול להגביל באחסונו בבגאז' רכב וחווינו את החיסרון על בשרנו.

ביצועים וקישוריות (30%)

9.5

חווית הנסיעה כאן היא גולת הכותרת, ללא ספק. שילוב של גלגלי 10 אינץ' עם צמיגי שטח ושיכוך מלא המורכב מבולמי זעזועים עם קפיצים הידראוליים מגישים אחת מהנסיעות ה"רכות" והנינוחות שפגשנו בקטגוריית הקורקינטים החשמליים. מה זה אומר? שמהמורות גסות בדרכים לא גורמות לקורקינט לגמגם ולרוכב זה מרגיש כמו קפיצה קלה-בקושי. על אבנים משתלבות בקושי תרגישו את הרעידות הטיפוסיות שמאפיינות קורקינטים עם גלגלים קטנים שאינם מותאמים לקרקע המחוספסת. גם חריצים מעצבנים שגורמים לכידון לרטוט ולסטות מהדרך במעט, עם ה-Tiger 10 לא תרגישו אפילו טיפה מזה.


GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות


גם בפני מדרונות תלולים הקורקינט הציג חוסן ראוי לציון. ההילוך השלישי נדרש כמובן באותם רגעים – אבל אז המנע חשף את כוחו ושמר על קמ"ש גבוה גם בעליות מאתגרות שגרמו לקורקינטים מתחרים פחות כבדים לגמגם ולצמצם משמעותית את מהירות הנסיעה. לא מובן מאליו כלל.

GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות
GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות

ומה לגבי הברקסים? בקורקינט שולבו בולמי דיסק הידראוליים מקדימה ומאחורה והבלימות "מלאות" ומגיבות בזריזות. ברור שיש כאן משך בלימה ממושך של כמה מטרים טובים, כך שעדיין האחריות לבלום כנדרש תלויה ברוכב - אבל לפחות כשנדרשנו להפעיל אותם בעצמנו, הם הגיבו כנדרש. הבלמים הידניים שלרשות הרוכב רגישים דיים, אם כי זה לא אומר שלא תצטרכו לעבור עקומת למידה ולגרום לאצבעות שלכם לצבור זיכרון שריר שיידע בדיוק באיזו עוצמה ללחוץ כדי לא לגרום לקורקינט לבצע עצירות מוחלטות ופתאומיות - בעיקר כי הוא יוכל לעשות זאת, וזה רחוק מלהיות בטיחותי עבור הרוכב.

סוללה ואבטחה (25%)

8.5

היצרנית מבטיחה טווח נסיעה של עד 45 ק"מ, נתון גבוה יחסית בקטגוריה. לצד הקורקינט קיבלנו מטען 54 וולט, 2 אמפר עם נורת חיווי טעינה קטנה עליו; אדום מסמן על קורקינט נטען וירוק מודיע על סוללה טעונה במלואה. לפי היצרנית, טעינה מלאה אורכת כ-10 שעות, זמן ממושך להחריד.


GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות


החדשות הטובות הן שה-Tiger 10 לא יתבע מכם טעינה מדי יומיים-יומיים וחצי כמקובל בקטגוריה, בהנחה ואתם רוכבים סדרתיים כמובן. אותנו הוא שירת ברכיבה מהבית למשרד וחזור, מרחק של 6 ק"מ לכל כיוון, שכוללים גם כמה מדרונות מאתגרים שתבעו מאיתנו לשלב את ההילוך הגבוה וזולל האנרגיה. במבחן התוצאה, מדי 4-5 ימים בממוצע הצלחנו "לסחוט" את הקורקינט לקצה לפני שהבחנו בפס בודד בחיווי הסוללה ולא רצינו לקחת סיכון להיתקע עם ה-Tiger 10 בשום מקום נטול שקע חשמל - ותאמינו לנו שעם קורקינט במשקל 25 ק"ג לא נעים להיתקע באף מקום ללא מקור כוח.


GoWheels Tiger 10: לא מתרגש ממהמורות


מבחינת אבטחה, בתחתית הקורקינט מוטמע מספר סידורי ייחודי כך שניתן יהיה לזהות אותו במקרה של גניבה ובלי קשר תמיד נמליץ על אבטוח פיזי של הקורקינט עם מנעול חוליות – ובקורקינט יש מספיק אזורים חלולים דרכם ניתן להשחיל מנעול מסיבי.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image