סקירת wisebuy - קורקינט Okai ES20
- אפליקציה עם פיצ'רים מתקדמים
- תאורה בהתאמה אישית
- מהירות האצה מרשימה
- נראות נקייה ואסתטית
- נוח לנשיאה
- האפליקציה רעועה ולא מותאמת למכשירים עם ממשק בעברית
- גלגלי 8.5 אינץ' מספקים חווית רכיבה חצי-נוחה
- ללא חיבור USB לטעינה
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
ה-ES20 מבית OKAI הוא קורקינט חשמלי השוקל כ-17 ק"ג, עם מנוע בהספק מרבי של 250W, טווח נסיעה של עד 40 ק"מ ומהירות מרבית של 25 קמ"ש. לקורקינט גלגל קדמי בקוטר 9 אינץ' מלפנים ו-8.5 אינץ' מאחור ומסך צבעוני ששולב בכידון. כן ה- ES20מבטיח להצליח להמשיך להתניע בשיפועים מתונים ועוד במפרט ניתן למצוא עמידות בתקן IPX5, תאורה צבעונית מותאמת אישית ואפליקציה ייעודית עם תכונות מתקדמות. הקורקינט זמין בצבע לבן.
כאשר גוף הקורקינט פתוח, מידותיו קומפקטיות למדי, מלבד גובהו המרשים: אורך 1.13 מ', רוחב 4.5 ס"מ וגובה של 1.14 ס"מ. במדריך מצוין שהקורקינט יתאים למשתמשים בגבהים 1.2-2 מטר אבל לטעמנו מדובר בטווח רחב מדי ולנערים נמוכים או משתמשים בוגרים מגובה 1.9 מ' הקורקינט לא יהיה נוח במיוחד לרכיבה. החדשות הטובות הן שמשתמשי בגבהי 1.65-1.85, ממילא הגובה הממוצע, יתאקלמו אליו יותר במהירות. אורכו של משטח הרכיבה (בורד) בולט - כמעט חצי מטר, ומציע אחיזה טובה למשתמשים בוגרים. מצד שני הוא צר מאוד, בערך 16 ס"מ – וזה הרבה יותר צפוף לבעלי כפות רגליים גדולות ממה שזה עלול להישמע, בטח אם כבר רכבתם על קורקינט בעל בורד רחב ממנו פי כמה. הדבר אומר אמנם משקל גוף יותר צנוע, אבל יציבות יותר רעועה וכזו שמרגישה פחות בטוחה במהלך הנסיעה.
נתחיל ביכולות הטכניות: מנוע בהספק 250W , מתח 36V והמהירות המקסימלית עומדת על 25 קמ"ש, כמותר בחוק. כברירת מחדל, ה-ES20 מתניע לאחר דחיפה קלה של הרגל – אבל אפשר לבטל זאת ברמת האפליקציה אליה נגיע בהמשך. כמקובל, הקמ"ש המקסימלי יישמר כל עוד לא תשלבו מדרונות תלולים והקמ"ש יצנח בהתאם. ההאצה של הקורקינט מרשימה ובתוך שניה ספורות מהרגע שהמנוע מבין שהגיע הזמן לנסוע, הגענו ל-15 קמ"ש והלאה. עוד שמנו לב למנגנון בטיחות בזמן ירידה: הקורקינט לא יאפשר לכם להאיץ מעל 30 קמ"ש בערך ומעין ברקסים פנימיים יחלו בתהליך בלימה איטי.
לפי היצרנית, זמן הטעינה עומד על 6 שעות ב-2A וכ-4 שעות ב-3A – אבל מאחר ותקבלו במארז מטען 2A, אין יותר מדי משמעות לנתון השני וזמן הטעינה בפועל קצת פחות נורא, קצב צבירה של 34% ל-100 דקות כלומר בערך 5 שעות לטעינה מהירה, לא נתון חריג מדי בנוף. שקע הטעינה ממוקם בחלק הימיני הקדמי של משטח הרכיבה, ממש לקראת הקצה ותחילת מוט הכידון. הוא מוסתר היטב כמובלעת בתוך המשטח, כך שאינו בולט החוצה וחשוף לכניסת אבק ויש גם מכסה קפיצי שדואג לשמור עליו אטום. המטען הוא עדיין אותה קוביית ספק כוח שמנה ומכוערת, אם כי משקלה מעט יותר נמוך מהלבנות הטיפוסיות שהתרגלנו לסחוב איתנו. חבל רק שלא קיבלנו במארז קייס או תיק כלשהו לנשיאתו או התקנה על גוף הקורקינט.
טווח נסיעה מובטח של 40 ק"מ הוא נתון די ממוצע בתחום ולנסיעות היום-יומיות ברחבי העיר או כנסיעה קצרה בת כמה קילומטרים לתחנת הרכבת, הוא אמור להספיק. שימו לב שאותם 40 ק"מ מתייחסים לרוכב במשקל 75 ק"ג בנסיעה על כביש שטוח במהירות של סביבות 15-20 קמ"ש, כלומר סיטואציה די ספציפית שלא תמיד קרובה למציאות היום-יומית. אותנו הוא שימש בנסיעה מהבית למשרד בכל יום, מרחק של 6 ק"מ לכל צד, כך שכבר בסוף היום השני התחלנו לקבל אחוזי סוללה בודדים, כלומר סביבות טווח נסיעה בפועל של 22-24 ק"מ. הבדיקה נעשתה תחת ביצועים גבוהים, כדי להתמודד עם כמה עליות די תלולות. טעינת הקורקינט מדי יומיים הוא לא עניין נורא מדי, אבל רחוק מלבשר חדשנות.