חזור

סקירה - אופניים Xtreme Extreme Pro ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - אופניים Xtreme Extreme Pro

הטוב
  • מתקפלות לפרופיל זעום ביחס לגודלן המלא
  • ביצועי כביש יציבים ובטוחים
  • כניסת USB בכידון
  • איכות בנייה גבוהה
הרע
  • מלאכת קיפול ממושכת שדורשת גם כוח פיזי
  • מתקשה בעליות – אלא אם תפדלו תוך כדי
בשורה התחתונה
הם מציעים ביצועי כביש יציבים, גופם קומפקטי לאחר קיפול והימצאותה של כניסת USB לטעינת הסמארטפון התגלתה כגימיק שימושי. אופני ה-Extreme Pro לא הכי זולים וגם על מלאכת הקיפול והאחסון היו לנו כמה הערות, אבל בתמורה נהנים מאופניים יעילים, שבורכו באיכות בנייה גבוהה ואמורות לשרת נאמנה משתמשים שצריכים להגיע בזריזות מ-A ל-B בתוך העיר.
הקדמה

אופני ה-Extreme Pro מציעים צמיגי 20 אינץ' מבית Kenda, בלמים הידראוליים מקדימה ומאחור, 6 הילוכים תוצרת Shimano וסוללת 48 וולט 15.6 אמפר שאמורה לספק עד 45 ק"מ של טווח נסיעה. עוד במפרט: מהירות מקסימלית של 25 ק"מ כמותר בחוק, שיכוך קדמי, צד דיגיטלי וכניסת USB לטעינה. זמין בצבעי שחור, ירוק, צהוב ולבן.

תודה ל-No-Risk על השאלת האופניים לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

8

ממדי ה-Extreme Pro מטבעם די גדולים, שומרים על פרופיל סטנדרטי של אופניים חשמליים ויתאימו בעיקר לבעלי חצר, מחסן, או מרפסת גדולה במיוחד. החדשות הטובות מתבטאות בקיפול האופניים: ה-Extreme Pro מציעות קיפול אלגנטי שהופכות אותן ליחידת ברזל קומפקטית למדי שמנמיכה דרמטית את הפרופיל הבסיסי הדי-גדול שלה. ראשית, כמצופה מכל אופניים חשמליים, הן מתקפלות לתוך עצמן לרוחב באזור השלדה. קיפולים נוספים מתבצעים לאורך הכידון, בגובה הכיסא ואם תשלפו את הסוללה תנמיכו גם את משקלן הגבוה. הבעיה לעיתים היא בביצוע: נדרש כוח פיזי רב כדי לצלוח את רוב הקיפולים, גם בגלל נוקשות הרכיבים וגם בשל משקלה של כל יחידת האופניים בעת הקיפול. את הפירוק וההרכבה מאבטחים מנעולי ברזל יציבים ועמידים למדי המשתלבים לתוך המגרעות הייעודיות.


Extreme Pro: מפה לשם בזריזות


עוברים לכידון וצג דיגיטלי הממוקם שם מראה את הרצוי לרוכב: קמ"ש בזמן אמת, קילומטרז' שנלגם ונתוני סוללה עדכניים. בתפריט תוכלו להגדיר עוד כמה פרמטרים קטנים שהרוכב הממוצע ממילא לא אמור להתעסק איתם, אולי מלבד ה-PAS, הערך שיקבע כמה קל יהיה יגרום לאופניים להתניע לאחר שהרוכב יתחיל לפדל. כיסא רחב מאוד שולב באופניים, קשיח מספיק כדי לסחוב את משקל הרוכב אבל עדיין מספק את הרכות הנוקשת הנדרשת לנסיעות ממושכות. קפיצים שהותקנו בתחתית שלו מציגים שיכוך נאה בעת רכיבה על דרכים משובשות וגם מונעים חבטות בסוללה שממוקמת מתחת לכיסא, עניין מעצבן שחווינו באופניים חשמליים אחרים. בכידון גם נוכחת כניסת USB לטעינת הסמארטפון שלנו שכבר פגשנו באופניים אחרות מבית החברה ועבורנו מדובר בעיקר בחדשות טובות: ניצול האנרגיה מסוללת האופניים בקושי מורגש ותמיד נחמד שזמינה עוד דרך להטעין את הסלולרי הזללן שלנו.

Extreme Pro: מפה לשם בזריזות
Extreme Pro: מפה לשם בזריזות

בכל הנוגע לעמידות, אופני Extreme Pro מעטים בפשרות: השלדה עבדה וכבדה וגוף הגלגלים עשויים מגנזיום. גם סידורי הכבלים ראוי לציון: הם מצופים פלסטיק קשיח כלשהו שאמור להעניק אורך חיים יותר נדיב וליפוף הספירלה של יתר הכבלים מסודר היטב ושומר עליהם צמודים כך שלא יפריעו בזמן רכיבה. מקנחים בתאורה ובטיחות: בקדמת האופניים פנס LED לבן בוהק הנדלק על ידי לחיצה ממושכת על מקש החץ העליון שבכידון. מאחור תאורת ברקס אדומה שדולקת בעוצמה גבוהה יותר ברגע שמפעילים את אחד הבולמים, הקדמי או האחורי. עוד בבטיחות, צופר חשמלי עוצמתי מספיק שאמור לדאוג שגם נהגי מכוניות לצידכם יצליחו לשמוע אתכם.

ביצועים וקישוריות (30%)

8.5

כחוק, התנעת האופניים מתבצעת באמצעות דיווש וסיבוב ידית הגז במקביל – ככל שסיבוב הידית תמשיך להתקבע, מהירות התנועה תגדל. ביטולו המהיר של ההאצה מתבצע באמצעות כפתור בטיחות שנמצא מתחתיו, כשבלחיצה עליו האופניים מתחילים להאט. אז איך ביצועי האופניים בשוטף? מצוינת, ברוב הזמן. כבישי אספלט ואפילו מדרכות משתלבות מספקות חוויה רכיבה חלקה ואלגנטית, כלומר לא מרגישים קפיצות מיותרות או רגעי תזוזה לא נעימים. גלגלי 20 אינץ' סטנדרטיים שומרים על איזון מעולה מצד הרוכב ואם תיסעו על המשטחים המותרים בחוק – לא תחוו בעיות. איפה בכל זאת מרגישים רעידות מעצבנות? בעיקר בשברי אספלט וחריצים טיפוסיים שנמצאים בכביש, בורות קטנטנים או רוחות חזקות בכבישים פתוחים שטיפה ערערו את היציבות שלנו בזמן רכיבה. העניין לא דרמטי אבל גודל הפרופיל הממוצע שלו בשוק האופניים הופך כאן את העניין לחיסרון קטן, כאמור, במיוחד ברוחות חזקות מאוד בכבישים פתוחים.


Extreme Pro: מפה לשם בזריזות


בכל הנוגע להאצה ושמירה על מהירות קבועה, ה-Extreme Pro מספק את הסחורה. ההאצה הראשונית מצוינת וקל לגרום לאופניים להקפיץ את עצמן בזריזות, במיוחד אם תשלבו דיווש משלכם ובתוך שניות בודדות הגענו ל-10-15 קמ"ש. כל עוד לא תתקלו בכביש בפסי האטה או מהמורות סוררות, הקמ"ש יישאר יציב ואין ירידות מוזרות מצד הסוללה בקצב המהירות. עליות תלולות וחדות כמובן ייגרמו להאטה טיפוסית – אם כי דיווש במקביל יחזיר את האופניים לתלם ויאפשר להם לקבל את תוספת הכוח שהן כל כך צריכות ברגעים מאתגרים. עוברים לביצועי העצירות ובלמי הדיסק מספקים את העצירה הנדרשת – כמובן שבבלימות פתאומיות במהירות גבוהה תצטרכו להיות סבלניים יותר אבל מהירות התגובה שלהן מרגישה בטיחותית ולמשך תקופת הסקירה הן לא אכזבו כשהפעלנו אותן, בין אם זה ברגעים שגרתיים או בעצירות פתאומיות.

Extreme Pro: מפה לשם בזריזות

בכל הנוגע לקישוריות, אל תצפו ליותר מדי: מדובר באופניים קלאסיים ו"טפשיים" למדי. אין כאן אפליקציה לתיעוד היסטוריה, מעקב אחרי מיקום, נעילה מרחוק או כל תכונה מתקדמת אחרת. מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים, לטוב ולרע.

סוללה ואבטחה (25%)

8

סוללת 48 וולט 15.6 אמפר אמורה להציע טווח נסיעה של עד 45 ק"מ, נתון לא מהפכני במיוחד – אבל את הצרכים שלנו הוא סיפק. המרחק שלנו מהבית למשרד עומד על 5 ק"מ בערך, כך שרק ביום השלישי, אחרי 6 נסיעות של המרחק המתואר, (בערך כ-30 ק"מ) התחלנו לקבל אחוזי סוללה אחרונים, המתבטאים בפסים סמליים בצג הדיגיטלי. גם אם עמד בהבטחה וגם אם לא, במבחן התוצאה ה-Extreme Pro הצליחו להציע לפחות שלושה ימי נסיעה מהבית למשרד וחזור ללא טעינה ומבחינתנו זה מספיק, בטח כשמתחשבים בכך שבניגוד לקורקינט חשמלי, במקרה והסוללה אזלה לחלוטין תוך כדי רכיבה - תמיד אפשר לפדל את דרככם הביתה.


Extreme Pro: מפה לשם בזריזות

בכל הנוגע לאבטחה, יש דרך אחת ויחידה לאבטח את האופניים: באמצעות מנעול קשיח ועדיף שיהיה רציני ככל הניתן – כזכור מדובר באופניים שעולות כמה אלפי שקלים. כמובן שגם המפתח שנכנס לסוללה מאבטח את האופניים ומגן עליהן מפני התנעה לא רצויה, אבל לא מפני גניבה פיזית מן הסתם.

תודה ל-No-Risk על השאלת האופניים לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image