סקירת wisebuy - קורקינט Zero Z9
- גוף קומפקטי וקל משקל יחסית
- זריז בכביש, לא גמגם בעליות
- מערך תאורה מספק
- מתקפל בקלות
- קיפול בחזרה למצב נסיעה מסורבל
- ללא ידית נשיאה במשטח הרכיבה
- רגלית דקה ושברירית
- פעמון חלש
ה-ZERO Z9 הוא קורקינט חשמלי במשקל 19 ק"ג עם סוללת 48 וולט 13 אמפר מבית XKD. הוא מגיע עם גלגלי אוויר בקוטר 8.5 אינץ', מערכת בלימה משולשת ושלדת אלומיניום. בנוסף ישנו מסך LED צבעוני ומנגנון קיפול מהיר. הקורקינט זמין בצבע שחור/אדום.
נפתח בלהכיר את ה-Z9 ומתחילים מכידון הקורקינט: מסך LED צבעוני מציג את הנתונים הקריטיים, כמו בכל קורקינט בעל מסך שהוצב מול המשתמש; מהירות הקמ"ש הנוכחית, טווח הנסיעה, הילוך שבו הרוכב נמצא מתוך שלושה וסטטוס סוללה עדכני. שני מקשים שולבו עליו, מקש הפעלה/כיבוי ומקש MODE; לחיצה בודדת מחליפה בין הילוכים ולחיצה ממושכת מפעילה את התאורה. אגב תאורה, פס LED שולב בכידון ועוד שני פסים הוצבו מתחת למשטח הרכיבה. נורות ברקס אדומות ממוקמות בחלק האחורי של המשטח וכשהבלם נלחץ, הן מהבהבות כנדרש. ממשיכים בכידון, מימין למסך שולב מתג ההנעה, די בסמוך לבלם הימיני, ובצד השמאלי של הקורקינט צפצפת פשוטה מבוססת פעמון, לא מהסוג החשמלי והרועש שיגרום למכוניות לשים לב אליכם.
נתחיל מכמה נתונים טכניים. ל-Z9 כוח מנוע של 250W , צמד גלגלי 8.5 אינץ' גומי, בלמי תוף, בולמי זעזועים אחוריים הידראוליים ובולם קדמי קפיצי המשולב בעמוד הכידון. משקל הנשיאה המקסימלי עומד על 100 ק"ג, פחות מהסטנדרט שהתרגלנו אליו, סביבות 110-120 ק"ג. מתחילים בנסיעה שגרתית על כביש אספלט ואפשר לסמוך על ה-Z9 שיבצע את משימתו כהלכה; הנסיעה חלקה, זורמת ויציבה על הכביש – לא שזו חוכמה גדולה מדי על כביש אספלט חלק ונטול מהמורות, אבל לפחות את המבחן הבסיסי הקורקינט עבר בהצלחה.
טווח הנסיעה המובטח של ה-Z9 נע בין 35-40 ק"מ , כשהעניין מושפע מן הסתם מאופן הנסיעה, אופי הדרך וכו'. הדרך שופעת המדרונים שבה רכבנו מדי יום הוציאה את המקסימום מסוללת הקורקינט ובתום נסיעה בת 12 ק"מ בכל יום (6 ק"מ מהבית למשרד וחזור), תבעה מאיתנו טעינה מלאה מדי יומיים-יומיים וחצי, כלומר בערך 26-30 ק"מ בהערכה כללית. זה לא שב-ZERO הבטיחו משהו אחר לגמרי, אבל פגשנו אלטרנטיביות עם נפח סוללה יותר נדיב ואם אתם מרבים בנסיעות מדי יום, ה-Z9 עלול לדרוש להטעין את הסוללה מדי יום-יום וחצי. תדירות די מטריחה. כמנגנון חיסכון בסוללה, הקורקינט נכבה אוטומטית בתום דקה וחצי בהיעדר פעילות.
במסך ה-LED מופיע סטטוס סוללה נוכחי שמציג בהערכה את האנרגיה שנותרה במכשיר – אבל החיווי נוטה "לרקוד" וקשה לסמוך עליו במהלך הרכיבה עצמה אלא רק בסיומה, כשכנראה מחוון הסוללה מקבל אז הערכה יותר ברורה ומדויקת. לא מעט פעמים תוך כדי נסיעה סטטוס הסוללה נע בין סוללה 3/4 מלאה, לחצי ואז לרבע – כל זה ב-5 דקות נסיעה. ברגע שהפסקנו לרכוב, תוך 5-10 שניות קיבלנו חיווי סוללה יותר ריאלי ויש משהו כנראה בחיישן הזיהוי שגורם לו לירות לאוויר הערכות לא מבוססות, עד שהסוללה מפסיקה לעבוד ורק אז היא מסוגלת להעניק הערכה יותר מציאותית.
מבחינת אבטחה, אין כאן יותר מדי אמצעים מתקדמים מלבד אבטוח הקורקינט עם מנעול שרשרת, חוליות או כל פתרון פיזי אחר שאתם מעדיפים. גם חשוב לציין שאין כאן מפתחות שצריך להכניס לסוויץ', כלומר כל מה שצריך כדי להתניע את הקורקינט זה רק להדליק אותו וללחוץ על הגז – והיינו מעדיפים את ההכרח במפתחות כדי להתניע את ה-Z9. אין אפליקציה נתמכת בנמצא, למרות המגמה הגוברת שפגשנו אצל קורקינטים "חכמים" מתחרים.