חזור

סקירה - קורקינט Zero Z10 ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - קורקינט Zero Z10

הטוב
  • משטח עמידה רחב וגדול
  • מערך תאורה מרשים
  • נוחות נסיעה גבוהה
  • שיכוך זעזועים יעיל
  • מנוע עוצמתי
הרע
  • טווח נסיעה נמוך מהמוצהר
  • מנגנון קיפול מסורבל
  • ללא מערכת E-ABS
  • מסך לא קריא בשמש
  • זמן טעינה ארוך
בשורה התחתונה
ה-Z-10 של מותג ZERO הוא קורקינט חשמלי גדול, מסורבל וכבד, אך גם כזה שסיפק שעות רבות של רכיבה נעימה, נוחה וחלקה. אומנם בתמרונים צפופים וקטנים הוא מרגיש כמו פיל בחנות חרסינה, אבל כשהדרך נפתחת הוא מעניק איכות רכיבה גבוהה, בין היתר בזכות צמיגים גדולים ובולמי זעזועים איכותיים. לנו חסרו אופציות שקיימות בכלים יותר זולים כמו אפליקציה, בקרת שיוט, סיסמה לנעילה או שליטה על בהירות המסך, אך יותר מכל מנגנון הקיפול שלו היה החיסרון הגדול ביותר.

הקדמה

ה-Z10 מבית חברת הקורקינטים ZREO הוא קורקינט חשמלי השוקל 21 ק"ג וכולל סוללת 48V ו-18 אמפר מבית XKD. גלגלי האוויר שלו מגיעים בקוטר 10 אינץ', והוא כולל מערכת בלימה משולשת הכוללת שני דיסקים. על הכידון נמצא מסך צבעוני והכידון מתקפל בעזרת ידית בתחתית השלדה. ה-Z10 זמין בצבע שחור משולב אדום.


רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

8

את המשקל הכבד של ה-Z10 מרגישים כבר עם הוצאתו מהקרטון וההרכבה הראשונית שלו. עם 21 ק"ג הוא משתייך לקטגוריית הכלים הכבדים, אך כפועל יוצא הוא מאפשר נשיאת משקלים יותר כבדים - עד 150 ק"ג משקל רוכב, בעוד ששאר הכלים הקטנים יותר מסוגלים לשאת 90-100 ק"ג. מעבר מקורקינט קטן ופשוט ל-Z10 חושף את העובדה שמדובר בכלי גדול, כבד ומסיבי, והכידון שלו רחב ידיים ומתכוון לגובה, כך שאפשרויות ההתאמה האישית הן רחבות וכל רוכב ימצא לעצמו את תנוחת הרכיבה האידיאלית עבורו.


על הכידון, שאת ידיותיו ניתן לקפל בעזרת הברגה פשוטה, נמצאות ידיות הבלמים (שתי ידיות לעומת אחת בקורקינטים זולים יותר), ידית התאוצה, מסך צבעוני ופעמון מכני. המסך אולי מרשים בהתחלה עם צבעים נחמדים, אבל הוא לא קריא בשמש וגם אחרי שניסינו לשחק עם הזווית שלו, לא מצאנו זווית שנוכל לקרוא את המהירות. כמו כן, המצערת מחוברת אליו כך שעם כל שינוי בזווית המסך, גם חלק מרכזי בתפעול הקורקינט חייב לזוז.

Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד

המנעול הירוק אינו כלול בערכה

לנו חסרו אופציות במסך הזה - הוא גדול ומרשים אבל לא מחליף תצוגות או מסכים, לא מציג מסלולי נסיעה אלא רק מד מרחק מצטבר. הוא לא מתממשק עם המטען כדי להציג מתי הסוללה תיטען במלואה או נתונים אחרים שכן היינו שמחים לפגוש. בסמוך למסך ישנם שני כפתורים - הדלקה וכיבוי וכפתור MODE המאפשר הדלקת אורות או מעבר בין ההילוכים.

ידית המצערת ממוקמת לימינו של המסך, מעל ידית הבלם. מדובר במצערת לא ממש רגישה והיינו שמחים לקבל קצת יותר רגישות כדי לקבוע את מהירות הנסיעה בצורה קלה ומדויקת. הפעמון המכני ממוצע בעוצמתו, אבל בתג המחיר הזה ציפינו לפגוש צופר חשמלי ויותר מרשים. ידיות הבלמים טובות וגדולות, כאשר השמאלית בולמת את הגלגל האחורי.

Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד


מנגנון הקיפול של ה-Z10 מסובך ומסורבל, ודרש מאיתנו כמה וכמה פעמים להתחיל את התהליך מההתחלה. צריך ללחוץ עם הרגל על הידית האדומה בתחתית השלדה ולהרים מעט את הכידון כדי שזה יועיל בטובו להתקפל. זהו מנגנון מעצבן ופשוט ויתרנו בחלק מהפעמים על קיפול הכלי והשארנו אותו ככה עומד כפי שהוא. גם מנגנון הפתיחה מסורבל לתפעול וצריך לעשות את הפעולה ההפוכה כדי שהבריח ינעל במקומו ויבטיח שהכידון ננעל במקומו. כמובן שאת כל התהליך יש לעשות עם נעליים סגורות ולא עם כפכפים או סנדלים, מכיוון שהרגל צריכה ללחוץ על הבריח העשוי ברזל.

משקלו של ה-Z10, כ-21 ק"ג, הופך אותו לכלי כבד גם בתנועה וגם בנשיאה, ועל הרמה לתא המטען של הרכב ויתרנו כבר בהתחלה - הוא גדול, ארוך וכבד ולא נכנס בקלות לתא מטען יחסית גדול של 460 ליטר, אלא אם מניחים אותו בהטייה. גם התניידות ברכבת או במעלית מצריכה הפעלת כוח - לא מדובר בצעצוע של ילדים אלא בכלי עם מידות מכובדות.

Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד


מילה טובה צריך להעניק למערך התאורה המרשים של הכלי - יש לו 3 פנסי LED לבנים קדמיים, פס LED כחול אורכי על הכידון, 2 פסי LED לאורך משטח העמידה ושתי נורות LED אדומות בקצה המשטח, שמהבהבות עם בלימה. מערך התאורה יפה ותורם רבות לנראות בלילה, אבל היינו שמחים לקבל גם פנס בראש הכידון להארת הדרך (אנחנו הוספנו פנס אופניים רגיל שפתר את הבעיה).

משטח העמידה רחב וגדול במיוחד, והוא כולל שני פסים מונעי החלקה. בערכה מקבלים גם תיק ממותג של NO RISK לתלייה הכידון, ואפשר לאחסן בו את המטען או השרשרת.

ביצועים וקישוריות (30%)

9

מפרטו הטכני של ה-Z10 מציג שיפורים קטנים אך הכרחיים מדגם ה-Z9, כולל מערכת בלימה מבוססת דיסקים ולא תופים, גלגלי 10 אינץ' גדולים ושמנמנים מנופחי אוויר וכן סוללה בהספק של 18 אמפר לעומת 13. על אף כוח מנוע זהה ומוגבל לפי החוק של 250W, היתרונות הקטנים משדרגים את חווית הרכיבה והופכים את ה-Z10 לאחד מהכלים הנוחים להתנהלות עירונית שגרתית רצופה בנתיבי אופניים. המנוע החזק מאפשר הגעה למהירות חוקית של 25 קמ"ש בתוך מספר שניות, ועושה רושם שהכלי הזה היה יכול להגיע גם למהירויות יותר גבוהות בקלות ללא ההגבלה החוקית. בכלל, נראה ש-25 קמ"ש על כלי כה כבד וגדול הם אפילו קצת איטיים לו, אבל זה החוק, וגם בירידות ממושכות צג המידע המשיך להציג את המספר "25" על אף שבפועל המהירות הייתה גבוהה יותר.


בהתחלת נסיעה בשיפוע או בעלייה, הגלגל הקדמי לעיתים עולה מעט באוויר ומייצר "ווילי", אבל זה קרה לעיתים רחוקות. מנגד, לקורקינט אין חיישן משקל והוא יתחיל להאיץ גם אם הרוכב אינו עומד על המשטח ורק נגע במצערת (החל מ-3 קמ"ש בערך).
על נתיבי אופניים הרכיבה הייתה חלקה, נוחה ויציבה, אבל בנתיבים סלולים כאלו כמעט כל כלי יספק חווית רכיבה טובה. במעבר למדרכה מרוצפת באבנים משתלבות וברכיבה בתוך רחוב 'הולנדי' החוויה הטובה נמשכת, כאשר מערך בולמי הזעזועים משטח כמעט כל מהמורה קטנה, וגם כניסה לבורות קטנים או מעבר על מכסי ביוב לא מזעזעים את הכלי ואת הרוכב. זהו כלי גדול וכבד, וגם תיקוני אספלט או חריצים רוחביים על הכביש לא פוגעים בבטיחות הרכיבה.

Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד


לעומת זאת, כאשר נדרשים לעשות תמרונים קטנים וצרים, כמו למשל בין עצים או עמודי תאורה, הקורקינט מרגיש גמלוני, כבד ונדרש כוח פיזי כדי לבצע העברות משקל עם שינוי הכיוון כדי לעבור את האזור בשלום. לא מדובר בכלי פשוט וקל שיכול להיכנס ולעבור בכל נקיק, אלא נדרשת כאן זהירות כאשר מדובר על אזורים צפופים, ולכן הוא יתאים לבעלי גוף גדול יחסית שיוכלו לשלוט בקלות במסה, שכן הוא מסוגל לשאת משקל של עד 150 ק"ג - מהגדולים שניתן להשיג בשוק הקורקינטים. לאלו שמתכננים לנסוע איתו ככלי תחבורה ראשי, היינו ממליצים להוסיף כסא מתקפל שיהפוך את הרכיבה לנוחה עוד יותר, ויקל על העומס ברגליים.
מבחינת הילוכים, יש כאן שלושה לבחירה, אך כנראה שמי שירכוש את ה-Z10, יוותר על השניים הראשוניים והאיטיים (המוגבלים ל-20 קמ"ש) ויעביר ישר להילוך 3, כפי שעשינו במהלך כל הסקירה. בהילוך זה וביחד עם מנוע 48V, אף עלייה לא הייתה מתאגרת ל-Z10.

המסלול הקבוע שלנו כלל את העלייה הגדולה לבקו"ם של תל השומר, וגם את דרך רבין בפתח תקווה. בשני המקרים ה-Z10 טס קדימה, ולא גמגם או האט את הקצב באף רגע במהלך הטיפוס. בנוסף, עצרנו באמצע העלייה והתחלנו מחדש את הנסיעה, כדי לראות אם המנוע מתמאץ, אך גם בשלב הזה הכלי זינק בתוך שניות ספורות ל-25 קמ"ש ולא איבד מהירות באף שלב.

Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד


ואת הביצועים האלה צריך להאט או לעצור מדי פעם, ולגבי הבלמים דעתנו חלוקה. לצערנו אין כאן מנגנון המונע את נעילת הבלמים או אחזור אנרגיה בבלימה, ולכן כבר עם חצי ידית לחוצה, הגלגל האחורי ננעל וגרם להחלקה קטנה. לא משהו דרמטי אבל כן חשוב להכיר את עוצמת הבלמים ואת פעילותם. בשילוב של הבלם הקדמי המצב היה יותר טוב, אך עדיין בבלימת חירום חזקה - הגלגל האחורי ננעל והשאיר שובל שחור של גומי. עצתנו היא לתרגל בלימות מיד לאחר הרכישה כדי להכיר את אופי הפעילות.

סוללה ואבטחה (25%)

8.5

טווח הנסיעה המוצהר של החברה עומד על 55 ק"מ מכובדים למדי, אך מדובר בתנאי מעבדה ולא בנסיעה בסביבה הטבעית והאמיתית של הכלי. במהלך הסקירה יצא לנו להטעין 4 פעמים את הקורקינט, ובפועל טווח הנסיעה עמד על כ-40 ק"מ ריאליים ואמיתיים הודות למסך ה-ODO שספר את הקילומטרז'. עם זאת חשוב לציין כי הסוללה לא הגיעה אף פעם ל-0%, אלא תמיד נשארה קובייה אחרונה במד הסוללה (פחות מ-20%). טווח רכיבה של 40 ק"מ לטעינה לכלי כבד ונוח שכזה, הוא טווח מכובד שיספיק לרוב הרוכבים.


Zero Z-10: קורקינט חשמלי נוח וכבד


אך לא הכול ורוד בתחום הסוללה - המטען המצורף גדול וכולל קופסת מתח גדולה שתופסת את רוב המקום בתיק, והטעינה עצמה איטית מאוד - אנחנו מדדנו 6 שעות לטעינה מלאה. בנוסף, שמנו לב שמד הסוללה במסך לא מציג נאמנה את קיבולת הסוללה, ומדי פעם הציג נתונים שגויים - משלוש קוביות הוא החליט לעלות ל-4 קוביות לכמה דקות ולאחר מכן ירד שוב לשלוש. קצת קשה לסמוך ולהאמין למד סוללה שמזייף לעיתים קרובות. כמו כן, המטען לא מסתנכרן בזמן אמת עם הסוללה והצג, כדי שנוכל לראות כמה אחוזים מתוך הסוללה כבר נטענו.


מבחינת אבטחה, אין כאן שום תוספת או הגנה מובנת בסגנון מפתח לסוללה כמו אופניים חשמליים (וחבל), סיסמה או קוד לפתיחת הכלי וכדומה. האבטחה מוטלת כולה על הרוכב - לקשור היטב את הכלי. על אפליקציה אין מה לדבר.

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image