חזור

סקירה - אופניים Xtreme Power ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - אופניים Xtreme Power

הטוב
  • אחיזת כביש גבוהה שמספקת נסיעה חלקה יוצאת מגדר הרגיל
  • האצה זריזה והתמודדות מדהימה מול שיפועים
  • צג דיגיטלי עם כניסת USB לטעינה
  • טווח נסיעה גדול, בערך 50 ק"מ
הרע
  • לא מתאים לרוכבים בעלי מידות גוף קטנות
  • כבד ועצום בגודלו
  • מאתגר לאחסון
  • תג מחיר גבוה
בשורה התחתונה
טווח נסיעה גדול במיוחד, האצה זריזה ואחיזת כביש הכי בטוחה שפגשנו: האופניים החשמליים EXTREME Power הם אמנם מלך הביצועים על הכביש, אבל יש לו הרבה מה לשפר בנוחות השימוש. גופו העצום והמסיבי לא מתאים לכל רוכב, אין סיכוי לאחסן אותו בקלות והשליטה בכלי דורשת כוח פיזי לא מבוטל. בתמורה לתג מחיר גבוה יחסית בשוק כלי הרכב החשמליים, תקבלו סוס עבודה אימתני שדורש הרבה מהרוכב שלו.
הקדמה

האופניים החשמליים EXTREME Power מציעים שיכוך מלא, מנוע Bafang וצמיגי בלון בקוטר 20 אינץ', סוללת 48V, בלמי Tektro, מהירות מרבית של 25 קמ"ש והבטחה לטווח נסיעה של כ-50 ק"מ. עוד באופניים: שלדה עשויה אלומיניום, צד דיגיטלי, יציאת USB המיועדת לטעינה ותאורת LED קדמית ואחורית.

תודה ל-No-Risk על השאלת האופניים לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

7.5

החלק הכי מרשים כשפוגשים באופניים לראשונה הם הגודל הלא סטנדרטי שלהם. ה-EXTREME Power הם אופניים עצומים במידותיהם: שילוב של השילדה המגודלת, צמיגי ה-20 אינץ' והכידון הרחב הופכים אותו למיני-קטנוע ואין אדם שלא סובב את צווארו כשעברנו לידו עם האופניים או ביקש לדעת מה זה כלי הרכב המפלצתי הזה. יש לכך הרבה חסרונות: הוא כבד נורא (יותר מ-30 ק"ג) ותאמינו או לא, לא הצליח להיכנס למעלית בבניין מגורים בצורתו המלאה, כך שבכל פעם שרצינו להעלות אותו למעלה נאלצנו לקפל אותו – וזה רחוק מלהיות נוח כשמבצעים את הפעולה כמה פעמים ביום. אל חנויות שהתרגלנו להיכנס אליהן עם הקורקינט החשמלי שלנו, ה-EXTREME Power פשוט לא איפשר זאת. במקרים אחרים כשניסינו להיכנס למקומות יותר גדולים, קיבלנו מבטים מאשימים של "איך העזנו להיכנס עם הכלי הזה", מעבר לעובדה שלא נוח להתנייד איתו בגרירה ידנית, בניגוד להרבה כלים חשמליים קלילים ממנו.



EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים


חיסרון נוסף אולי מובן מאליו: האופניים לא מתאימים בשום אופן לבעלי מידות גוף קטנות. הוא דורש שליטה גבוהה, קואורדינציה בריאה וכוח פיזי של ממש כדי להצליח לשלוט בכלי הרכב הזה, בבטיחות מלאה ומבוקרת. כשנפגשים מול מדרכות גבוהות מדי או אפילו כמה מדרגות בודדות, נדרש מהרוכב להרים את האופניים מהכידון תוך כדי ליווי הגלגל הקדמי במעלה המדרגות – ואין מספיק מילים שיצליחו לתאר את הפעולה הפיזית האדירה הזאת.

EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים

ומה לגבי פירוק והרכבה? כמו את רוב האופניים החשמליים, את ה-EXTREME Power ניתן לקפל אל תוך עצמו בכל הברגות פשוטות. אלא שמה שתאורטית מתואר בכמה צעדים פשוטים, תפעול אופניים גדולים שכאלו דורש הרבה כוח פיזי וסבלנות. אנחנו בקושי קיפלנו את האופניים, בעיקר בגלל הליך הקיפול הנוקשה, מה גם שצורתו לאחר הקיפול הופכת לנוקשת עוד יותר ולא הכי נוחה להמשך נשיאה למקום אחר. ג'ק רחב ועבה ממוקם בצד השמאלי של הגלגל האחורי, מצליח להישלף רק עם הרגל ואולי הכי חשוב, מעמיד את האופניים בנטייה קליה בלי חשש לתנודתיות.

ביצועים וקישוריות (30%)

9.5

מתחילים מהנתונים על הנייר: באופניים שולב מנוע מבית חברת Bafang המבטיח מהירות מרבית של עד 25 ק"מ (לפי המותר בחוק) וסוללת 48V שמתיימרת להציע טווח נסיעה של עד 50 ק"מ. עוד באופניים: מעצורי דיסק הידראוליים, מזלג קדמי מבית RST ושילדת האלומיניום מוקפים כבלים בציפוי אלומיניום גם הם. באגף הבטיחות: מראה בכל צד, תאורת LED קדמית ואחורית ותאורת ברקס שנדלק בעת לחיצה. צג דיגיטלי מוקם בקדמת הכידון, שמציג בין היתר את סטטוס הסוללה והמהירות הנוכחית בקמ"ש, וישנה גם כניסת USB לטעינת הסמארטפון. בכידון ימין ממוקם בורר הילוכים מבית Shimano ובכידון שמאל ממוקם מקש צהוב בולט להפעלת הצופר, שהיה מספיק רועש בשביל להסית את תשומת הלב בעת הצורך.


EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים
EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים


הכיסא ששולב באופניים רחב מאוד ומספק את ההתנגדות הרצויה ממשטח לישבן בזמן רכיבה ממושכת – הוא רך אבל לא מדי ובזמן רכיבה בתנאי דרך רעועים, רוחבו המלא סולח על תנועות חדות וקטנות, כשגוף הרוכב זז במעט. החדשות הרעות הן מה שקורה בזמן עלייה על פסי האטה או מדרכות נמוכות: הכיסא נוטה לרדת בגובהו במעט למטה ברגע המגע מול מהמורה, ואם תמקמו את הכיסא די נמוך, תרגישו את קצה הסוללה חובט בישבן - לא התחושה הכי נעימה, שלא לדבר על כך שקצה הסוללה החל להשתפשף מהחבטות השוטפות. רק כשמרימים את כיסא מספיק גבוה, מצליחים להימנע מהחבטה החוזרת בסוללה, אלא שאז רוכב בגובה 1.78 מ' בקושי הגיע לפדלים. נותר רק לתהות איך יתמודדו רוכבים נמוכים יותר.

EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים

EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים
עוברים לביצועים בעת הנסיעה: באופניים מערכת שיכוך מלא ובולמי זעזועים מקדימה ומאחורה – הדבר אומר במבחן המציאות התנגדות אפסית ברגע של עצירות איטיות או בלימות פתאומיות. מדרכות נמוכות או מהמורות ותנאי דרך פחות נוחים, כמו אספלט משובש או אדמה חולית גם כן לא עושים חיים קשים ל-EXTREME Power: הנסיעה חלקה להפליא והיציבות בכל משטח שהעמדנו בפניו הייתה פנטסטית. השילדה המסיבית, בשילוב צמיגי ענק בקוטר 20 אינץ' ובולמי זעזועים נהדרים מספקים את אחת מחוויות הנסיעה החלקות והבטוחות ביותר שהכרנו בכלי תחבורה חשמלי. גם במבחן ההאצה לא התאכזבנו: האופניים לא התרגשו מרוכב במשקל 92 ק"ג שניסה לנסוע בעלייה תלולה ובשום שלב לא היתה האטה או גמגומי מנוע, הנסיעה בוצעה כאילו התרחשה במישור.
EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים

הדבר היחיד שהפריע לנו הוא עניין טכני בבלמים: במהלך תקופת הסקירה החלנו להבחין בחריקות שורקות בבלם האחורי כשהפעלנו אותו. אנחנו מכירים את תופעת ה"ציוץ החורק" ולא פעם מדובר רק בעניין שגרתי וטבעי מצד הבלמים, מה גם שהבלם עצמו לא איכזב לרגע ביום-יום ועבד כנדרש – אלא שאנחו ציפינו למעט יותר מאופניים חשמליים בני פחות מחודש, בטח כאלו שדורשים תג מחיר שלא נופל מעלות קטנוע. כאמור, הבלמים עבדו אבל תחושת הביטחון מתערערת.

סוללה ואבטחה (25%)

9

עוברים לטווח הנסיעה ויש לנו בעיקר מחמאות לחלק. ה-EXTREME Power ליווה אותנו במהלך שבוע שלם של נסיעה מהבית למשרד, מרחק של בערך 5 ק"מ הכולל עלייה בשיפוע תלול יחסית שאורכו בערך כ-500 מטר. בתום היום הרביעי, לאחר גמיעת 40 ק"מ סטטוס הסוללה הציג פס סוללה בודד. לא רצינו להגיע למצב בו נצטרך לפדל כדי להמשיך לנסוע, אבל ניתן רק לשער שהיינו מצליחים להגיע גם ליום הנסיעה החמישי, עם טווח נסיעה של בערך 45-50 ק"מ. מדובר בטווח נסיעה פנטסטי, נגזרת של חיי סוללה נהדרים וכנראה גם מנוע יעיל במיוחד שהצליח לסחוט את המקסימום מהאופניים.


EXTREME Power: סוס עבודה עם תנאים


באגף האבטחה אין יותר מדי מה להרחיב: לא תמצאו כאן אפליקציה ייעודית, מנעול מובנה או יותר מדי תחכום. ניתן רק לקשור מנעול שרשרת למשל סביב שלדת האופניים ויש מספיק אזורים חלולים דרכם ניתן להעביר את אביזר האבטחה שלכם. מבחינת הסוללה, המפתח המצורף שמתחבר לסוללה מציע שלושה מצבים: הדלקת האופניים וכיבוי, שני מצבים שגם גורמים לסוללה להינעל במקומה. מעבר למצב השלישי מאפשר לרוכב שלוף את הסוללה מהתושבת שלה.

תודה ל-No-Risk על השאלת האופניים לסקירה

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image