חזור

סקירה - קורקינט Xiaomi Mi Electric Scooter1S ‏- WiseBuy

חלק עליון

סקירת wisebuy - קורקינט Xiaomi Mi Electric Scooter 1S שיאומי

הטוב
  • משטח דריכה ארוך יחסית
  • אפליקציה לכיול הכלי
  • תאורה קדמית חזקה
  • ביצועים במישור
  • נוחות נסיעה
הרע
  • נועל גלגלים בבלימה למרות E-ABS
  • גדול ומסיבי גם במצב מקופל
  • ביצועים חלשים בעליות
  • כידון צר שאינו מתכוונן
  • ללא חיישן משקל
בשורה התחתונה
ה-S1 הוא הדגם החדש של שיאומי בשוק הקורקינטים, אבל בפועל מדובר באח קטן של ה-Ninebot KickScooter MAX G30, מינוס הטווח הארוך והביצועים הסמי ספורטיביים. זו אמנם קפיצת מדרגה עבור שיאומי בכל הנוגע לאיכות חומרים ולעיצוב, אך ביצועיו החלשים יחסית של ה-S1 בטיפוס עליות מתונות, הופכים אותו לקורקינט מוגבל גם כשמדובר בערים מישוריות.
הקדמה

ה-S1 של שיאומי הוא קורקינט חשמלי המתאים למשתמשים השוקלים עד 100 ק"ג, המצויד במסך דיגיטלי, קישוריות Bluetooth להתחברות לאפליקציה ובגלגלי אוויר בגודל 8.5 אינץ'. זהו הכלי החדש שעבר שדרוגי בטיחות הכרחיים לאור בעיית הכידונים שנשברו בדגם הקודם, וכעת מצויד במנגנון משופר לנעילת הכידון במצב פתוח. משקלו עומד על 12.5 ק"ג, והוא מוגבל למהירות חוקית של 25 קמ"ש. 

תודה ליבואן הרשמי המילטון על השאלת הכלי לסקירה.

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

נוחות השימוש (45%)

8
ה-Mi Scooter 1S תוכנן ועוצב בשיתוף עם חברת Ninebot המייצרת גם את הקורקינטים של Segway, ועל כן נוחות התפעול והנסיעה נחשבות לאיכותיות יותר מקורקינטים עלומי שם. גודלו ממוצע ביחס למתחריו בשוק, ואנחנו אהבנו את משטח העמידה שהרגיש גדול, וניתן כמעט לעמוד עקב לצד אגודל עם נעליים במידה 44. המשטח עצמו רחב במידה מספקת, ולא נתקלנו בחוסר מקום גם כאשר החלפנו תנוחת עמידה. לאור זאת שאין ברקס מכני המופעל בלחיצה על המכסה של הגלגל האחורי, אין צורך להחזיק את הרגל "בהיכון".

גם עם משקל של 12.5 ק"ג, הוא בהחלט נחשב למשהו "נסבל" מבחינת ההרמה והנשיאה שלו ברכבת או לתא המטען של הרכב. מנגד, הקיפול שלו בעייתי ומבחינתנו זה היה אחד מהחסרונות. גם כאשר הקורקינט מקופל, הוא תופס הרבה מקום, מכיוון שציר הקיפול של הכידון נמצא בתחתית המוט העבה, ולא כחלק מאזור הגלגל הקדמי.

כך נוצר מצב, שהקורקינט מונח בצורת משולש גבוה בתא המטען, וברכבים קטנים הוא עלול לסתום לגמרי את כל המקום. אנחנו מעדיפים את צורת הקיפול של CITYBUG שממש מצמצמת את גודלו של הקורקינט. גם משך הקיפול ארוך יחסית, ודורש כוח פיזי - יש לשחרר את הנעילה הראשונה, שהיא נצרה שחורה מסתובבת, ואז לפתוח את הנעילה המרכזית שממש מצריכה כוח לשחרור ההידוק. לאחר מכן יש לקלוע את התופסן בפעמון לחיבור שעל כיסוי הגלגל. זה לא ממש ידידותי או מהיר, אבל לפחות נעילת הכידון במצב רכיבה מסיבית וחזקה.

Xiaomi Mi Electric Scooter 1S: משודרג אך איטי


אם נחזור למשטח העמידה, זה מולחם בצורה גסה לאזור הכידון, אך עשוי ממתכת עם ציפוי גומי נגד החלקה. בצידו השמאלי ניתן למצוא את חיבור המטען, שהוא ממש מוסתר ע"י גומי אדום, וחיבור הכבל דורש מישוש וגישוש כי משטח העמידה מסתיר את נקודת החיבור. לא ברור מי בחר למקם את שקע הטעינה שם, כי המיקום פשוט נחבא אל הכלים. באותו צד תמצאו גם את הג'ק (רגלית), שהיא הייתה דווקא בסדר גמור בכל מצב.

 המוט של הכידון עשוי ממתכת עבה ושמנה, ולפני השימוש הראשון יש להבריג 4 ברגים כדי לנעול ולאבטח את הכידון עצמו, כאשר הגלגל הקדמי ישר (מברג אלן מגיע בערכה). לנו הוא היה צר מבחינת הרוחב שלו, וחשבנו שהיה עדיף אם היו מוסיפים לו עוד כמה ס"מ מכל צד, כדי שהרכיבה תהיה נוחה יותר. הכידון לא מתכוונן מעלה ומטה, ולכן הגובה שלו אחיד, מה שעלול לייצר תנוחת רכיבה לא אידיאלית לכל אחד. אם אתם גבוהים או נמוכים במיוחד, צפו לחוסר נוחות, אבל לנו (178 ס"מ) הגובה היה בסדר גמור.

בראש הכידון נמצא מסך קטן שמכיל את כל המידע שצריך בזמן רכיבה - מצב רכיבה - S (עד 25 קמ"ש), D (עד 20 קמ"ש) או הליכה ברגל, מצב התאורה, מצב סוללה ומד מהירות. מתחת למסך, כפתור בודד ולו כמה תפקידים - לחיצה ארוכה מדליקה ומכבה את הקורקינט, שתי לחיצות מעבירות בין מצבי הרכיבה ולחיצה קצרה שולטת על התאורה (LED 2W, אור לבן חזק ואיכותי). להתאמה אישית מורחבת, ניתן לצמד את הכלי לאפליקציה של שיאומי ושם האפשרויות בהחלט מורחבות.

Xiaomi Mi Electric Scooter 1S: משודרג אך איטי


כך למשל, ניתן לשלוט על הבלימה הרגנרטיבית שטוענת את הסוללה בזמן בלימה או האטה - ישנן 3 רמות, כאשר הרמה הגבוהה ביותר ממש מאטה את המהירות, כדי להרוויח עוד כמה אחוזי סוללה. אפשר לשלוט גם על בקרת השיוט, שבכל פעם שניסינו להפעיל אותה החלטנו שזה מסוכן מדי וביטלנו את האפשרות, ועל תאורת הזנב. חוץ מכל אלה, ניתן "לנעול" את הכלי, לבדוק מד מרחק ואחוזי סוללה. מצד ימין של המסך - מתג סיבובי שהוא המצערת, ומצד שמאל - ידית ברקס חשמלי ופעמון משולב עם תופסן לנעילת הכידון.

* יש לציין של-S1 אין חיישן משקל, ולכן אם הולכים איתו ברגל ולוחצים על המצערת, הקורקינט יתחיל לנסוע - גם אם מרימים את החלק העליון באוויר (הגלגל מסתחרר כל עוד לוחצים על המצערת. הוא נעצר עם הרמת היד ולא נע שוב בלחיצה חוזרת. זאת בשונה מכלים אחרים, להם חיישן משקל שמבטל את התאוצה ברגע שאין משקל של למעלה מ-30-40 ק"ג). על כן בכל פעם שצריך ללכת איתו, צריך להעביר למצב "הליכה ברגל". 

ביצועים וקישוריות (30%)

7

עם גלגלי 8.5 אינץ', ציפינו לרכיבה יחסית קופצנית, בטח בהשוואה לגלגלי ה-10 אינץ' של ה-MAX G30, אך בפועל קיבלנו נוחות רכיבה נעימה יחסית למשקל ולגודל הצמיגים. על מדרכות ורחובות הולנדיים מרוצפי אקרשטיין לא חשנו בזעזועים רבים, והצמיגים הצליחו להחליק את רוב הפגמים והמהמורות הקטנות בצורה טובה יחסית. כמובן שאין מה להשוות לקורקינטים מקצועיים עם גלגלים גדולים יותר, אבל בהתחשב במחירו ובנתוניו היבשים, מתקבלת כאן נוחות רכיבה טובה ובטוחה - אם אתם שוקלים פחות מ-80 ק"ג והגובה שלכם נמוך מ-185 ס"מ.


ביצועיו של ה-Mi Scooter 1S נחלקים לשניים - ביצועים במישור וביצועים בעליות, אך עוד לפני זה, נציין כי בכל משך הסקירה מצב הרכיבה היה על S, כלומר ביצועים מקסימליים, ובלימה רגנרטיבית על רמה 1 מתוך 3. כל עוד השטח מישורי ונטול עליות, הביצועים היו מספקים וממוצעים ביחס לקורקינט 36V. אין כאן את הדחף הספורטיבי של אחיו הגדול (MAX G30) וזה קצת חבל כי לקח לנו יחסית הרבה זמן להגיע לאזור 23-25 קמ"ש גם במישור על כביש אספלט.

Xiaomi Mi Electric Scooter 1S: משודרג אך איטי


כשהשטח מתחיל להכיל גם עליות, אפילו הקטנות והנמוכות שבהן - הכלי מתחיל להזיע ולהוריד קמ"שים בזריזות. לא בחנו את הכלי בירושלים, גבעתיים או בחיפה, אלא בפתח תקווה ובבקעת אונו, ערים שנחשבות למישוריות, ועדיין, הביצועים אכזבו.
היצרן מדבר על כושר עלייה בזווית של עד 14 מעלות, אבל כבר בעליות בסיסיות בפתח תקווה הכלי סיפק מהירות של 13-17 קמ"ש. בעלייה של דרך דורי בסמוך לבסיס תל השומר הרגשנו הפחתה משמעותית של המהירות וחבל. חשוב לציין שהכלי המשיך למשוך אותנו בעלייה ולא נעצר או נכבה, פשוט המהירות הייתה איטית מאוד. על עליות של חניון תת קרקעי או עליות בגבעתיים אין מה לדבר, הקורקינט כמעט ולא סחב עד לרמת העמידה במקום.

על הנייר, ל-Mi Scooter 1S מערכת E-ABS ש"מרסקת" באופן חשמלי את הבלימה ומונעת נעילת גלגל קדמי. זהו פיצ'ר סופר חשוב שכן בבלימת חירום הגלגלים אמורים לא להינעל, אבל חבל שכאן המערכת עובדת רק על הגלגל הקדמי (כדי שלא תתהפכו בבלימה חזקה). מי שלא מצטרף לחגיגת הבלימה, זהו הגלגל האחורי, שבכל לחיצה חזקה על ידית הבלם נועל את ברקס הדיסק, משאיר פס שחור על המשטח ופוצח בדריפט קטן. זה אולי נחמד על כביש עם אחיזה טובה, אבל על משטח שיש, מרצפות או כביש מעט לח זה מתכון לאסון. חוץ מזה, מדובר על צמיגים מלאים באוויר, וכל בלימה שנועלת את הגלגל גורמת לבלאי מואץ של הצמיג.

Xiaomi Mi Electric Scooter 1S: משודרג אך איטי

סוללה ואבטחה (25%)

7.5

שיאומי מדווחת כי ניתן לרכוב על ה-Mi Scooter 1S למרחק של עד 30 ק"מ, אך עפ"י האפליקציה, אנחנו הצלחנו להגיע למרחק של 20 ק"מ וקצת במצב ספורט, בשטח בעיקר מישורי. מדובר בנתון ממוצע מאוד, ועפ"י הניסיון שלנו, סוללות של כלים חשמליים נחלשות עם הזמן בעקבות שימוש מוגבר וטעינות תכופות, ועל כן מדובר בטווח לא מרשים במיוחד כבר בהתחלה.


Xiaomi Mi Electric Scooter 1S: משודרג אך איטי


לסוללת ה-7800Mah נדרשות 6 שעות כדי להיטען במלואה, שזה נחשב לזמן ארוך יחסית. המטען כולל כבל חשמל רגיל ובלטה קטנה שמתפקדת כספק כוח. היתרון הוא שמדובר בבלטה יחסית קטנה וקלה, אבל אנחנו היינו מעדיפים שספק הכוח יהיה מובנה בתוך הכלי, כמו ב-MAX G30.

תודה ליבואן הרשמי המילטון על השאלת הכלי לסקירה.

רוצה להישאר מעודכן?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image