סקירת wisebuy - קורקינט Segway Ninebot KickScooter MAX G30
- גלגלי 10 אינץ' גדולים
- טווח נסיעה מרשים
- מושך טוב בעליות
- חיבור לאפליקציה
- שקע טעינה נגיש
- מנגנון דמוי ABS
- גבוה וגדול גם במצב מקופל
- כידון לא ניתן לכוונון
- כבד, מגושם וגדול
ה-MAX G30 של Ninebot הוא קורקינט חשמלי המוגבל למהירות של 25 קמ"ש עפ"י החוק הישראלי. הספקו כ-36V, יש לו גלגלים בגודל 10 אינץ' מלאים באוויר ובשכבת ג'ל שאמורה לצמצם תקרים. הוא שוקל כמעט 20 קילו ומתאים לרוכבים במשקל של עד 100 קילו. טווח הנסיעה המוצהר עומד על עד 65 ק"מ, והוא בעל קישוריות בלוטות' וחיבור לאפליקציית החברה. לכל אלו נוספים 3 מצבי רכיבה, עמידות במים בתקן IPX5, בלם חשמלי ובלם תוף, תאורת לד חזקה משולבת בכידון וג'ק נשלף. מחירו עומד על כ-3,790 ש"ח והוא זמין בצבע שחור עם נגיעות צהובות.
תודה ל-UME היבואן הרשמי של Segway-Ninebot בישראל על השאלת הקורקינט לסקירה
ה-KickScooter MAX G30 גדול וכבד, במיוחד בהשוואה לקורקינטים אחרים בעלי סוללה 36V כמו השיאומי או הקורקינטים הקודמים של סגווי - ES2 וכו'. הזרוע המתקפלת של הכידון עבה וחזקה, וגם המדרך שעליו עומדים רחב וגדול, ואפשר כמעט לעמוד בצורת עקב לצד אגודל.
גולת הכותרת של ה-KickScooter MAX G30 הוא טווח הנסיעה, שעומד לפי הצהרת החברה עד כ-65 ק"מ, הארוך בקטגוריה. עם זאת, כדאי לצנן את ההתלהבות כי החברה לא מפרטת על משקל הרוכב, תנאים סביבתיים או פרטים אחרים, ולכן ככל שתשקלו יותר או שתעלו יותר עליות או שתסעו מהר כל הזמן, טווח הסוללה עלול להיפגע.
הספק הסוללה שעומד על 36V (ליתיום, 250 וואט, 551Wh) נראה על הנייר חלש מדי בהתחשב במשקל של הכלי ולמחירו, שנמצא עמוק בשוק הכלים עם סוללת 48V. מנגד, הופתענו בכל לחיצה על המצערת במצב ספורט מהמשיכה החזקה שקיימת. כמי שנוסעים במשך כמה שנים על קורקינט עם הספק של 48V, לא חשנו ולו לרגע בפער בכוח ובמומנט, ובכל נסיעה התקשנו להאמין שמדובר במנוע 36V בלבד.
יתרון נוסף שקשור לסוללה הוא היעדר הצורך בנשיאת מטען עם ספק כוח גדול ומסורבל. פשוט מחברים כבל מתח פשוט ורגיל (מיקי מאוס) לחיבור מוגן מים בתחתית המדרך, וטוענים את הסוללה. חשוב לומר שמדובר במטען איטי יחסית שמורכב כבר בתוך הקורקינט, וכדי להטעין את הסוללה מ-0% עד ל-100% תצטרכו לא פחות מ-6 שעות לפי החברה. כמו כן, החברה מציינת כי הסוללה מכילה את כל ההגנות הדרושות - טעינת יתר, כפולה, קצרים, התחממות ועוד. זה חשוב לאור המקרים שבהם בתים נשרפים בעקבות מטענים פגומים או סוללות לא תקינות. ניתן לרכוש בנפרד מטען מהיר יותר.
טווח הנסיעה המוצהר שעומד על 65 ק"מ, נראה בר השגה לאור הנתונים שהשגנו במהלך הנסיעות. למרות ימי הגשם שפקדו אותנו בזמן המבחן, הצלחנו לנסוע 20 ק"מ בתוואי הכולל עליות וירידות, ובמצב ספורט בלבד. לאחר אותם 20 ק"מ מד הסוללה הראה של 65%, נתון טוב מאוד לכל הדעות. מכאן שניתן להסיק שהמנוע לא בדיוק "שותה" את הסוללה בעקבות נסיעה מהירה, וצריכת הסוללה מכוילת היטב. מנגד, הקורקינט שקיבלנו היה חדש, עם 45 ק"מ על השעון בלבד, ובמשך הזמן הסוללה עלולה להיחלש. בכל אופן, במשך הסקירה נדרשנו להטעינו רק פעם אחת, כאשר הסוללה הייתה על 50%, ועשינו זאת רק כדי לבחון את זמן הטעינה.
מבחינת אבטחה, ניתן "לנעול" את הקורקינט באפליקציה, אין כאן אפשרות לשלוף את הסוללה ולא מקבלים כאן מנעול מיוחד, אך ניתן לקשור אותו עם כל מנעול ושרשרת מתאימים. איכות החומרים עצמה גבוהה, עם פלסטיקים איכותיים ומוצקים ושלדה ממתכת עבה. המדרך מחוספס ובעל נקודות קטנות שימנעו החלקה. לנו היו חסרות מדבקות מחזירות אור כדי שיהיה ניתן לרכוב איתו בחושך בצורה יותר בטוחה.
תודה ל-UME היבואן הרשמי של Segway-Ninebot בישראל על השאלת הקורקינט לסקירה