סקירת wisebuy - מציאות מדומה Samsung Galaxy Gear SM-R321 סמסונג
- חוויה מרתקת
- משמש כקולנוע פרטי
- מבודד מהסביבה
- לעיתים גורם לסחרחורת
- עובד עם שני מכשירים בלבד
- מבודד מהסביבה
הסמסונג Gear VR הוא המוצר המסחרי הראשון בעשור האחרון המיועד כולו ל-VR שבאמת עובד כראוי. סמסונג דואגת לתוכן רב וכשחברה גדולה עושה זאת, מפתחים רבים באים אחריה. זה מבטיח רצף של תוכן ההופך את המכשיר לרלוונטי לאורך זמן.
עוד לא נתקלנו באדם אחד שהרכבנו עליו את המשקף שלא שחרר קריאות התפעלות לאוויר, נוכח הריאליזם הסביבתי שמטמיע את המשתמש עמוק במה שמוצג לו. העתיד מפנה לכיוון ה-VR וזו תחנה ראשונה טובה ביותר. עם זאת, הדרישה המקדימה לכך שיהיה לכם את הגלקסי S6 או את ה-S6 Edge, שניהם מכשירים יקרים למדי, הופכים את הגיר VR לצעצוע למבוססים מאשר בידור להמונים.
מציאות מדומה. ייתכן ושמעתם על המונח הזה עוד בשנות ה-90 כשהגיע המתקן המוזר לדיזינגוף סנטר, שם שני שחקנים עטו עליהם קסדות ונכנסו לעולם וירטואלי הבנוי מצורות שוות שוקיים. מאז הטכנולוגיה התקדמה מספיק כדי לאפשר מציאות מדומה משכנעת וחווייתית, דרך סמארטפון וסט שמורכב על הראש.
הסמסונג Gear VR שנוצר בשיתוף חברת Oculus, אותה חברה שהמציאה מחדש את עולם ה-VR עם האוקולס ריפט, מציעה משקפיים ייעודיים למכשירי סמסונג גלקסי S6 או S6 Edge בלבד. ישנה גרסה מוקדמת המיועדת למכשיר ה-Note 4 אך היא נחותה לעומתה. הגיר VR הם משקפיים מיוחדים המורכבים על ראש המשתמש ומכסים את העיניים, כשמכשיר הסמארטפון משמש כתצוגה וכמחשב המניע את הגרפיקה. השילוב של המכשירים ביחד מאפשר להציג חווית, סרטים ומשחקים המקיפים את המשתמש בעולם וירטואלי של 360 מעלות. החיישנים המובנים בטלפון עוקבים אחר תנועת המשתמש ומשנים את זווית המצלמה הווירטואלית המוצגת על המסך, בכך נוצרת אשליה שהזזת הראש מניעה את התמונה הווירטואלית ואתם אכן נמצאים שם.
ביצועים
(70% מהציון הסופי)הגיר VR נבנה במיוחד לשני סמארטפונים בלבד ולמרות שזו מגבלה עצומה, זו דרכה של החברה להבטיח שהחוויה לא תיפגם ותישאר אחידה. את הסמארטפון מחליקים לתוך התושבת, דרכה הוא מתחבר אל המשקף עצמו ומספק כוח למשקפיים עצמם.
כיוון שמסך המגע של הסמארטפון אינו נגיש בזמן השימוש, ישנו פד מגע מובנה בצד המכשיר, שדרכו ניתן לשלוט לתקשר עם התוכנה. בנוסף ישנם כפתורי ווליום וכפתור חזור, כנהוג במכשירי אנדרואיד.
בתוך ה-Gear VR ישנו חיישן מרחק, ממש כמו זה המכבה את המסך כאשר אתם מצמידים את הטלפון לאוזן, הבודק אם המשתמש אכן מרכיב כרגע את המשקפיים ואם לא, מכבה את המסך. רוב האפליקציות ממשיכות לרוץ ברקע כך שניתן להוריד לרגע את המשקפיים מבלי להתחיל מהתחלה את כל התהליך.
אוקולוס בנו בשיתוף עם סמסונג פורטל גרפי מיוחד המאפשר לדפדף בין כל האפליקציות, המשחקים והחוויות השונות שניתן ליהנות מהן דרך המכשיר. דרך הפורטל תוכלו גם להוריד בחינם ואף לרכוש משחקים ייעודיים אך לא ניתן לצאת ממנו כל עוד המכשיר מחובר למשקפיים. המשמעות היא שהשליטה בתוכן המוצג דרך המשקפיים היא של החברה בלבד ולא שלכם.
הרבה לפני שהגיר VR הרשמי יצא, גוגל הוציאה כניסוי את ה-Google Cardboard – מעין משקפי VR פשוטים העשויים מקרטון ובהם מכניסים כל סמארטפון. זה הוביל לחיקויים סיניים מפלסטיק ולשפע גדול של אפליקציות וחוויות VR הזמינות בחנות של גוגל ושל אפל. לאכזבתנו הרבה, גילינו שלא כולן פועלות עם המשקפיים והמגבלה הטכנית היחידה המונעת מהן לפעול היא ההכרה של האפליקציה של אוקולוס באותן אפליקציות. כל עוד הפורטל הייעודי לא מכיר באותן תוכנות, הן לא יופיעו ולא ניתן לגשת אליהן.
בין התוכנות הייעודיות של החברה היא ה-Oculus Cinema, המדמה ישיבה במגוון בתי קולנוע וירטואליים. בכך ניתן לבחור בין קולנוע ביתי, קולנוע מסחרי, קולנוע לנמלים, קולנוע על הירח וריק שחור מוחלט. החלק המרשים כאן הוא כיצד גודל המסך נתפס עבור המשתמש, שכן כשאתה צופה בקולנוע הביתי, אתה מרגיש שמדובר במסך קטן יותר, ואילו בקולנוע המסחרי המסך מרגיש עצום, למרות ששניהם מוצגים על אותו מסך טלפון שני סנטימטר מהראש שלך. לגבי הקולנוע לנמלים, שם המשתמש יושב על זרד, תחת פטריות וצופה בסרט על סמארטפון, איך לא, של סמסונג. בנוסף ישנם משחקים לא רעים בכלל, ביניהם Temple Run כשהשאר אינם מיוחדים במיוחד, ובנוסף ישנן חוויות כמו Marvel Avengers שבו אתם בתוך החליפה של איירון מן, עפים לכם באיטיות בתוך סצינה מהסרט האחרון. כל אלו ביחד מרכיבים חוויה אחת מרתקת, שלא כמו הרבה צעצועים, ממשיכה להיות רלוונטית ומעניינת גם אחרי כמה שעות. למעשה, החלק הביזארי ביותר בחוויה הוא דווקא להוריד את המשקפיים ולגלות שחזרתם לבית.
נוחות השימוש
(30% מהציון הסופי)המשקפיים נוחים למדי להרכבה. ישנה רצועת ראש מרופדת הניתנת לכוונון ובנוסף רצועות צד שגם הן מתכוונות. כשהשתמשנו במכשיר לראשונה, הצטברו אדים בתוך המכשיר ועל המשקפיים שלנו. רק כשהורדנו את גובה המשקף הבעיה נפתרה. המשקפיים עשויים פלסטיק ומצופים בריפוד בד רך ונעים למגע. הרצועות המקבעות אותו למקומן רכות גם הן, כשלעיתים משקל המשקף על גשר האף משאיר מעט סימנים אדומים. המשקף על כלל רכיביו מרגיש איכותי ביותר אך היה נוח לו היה קצת יותר קליל, אחרי רבע שעה על הראש זה יכול קצת להעיק.
הבעיה המרכזית של משקפי VR היא מהירות התגובה. כאשר התמונה שאנו רואים מול העיניים שונה מזו שהמוח מצפה לה, נוצר בלבול היכול לגרום לסחרחורת ואף בחילה. לכן המכשיר מומלץ על ידי החברה לשימוש מגיל 13 ומעלה, ולא לאלו הסובלים מבעיות הנובעות מאור כמו אפילפסיה. בשימוש האינטנסיבי שלנו קרה מעט מאוד שהרגשנו בחילה כזו או אחרת, אך העניין מאוד פרטני.
ניתן לחבר את המשקפיים לחשמל כדי לבצע פעולות ארוכות וסטטיות יותר כמו צפייה בסרט, אך יש לעשות זאת עם כבל מקורי של סמסונג ואורכו רק 1.20 מטר כך שזה לא פרקטי במיוחד.