חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מצלמה Fuji FinePix S4000
מותג: Fuji
רזולוציה: 14.2 מגה פיקסל
זום אופטי: 30
גודל חיישן: 1/2.3 אינטש
סוג פוקוס: אוטומטי בלבד
משקל: 445 גרם
חיבורים: USB 2.0
טווח זום: 24-720 מ"מ
ציון WiseBuy
7.1
דירוג הגולשים
(4 מתוך 5)
חוות דעת גולשים
יואל 15.09.12
ענבל ומיכאל 30.04.12
מוחמד 14.01.12
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix S4000

הטוב
  • זום X30
  • מסך גדול וטוב
  • וידיאו HD טוב למדי
  • תפעול ידני מלא
  • חיי סוללה ארוכים
הרע
  • חידוד יתר מוגזם במיוחד
  • ירידה באיכות בקצה טווח הזום
  • נטייה לאי-שימוש בפלאש גם כשצריך
  • הזום האופטי לא זמין בצילום וידיאו
  • עינית קטנה ולא איכותית
בשורה התחתונה

צר לומר, אבל פוג'י עשתה לפני 5 שנים מצלמות דמויות SLR טובות בהרבה מה-S4000 של 2011. חיישן קטן, יותר מדי פיקסלים ועדשה עם זום גבוה מכדי להיות איכותי, לא מותירים הרבה מרחב לתמרון – והתמונות שמפיקה המצלמה מאוד לא מרשימות. צילום הוידיאו טוב יותר, אבל זה בהחלט לא מספיק.

מה המסקנה? אנחנו חושבים שזום X30 הוא פשוט לא בר ביצוע, ועדיף לוותר ולבחור במצלמה עם זום צנוע יותר. יש לפוג'י שלל מצלמות כאלה – כמו ה- S3200 או ה- S2950 מהשנה שעברה, ואלא אם כן אתם מתכוונים לפצוח בקריירת פפראצי חובבנית, עדיף לדלג על המצלמה הזו.

הקדמה

S4000 היא מצלמת סופר-זום חדשה של פוג'י מדגמי 2011, הממשיכה את משפחת המצלמות דמויות-SLR הוותיקות של החברה. זו המצלמה הראשונה של פוג'י שכוללת זום X30; מעבר לכך היא זהה ל-S3200, שמגיעה עם זום X24.

מפרט המצלמה כולל חיישן CCD בגודל 1/2.3 אינטש ברזולוציית 14 מגה פיקסל, עדשת זום X30 בטווח של 24-720 מ"מ עם צמצמם מקסימלי f/3.1, טווח רגישות של 64-6400, מסך בגודל 3 אינטש ועינית אלקטרונית, מבזק קופץ, צילום וידיאו HD 720p, זיהוי פנים, זיהוי מצמוץ ותפעול ידני מלא.

המצלמה שומרת את התמונות על כרטיסי SDHC, ואינה כוללת כל זיכרון פנימי. היא פועלת על 4 סוללות אצבע.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
טכנולוגיה שקיימת בחלק מהמצלמות הקומפקטיות, שבה המצלמה מזהה פנים בסצינה, מתמקדת עליהן ומתאימה את החשיפה בצורה אופטימלית.

איכות צילום

(45% מהציון הסופי)
6 מתוך 10

אולימפוס היתה הראשונה שניסתה את כוחה עם מצלמת זום X30, ה- SP800UZ שסקרנו בעבר, וכבר אז חשבו שזום כה גבוה במצלמה קומפקטית לא עושה טוב. ה- S4000 של פוג'י הביאה אותנו למסקנה שכדאי היה לחברות למשוך את ידן מהניסיון לייצר מצלמה זולה יחסית עם זום שכזה, משום שזה פשוט לא עובד.

בכל התמונות שצילמנו, בתוך הבית ובחוץ, בשמש ובצל, קל היה להבחין שאיכות האופטיקה, איך לומר, לא גבוהה במיוחד. זה מובן – עדשות עולות הרבה מאוד כסף, ועדשת זום X30 במצלמה שעלותה קצת יותר מאלף שקלים לא יכולה להיות איכותית. הדבר מורגש הן בעיוות חבית בולט בצד הרחב, שנובע גם מהזווית הרחבה במיוחד של 24 מ"מ, והן ברכות כללית בתמונות, גם אלו שצולמו באור יום. אבל עם זה עוד אפשר לחיות. מה שקרה בדגם הזה הוא שפוג'י, כנראה, ניסתה לפצות על כך באמצעות חידוד דיגיטלי – וזה נראה נורא. בחלק גדול מהתמונות, בעיקר אלו שצולמו בשמש, יש חידוד יתר מוגזם במיוחד שמותיר הילות לבנות סביב שולי האובייקטים – לא ניתן לפספס זאת. זה מעניק מראה מלאכותי וירוד לתמונות, וחבל מאוד.

היתרון של הזום הוא, כמובן, בכך שהוא מאפשר לכידה של התרחשויות מרוחקות עד מאוד מבלי לקום מהכסא. יש לציין שזה בא עם מחיר, ותמונות שצולמו בזום X30 יצאו שטוחות למראה ועם פירוט לקוי. יתרון נוסף הוא אפקט הטשטוש הנאה (בוקה) שמפריד את האובייקט הממוקד מהרקע כאשר משתמשים בזום.

בצילום בתוך הבית המצלמה מתעקשת להוכיח שהיא יכולה בלי פלאש, גם כשהוא ממש נזקק, ואכן תמונות רבות יצאו חשוכות ומגורענות למדי. יש לציין שרמת הרעש מבוקרת יחסית, וגם ב-ISO 800 הרעש לא מחרב לגמרי את התמונה, אבל ב- ISO 1600 משתלט על התמונה רעש דיגיטלי חזק בצבע כחול, בעיקר באזורים הכהים, שהופך את התמונה ללא שמישה. כשהפלאש כן הבזיק, התמונות היו בסדר גמור, אבל בחלק מקרים הגונים נטו לכחלחל.

צילום המקרו טוב מאוד ומתאפשר ממרחק של עד 3 ס"מ מהאובייקט. מייצב התמונה טוב יחסית בשביל זום גבוה כל כך, והצלחנו להפיק תמונות חדות, גם כשהזום היה פתוח עד החצי, במהירות תריס של 1/30.

Fuji S4000 מציעה מצב אוטומטי מלא עם זיהוי סצנות שעובד כראוי, מצב אוטומטי רגיל וכן מצבי צילום חצי-ידניים וידניים (P, A, S, M). מצב הצילום SP כולל כמה סצנות צילום די שגרתיות, וגם אפשרות לצלם 2 תמונות בזו אחר זו – אם פלאש ובלעדיו, תכונה מוכרת ממצלמות פוג'י לדורותיהן. יש גם מצב פנורמה אוטומטי (אתם מצלמים את התמונה הראשונה ומזיזים את המצלמה – היא כבר לוכדת בעצמה את שתי התמונות הבאות), אבל בניסיונות שלנו הוא לא התגלה כמדויק וסימני התפירה ניכרו היטב בתמונה.

במצבי הצילום הידניים, המצלמה מאפשרת כוונון של הפרמטרים הנפוצים בתמונה: רגישות, איזון לובן, חשיפה, אזורי מיקוד, חדות, נקודת הפוקוס ועוצמת הפלאש – בנוסף להגדרת התריס והצמצם, כמובן. תכונה חביבה נוספת שפגשנו כאן לראשונה היא האפשרות הזריזה לבצע כמה סוגי Crop עוד לפני הצילום – ובכך לחסוך את הצורך לסובב את המצלמה למצב פורטרט או להתקרב עם הזום כדי לבחור בקומפוזיציה הדרושה.

לפניכם מספר תמונות שצולמו עם ה- S4000. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.

Fuji S4000

ISO 64, f/8, 1/90 sec

Fuji S4000

ISO 200, f/4.8, 1/150 sec

Fuji S4000

ISO 400, f/5.7, 1/340 sec

Fuji S4000

ISO 800, f/5.3, 1/18 sec

Fuji S4000

ISO 1600, f/5.4, 1/30 sec

Fuji S4000

ISO 3200, f/4, 1/110 sec

תופעה אופטית שמתרחשת לרוב בזווית רחבה מאוד של העדשה, בה קווים ישרים בתמונה מתעגלים מעט במרכזם ויוצרים מראה עגלגל ו"חביתי" (שכיח בעיקר כשמצלמים דלת, חלון ועצמים מלבניים אחרים). בעדשות איכותיות התופעה מצומצמת יותר בזכות מנגנונים אופטיים שונים.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

וידיאו וקול

(15% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

פוג'י S4000 מצלמת וידיאו ברזולוציית 1280x720 ובקצב של 30 פריימים לשנייה. הקבצים נשמרים בסיומת AVI ובפורמט M-JPEG, שנחשב לנוח לעריכה אבל בזבזני במקום: וידיאו של 13 שניות שוקל 45MB.

איכות סרטוני הוידיאו היתה משביעת רצון. הצבעים טובים, התמונה נקייה מרעש, התנועה חלקה יחסית והחדות סבירה – לא מדהימה, אבל מספיק טובה לטעמנו. איכות השמע בינונית. למרבה הצער, רק זום דיגיטלי זמין במהלך צילום הוידיאו, והוא גורע מאוד מהאיכות. חבל שהזום האופטי אינו שמיש.

זום דיגיטלי מאפשר לקרב ולהרחיק את האובייקט המצולם באמצעות תוכנה פנימית תוך פגיעה באיכות התמונה. לכן, בבחירת מצלמה יש להתעלם מהזום הדיגיטלי ולהתמקד בזום האופטי בלבד.

נוחות שימוש

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

S4000 מזכירה מאוד מצלמת DSLR מסוג Entry-Level הן במימדים והן בעיצוב, כולל הדמיה של עדשה אמיתית (ממש ניסינו לסובב אותה, אבל הזום כאן הוא אלקטרוני ולא ידני). היא שחורה ועשויה פלסטיק באיכות בינונית, ומצוידת בגריפ קדמי נדיב בגימור דמוי-עור, שהופך את האחיזה והצילום לנוחות מאוד. משקלה ממוצע לקטגוריה – 450 גרם כולל הסוללות.

Fuji S4000
המצלמה מזכירה מצלמת DSLR הן במימדים והן בעיצוב. היא שחורה ועשויה פלסטיק באיכות בינונית, ומצוידת בגריפ קדמי נדיב בגימור דמוי-עור, שהופך את האחיזה והצילום לנוחות מאוד

פריסת המקשים סטנדרטית, ומצאנו שכולם נגישים ונוחים ללחיצה. הדק הצילום וטבעת הזום נמצאים למעלה, בקצה הגריפ, ומאחוריהם לחצנים לזיהוי הפנים ולמצבי הרצף, מתג הסטה להפעלה וכיבוי, גלגלת מצבי הצילום שנעה בקלות רבה ולחצן ה-F – המשמש לקביעה זריזה של ה-ISO, גודל התמונה והצבע (רגיל, מודגש או שחור/לבן). עוד בחלק העליון תמצאו את העינית האלקטרונית, ולצידה לחצן הבורר בין תצוגה במסך או בעינית. העינית עצמה קטנה מאוד, באיכות וחדות פושרות ועם צבעים כחלחלים – היינו משתמשים בה רק למקרי חירום. לצד המבזק יש לחצן מכני קטן שמקפיץ אותו – הפלאש אינו מתרומם לבד כשצריך, הדעות חלוקות האם זה יתרון או חסרון.

Fuji S4000
הדק הצילום וטבעת הזום נמצאים למעלה, בקצה הגריפ, ומאחוריהם לחצנים לזיהוי הפנים ולמצבי הרצף, מתג הסטנה להפעלה וכיבוי, גלגלת מצבי הצילום שנעה בקלות רבה ולחצן ה-F

בגב המצלמה נמצא המסך, בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 460 אלף פיקסל. הוא גדול וחד, והתצוגה המקדימה נראית עליו נפלא – הרבה יותר טוב מאיך שהתמונות במציאות, למרבה הצער. לצידו נמצא לחצן ניווט גדול וכסוף המאפשר גישה מהירה לפלאש, מקרו, טיימר ולתכונת הקרופ, וכן לחצני Play, פיצוי חשיפה ותצוגה.

Fuji S4000
בגב המצלמה נמצא המסך, בגודל 3 אינטש וברזולוציה של 460 אלף פיקסל. הוא גדול וחד, ומציג תמונה איכותית מאוד. העינית שלצידו מאפשרת צפייה גם בתנאי תאורה חזקים במיוחד

תפריטי המצלמה הם הוותיקים של פוג'י, וכעת הם גם בעברית (אם כי בפונט מיושן וכעור ועם שגיאות והיפוך אותיות פה ושם). התפריטים סבירים לכל היותר, ומרבית החברות מציעות כבר תפריטים מעוצבים, מהירים ואינטואיטיביים יותר.

מימין המצלמה נמצאת דלת קטנה שמחביאה מאחוריה שקע USB ויציאת Mini-HDMI. בתחתית מצאנו את מקום הסוללות וכרטיס הזיכרון, וכן שקע הברגה מפלסטיק לחצובה.

ערכת המצלמה כוללת כבל USB ו-AV, מכסה לעדשה, רצועת נשיאה לצוואר, 4 סוללות אלקליין וספרות הדרכה בעברית ובאנגלית.

בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
בליטה בגוף המצלמה בצד ימין, במקום שבו מחזיקים במצלמה, המשמשת כידית אחיזה. הבליטה מעניקה אחיזה נוחה ויציבה יותר למצלמה.   במצלמות רפלקס, המונח "גריפ" מתייחס לחלק נפרד מהמצלמה, ומתחבר אליה בחלקה התחתון. הגריפ מאפשר למצלמה שימוש בסוללות אצבע רגילות, הוא מוסיף לה כפתורי שליטה ומאפשר אחיזה נוחה יותר במצלמה בצילום במצב "פורטרט".
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
צילום פרטים קטנים ממרחק קצר מאוד כגון פרחים, חרקים, מטבעות. מצלמות מגיעות ביחסי מקרו שונים הנמדדים בס"מ.
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.
במצב צילום אוטומטי או חצי אוטומטי (P), לא תמיד מצליחה המצלמה לקבוע נכונה את החשיפה הרצויה. בסצנות עם ניגודיות גבוהה, כמו בשלג או בשעת צהריים קייצית, עלול לקרות שהמצלמה מזהה כמות אור רבה ומשתמשת בערכי צמצם ותריס שעלולים להוצי תמונה כהה מאוד, או להיפך - לשרוף את התמונה. לכן קיימת פונקציה של פיצוי חשיפה, כלומר תיקון ידני של החשיפה שמעריכה המצלמה, כך שהתמונה תצא לשביעות רצון הצלם. פונקציה זו מסומנת בדרך כלל באותיות EV.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור

(10% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

Fuji S4000 נדלקת ומוכנה לצילום הראשון (לאחר מיקוד) תוך פרק זמן בינוני של 3.7 שניות, והיא נכבית באופן כמעט מיידי; כשהזום פתוח לכל ארכו, זמן הכיבוי מתארך לכ-3 שניות. בין תמונה לתמונה תמתינו 2.3 שניות, או 3 שניות עם פלאש – זמן מחזור סביר בהחלט.

מהירות המיקוד בינונית ונעה, בתאורה טובה, בין 0.7 שניות לשנייה אחת. בנוסף הבחנו ב- Shutter Lag מסוים, שמעכב בעד מחצית השנייה בין הלחיצה על ההדק לבין הצילום עצמו.

מספר מצבי צילום-רצף אפשריים כאן, כאשר ברזולוציה המקסימלית תוכלו לצלם 3 תמונות בקצב של 1.3 תמונות בשנייה, ואם תסכימו לרדת ברזולוציה תוכלו לצלם 20 תמונות בקצב של עד 8 תמונות בשנייה.

פרק הזמן שחולף בין צילום אחד עד שהמצלמה מוכנה לצילום הבא, ויכול לנוע במצלמות השונות בין פחות משנייה (במצלמות רפלקס) למספר שניות.
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

סוללה

(10% מהציון הסופי)
10 מתוך 10

בתחום חיי הסוללה, S4000 מבטיחה לכם ראש שקט. הפעלנו אותה עם 4 סוללות אלקליין שהגיעו איתה, והגענו ל-920 תמונות, למעלה משליש מהן עם פלאש, ועוד כ-10 דקות של צילום וידיאו, וכן שימוש נרחב בזום ובמסך. המצלמה לא הראתה סימני עייפות וכנראה היתה חוצה את קו 1000 התמונות בלי למצמץ – לנו זה מספיק כדי לתת לה את מירב הנקודות בסעיף זה. אגב, פוג'י מצהירה על 300 תמונות בלבד עם סוללות אלקליין או 500 תמונות עם סוללות ניקל-קדמיום נטענות, אבל מסתבר שבמציאות חיי הסוללה טובים בהקרבה מהצהרת היצרן.

במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.
רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
מילון מונחי מצלמות
לכל המונחים>>
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply