חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
משחק מחשב משחק מחשב Gotham Knights
ז'אנר: הרפתקאות
תאריך כניסה לאתר: 10/2022
ציון WiseBuy
7.6
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Gotham Knights

לירן עבדי | 12.01.2023
הטוב
  • גות׳האם קודרת ומפורטת להפליא
  • רגעי סאונד משובחים
  • מצב Co-Op מפתיע
הרע
  • קטעי בילוש שמסתכמים בניסוי וטעייה
  • מאפייני RPG מאולצים
  • מכניקת קרב מגמגמת
  • משחקיות חזרתית
בשורה התחתונה
למשחק Gotham Knights היו את כל הסיבות להצליח – יורש מצופה לסדרת משחקים מופלאה, עלילה המתבססת על נבלי על מיתולוגיים ומשחקיות שלוקחת השראה מכותרי העבר המעולים. אלא שכגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. האב הרוחני באטמן בלט בהיעדרו, תרתי משמע; המון מאפייני משחק כמו מכניקת הלחימה הומרה למודל פחות אינטואיטיבי, קטעי הבילוש הפכו לשיטת ניסוי וטעייה מעייפת ורק גות׳האם סיטי נותרה מהממת באופייה. לצערנו זה לא מספיק כדי למנוע מ-Gotham Knights להפוך למשחק סביר בקושי ולמרות הפוטנציאל הענק, קשה ליהנות ממנו.
הקדמה

הכותר Gotham Knights פותח על ידי Warner Bros. Games Montréal והושק על ידי Warner Bros. Games באוקטובר 2022. משחק ההרפתקאות-פעולה בסגנון עולם פתוח מתרחש בגות׳האם סיטי, כשהעיר סובלת מפשיעה ושוטרים מושחתים והיחידים שמנסים לעצור את הכאוס המתחולל הם ארבעת בני בריתו של באטמן. למשחק מצב יחיד ומצב מרובה משתתפים ועוד הובטח שהמשחקיות תשאב השראה מסדרת משחקי Batman: Arkham המוערכת. הכותר זמין בפלטפורמות PS5, Xbox Series X/S ולמחשב, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

עלילה

(30% מהציון הסופי)
7 מתוך 10

היינו נמענים מספוילר ענק שמתניע את העלילה ולמעשה משרת את כל בסיס הסיפור, אבל הוא מופיע בדקות הראשונות למשחק, כך שאנחנו לא באמת הורסים לכם: באטמן מת – וכבר בקטע המעבר הראשון מבינים מי הרג אותו ומדוע – בערך. רביעיית גיבורים שתמכו בו במשימה לטהר את גות׳האם מעברייני העיר ויתר אויביו המיתולוגיים, נייטווינג, באטגירל, רובין והברדס האדום (רד הוד), מתייסרים, לוקחים את המושכות ומבטיחים לעצמם להמשיך במשימתו, ניקוי העיר מפושעים, מהעבריין הזוטר ביותר ועד לראשי הארגון, חלק מפורסמים והאחרים אנו מגלים תוך כדי הסיפור, בעלילה ששוזרת כנופיות, ארגון Court of Owls סודי ויחידת מתנקשים שחייליה מכונים Talons.


Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת
Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


יש טוויסטים כצפוי, חלק צפויים והרוב פחות, כמה סגירות סיפור דרמטיות, עם המון אזכורי טריוויה לאויבי ההווה והעבר של באטמן ועוד הרבה דמויות משנה מפורסמות – למי שבאמת מעריך את ההיסטוריה של האביר האפל. הסיפור לא רע ומוגש בטעמי ניכור ואופל כמצופה מיתר הסיפורים המלנכוליים של איש העטלף, אלא שעל יותר מדי רגעים וקטעי מעבר צפויים העדפנו לדלג, בין אם זה בגלל עוד דיאלוג משמים על כך שצריך לטהר את העיר בנוסח מילולי שנשמע בפעם האלף, ובין אם אלה שיחות ארוכות מדי ושאינן גם תורמות יותר מדי להמשך העלילה.

Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


כן הערכנו את העובדה שקטעי המעבר לא נשלטים על ידי טקסט חד ממדי, כזה שיותאם לכל דמות שהיינו יכולים להיכנס לנעליה. כאן התסריטאים לא התעצלו והכניסו טקסט שונה לכל דמות מבין הארבעה. אגב ארבעה, הגיבורים שתמכו בבאטמן כעת ממוקמים באור הזרקורים – ואולי זו הנוכחות הגדולה בבת אחת של 4 גיבורים, הרגיש לנו שכל אחד ואחת מהם קיבלו במה סמלית למדי, ללא סיפורי מקור משמעותיים או משימות ייעודיות מספיק מחודדות. שלא תטעו, המשחק מתייחס בצורה נאותה לכל דמות שניתן לשחק, ממטלות צד ועד למיילים שהגיעו ישירות לתיבה שלהם וההתמודדות שלהם עם אובדן איש העטלף שונה מאדם לאדם – אבל בסוף הרגשנו שלא משנה עם איזו דמות נשחק, הסיפור או חווית המשחק לא באמת השתנתה דרמטית.

גרפיקה וסאונד

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

משחקי באטמן ידעו להציג את גות׳האם כקודרת ואפלה, אפופת עשן ולוקה בחוסר מוסר וערכיות גבוה במיוחד. ב-Gotham Knights ממשיכים את הקו הגרפי המלהיב של המטרופולין המפורסם ואין פינה בעיר הענקית הזאת שאינה פוטוגנית. מסדרונות מוצגות בעלטה מרעידה, אתרי פשע קלסטרופוביים מתמיד ומפעלים נטושים מאיימים להקפיץ חבורת אויבים מהפינה הסמוכה – צפו לקבל את כל התפאורות מעוררות האימה. עם כל החגיגה שמציעה גות׳האם, מהוורסטיליות של נראות האויבים ויתר דמוית ה-NPC ציפינו למגוון מודלים יותר מרשים – ולא כזה שנראה יותר מדי פעמים באותה חצי שעת משחק.


Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


באגף הסאונד קל לנו לחלק שבחים ואוסף הנשקים והאלמנטים הסביבתיים שעומדים לרשות השחקן מפיצים תזמורת מלחמה מספקת מאוד. כשברקע התחמקנו מרצף האויבים ששעט לעברנו וניסה לדקור אותנו, האחרים זרקו רימון ואלו מרחוק ניסו לירות עלינו – אוסף הרעשים הופך לשדה קרב מהיר ומשכנע למדי. גם השיטוט בין גגות העיר, הצניחה בשעיטה מטה לעבר עוד כנופייה, קולות הסירנה הזעקנית והתמרון המהיר עם אופנוע ה-Batcycle מגישים יחדיו צלילי עיר לילית חיה ובועטת, גם אם לא תמיד מהסיבות הנכונות.

משחקיות

(20% מהציון הסופי)
6.5 מתוך 10

במהלך המשחק ניתן לשלוט על ארבע דמויות שונות; באטגירל, נייטווינג, רד הוד ורובין, כשלכל אחד מהם כלי נשק, רצף קומבואים והתנהגות קרב שונה – ובעזרת כולם תוכלו לנווט ברחבי גות׳האם ולהשליט סדר ברחובות הומי העבריינים. ב-Gotham Knights דוגלים בשני סוגי לחימה, ממש בדומה לסדרת המשחקים הקודמת של באטמן. או שתבחרו להתכופף ולצעוד בחשאי, לעבור בין תעלות אוורור, ליצור הסחת דעות ולהתנקש בשקט – או שתעדיפו להסתער באגרופים שלופים ולשאול שאלות אחר כך. אלא שכוונת המשורר שונה ממה שקורה בפועל: מנגנון ההתגנבות במשחק לא מלוטש בלשון המעטה, עם המון רגעים בהם אויבים זיהו אותנו למרות שכלל לא היינו בשדה הראייה שלהם, גם כשביצענו התנקשות שקטה ולא אגרסיבית ורעשנית, ולא פעם משימות אותחלו כי לא דגלנו בלחימה שקטה. מילא רק חלקי ההתגנבות היו חלשים, אלא שגם כשהעניינים מתחממים, המשחקיות לא משתפרת. מה שמעביר אותנו למכניקת הקרב.


Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת
Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת
Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


אי אפשר שלא להשוות את אותה לזו שהכרנו בסדרת כותרי Batman: Arkham המופלאה – וזה פשוט לא אותו דבר. כותרי Arkham שיצאו בשנים האחרונות השאירו לידי השחקן את היכולת לבצע רצף מדויק ומספק להפליא של קומבואים בעזרת אגרופים, בעיטות ויתר אוסף כלי הלחימה היצירתיים של באטמן, בסימפוניית קרב שהפכה למחזה סינמטי ככל שהצטרפו אויבים נוספים. ב-Gotham Knights מתיימרים להציע את אותה חווית קומבואים, אלא שהיא הרבה "תקועה" ולא אלגנטית כמו שציפינו. יותר מדי פעמים לא הצלחנו להחזיר מכת נגד, ההתחמקויות מאויבים פחות מגיבה בגמישות לתנועות ומיקומי האויבים והתכונות המיוחדות שנאגרות תוך כדי קרב נקטעו יותר מדי פעמים על ידי האויבים שלנו, או שלחלופין קיר בלתי נראה שוב ושוב מנע מאיתנו לברוח מהמולה שהתגודדה סביבנו.

גם על החזרתיות צריך לדבר והקרבות הראשונות שלנו במשחק היו דומים אם לא זהים לקרבות שלנו בשעה ה-20 למשחק. תמיד מדובר באותו רצף מכות, אותה התחמקות לאחור, מכת נגד עוצמתית והכל רק כדי להמתין שהמכה המיוחדת שלנו תתמלא כדי שנוכל לשגר אותה על האויב התורן הבא. וזה התגלה כחזרתי, משעמם ולא מזכיר במעט את יצירתיות הקרב שהצלחנו להפגין בקודמיו האלמותיים של Gotham Knights. באותה אווירת חוסר הנוחות, גם התנועה ברחבי המפה לוקה בחסר: אמנם קיים Grappling Hook שמקפיץ את הדמות מגג לעוד נקודת גובה במהירות, אבל כשהיעד רחוק במיוחד, כזה שמאלץ אותנו להשתמש באופנוע כדי להגיע ליעד הבא, ואין תחנת Fast Travel בנמצא, מצאנו את עצמנו יותר מדי פעמים מבזבזים זמן בהגעה טכנית ממקום למקום באופן שמוריד הילוך מקצב האקשן.

Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת
Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת

חידות וקטעי בילוש תמיד היו חלק בלתי נפרד ממשחקי באטמן – וגם כאן הם שולבו, אלא ששוב משום מה הטכניקה לגילוי המקרים ויתר החידות השתנה, ללא הסבר ברור. יש עדיין כמה נקודות דמיון; על השחקן לאתר את כל החלקים בזירת הפשע כדי להרכיב את המשוואה ההגיונית למה שהתחולל שם לפני כמה רגעים, אלא ששיטת הפענוח החדשה התגלתה בעיקר כניסוי וטעייה. לכאורה ההסברים המילוליים וההיגיון הבריא של השחקן אמורים לעזור בנושא, אלא שאין כאן אף היגיון והכל הסתכם בניסיון טורדני שלנו לחבר שניים או שלושה רמזים יחדיו, עד שהמשחק יחליט שמדובר בשילוב הנכון – וכך איכשהו נפתרה התעלומה, בשיטת מצליח שגרמה לנו מאוד מאוד לשנוא את קטעי הבילוש, שהיו לטעמנו החלקים המוצלחים ביותר במשחקים הקודמים.

Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


ויש גם שיפורי דמות ונשק, כמאפיין RPG קלאסי שהפך כמעט לאלמנט חובה בכל כותר שיצא בשנים האחרונות, לא משנה באיזה ז'אנר. בניגוד למשחקי Arkham הקודמים, כאן את החליפה וכלי הנשק אפשר לשפר באמצעות רכיבי שדרוג שאוספים מקופסאות ברחבי המפה או על ידי צבירת נקודות ניסיון (XP) ואיסוף אלמנטים מהבסת אויבים. השיפורים מתבטאים במודים כהוספה לחליפה וחיזוק כלי הנשק – כדי להתאים אותם לאויב בדרגת הקושי הבאה. היינו מחמיאים למחלקת השדרוגים, אם לא הייתה כה מבולבלת ונטולת אפקט משמעותי בשדה הקרב. ב-Gotham Knights ממש רוצים שננצל את זה, בין אם זה לחזק חליפה בעמידות לקור ב-8% או לגרום למקלות שלנו להתלקח בזמן שאנו מכים את האויבים, אבל קשה מאוד להתמסר לנושא, כאמור, בעיקר בגלל ממשק מבלבל והשפעה מינורית על הקרבות.

משחק ברשת

(20% מהציון הסופי)
8 מתוך 10

את עלילת Gotham Knights אפשר לסיים בתוך 25-30 שעות כשחקן יחיד, אך כיאה למשחק שמתהדר בחבורת גיבורים, ניתן לצרף אליכם למשחק עד 4 שחקנים נוספים שישרתו כאחת מארבעת הגיבורים המניעים את העלילה. החלק המהנה בסיפור הוא שמשימות ה-Co-Op לא מגבילות את השחקן באף שלב: שחקנים אנושיים לצידנו יכולים לעזור בחיסול אויבים ופתירת חידות, גם כשהם בצד השני של המפה ובפועל אין אף גבולות עלילתיים שהמשחק יוצר – פלא טכני שלא ברור מאליו במפה כה גדולה.


Gotham Knights: קלקלו נוסחה מנצחת


פגשנו ברגעי שיתוף פעולה יותר מוצלחים במשחקים אחרים מחוויית ה-Co-Op שמציע Gotham Knights, אבל בשורה התחתונה, שדה הקרב משתדרג ומצליח להפוך למעניין פי כמה, בוודאי בשלבים המתקדמים של המשחק, כשהדמות שלך ושל החברים השיגו לכוחותיהם שיפורים שנראים גרפית מפוארים יותר ושילוב של המכות מרגישים יחד כסצנה הוליוודית עתירת אפקטים. לפעמים שדה הקרב הופך למבולבל מדי, במיוחד כשסוגי אויבים שונים משתלבים באותו שטח צנום וחגיגת הקרב הופכת למעיכת כפתורים חסרת אחריות – אבל במשימות התנגבות למשל, אם כולם משתפים פעולה, מרגישים לרגעים ספורים את הקסם באיחוד כוחות עם אותה מטרה והפוטנציאל הנפיץ שמציע המשחק לחלוטין נמצא ברגעי ה-Co-Op המפתיעים לטובה.

רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply