חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
מסך מחשב AOC C32G2ZE/BK
מותג: AOC, AOC
גודל מסך: 31.5 אינטש
High Definition: Full HD
רזולוציה מקסימלית: 1920x1080
סוג פאנל: VA
קצב רענון: 240 Hz
מסך לגיימינג: גיימינג
זמן תגובה: 0.5 מילי שניה
ציון WiseBuy
7.8
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 1,890 ₪
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - מסך מחשב AOC C32G2ZE/BK

לירן עבדי | 31.10.2021
הטוב
  • זמן תגובה 0.5ms, קצב ריענון 240Hz
  • אידיאלי במשימות משרדיות
  • בהירות גבוהה
הרע
  • ללא תמיכה ב-G-Sync
  • תצוגת 1080p בלבד
  • מראה טכני יחסית
  • נטול כניסת USB
בשורה התחתונה
לפני שמגיעים לגיימינג, למסך ה-C32G2ZE יש כמה כשלים בבסיסו: תצוגת 1080p על פני 31.5 אינץ' הוא מופע אימים של פיקסלים, היעדר התמיכה ב-G-Sync עצבנה אותנו ומידותיו העצומות לא מתאימות לכל שולחן עבודה. העניינים משתפרים כשמתחילים לשחק: קצב ריענון גבוה (240Hz), זמני תגובה סופר-נמוכים (0.5ms) וכרטיס מסך שלא עובד קשה מדי (1080P, זוכרים?) מציעים חווית גיימינג מקצועית שמספקת את היתרון הטכני מול שחקנים מתחרים, ללא ספק. מסך הגיימינג שלפנינו יתאים בעיקר לבעלי כרטיס מסך חלש/בינוני או כאלה שמעדיפים ביצועי גיימינג גבוהים על פני חווית גרפיקה סינמטית.
הקדמה

ה-C32G2ZE מבית AOC הוא מסך מחשב גיימינג קעור בגודל 31.5 אינץ' בפאנל VA. במפרט: תצוגת 1080p, בהירות 350cd/m², יחס ניגודיות 1:40000, קצב ריענון 240Hz וזמן תגובה של 0.5ms. המסך מציע תמיכה בטכנולוגיית Freesync מבית AMD, בעל מצבי תמונה מובנים לסוגי משחקים שונים וכן מבטיח עיצוב נטול מסגרת בשלושת צדי המסך.

עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.

איכות התמונה

(70% מהציון הסופי)
7.5 מתוך 10

הדבר הראשון שבלט בהפעלת המסך היא הבהירות המוגזמת שה-C32G2ZE מציע, ולאו דווקא בהקשר חיובי. הנתון על הנייר מצביע על 350cd/m² אבל אנחנו יכולים להישבע שמדובר בנתון הרבה יותר גבוה, או לפחות מרגיש כך. מדובר במעין בוהק עוצמתי שממש מכאיב לעיניים החל מעוצמה 80% ומעלה, גם בחדר מואר לחלוטין. הורדנו מיד את הבהירות לסביבות 65-70% ועדיין המסך יחסית בהיר, אבל כזה שאפשר לעבוד איתו.


AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות

בגודל מסך כל כך גדול, הרזולוציה המקסימלית שעומדת על 1080p היא ללא ספק הנתון הכי מאכזב במארז. לא רק שמדובר ברזולוציה בסיסית בלבד נכון לשנת 2021, כשכל פיקסל בהם נמתח על פני 31.5 אינץ', האפקט הסופי פשוט לא עומד בסטנדרט המצופה. שיחקנו ב-Red Dead Redemption 2 ויותר מדי חלקים בעולם המפואר שנברא עבור הכותר נראו מחוספסים, מרוחים ו"עייפים" ולעיתים אפילו מפוקסלים באזורים מרובי טקסטורות, כמו בשיחים, קירות מחוררים מכדורים או בקטעי מעבר שתצוגת Full HD פשוט לא יכולה להם. בגדלי מסך נמוכים יותר (סביבות 24 אינץ' ומטה) העניין עוד איכשהו נסלח אבל בגודל מסך שלפנינו, קשה מאוד ליהנות מחוויית משחק עשירה ומפורטת.

AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות

בכל עניין ה-1080p המעיב יש נקודת אור שצריך לקחת בחשבון: הכרטיס מסך שלכם עובד הרבה פחות קשה, עניין שהתגלה קריטי במיוחד בגיימינג מן הסתם. כלומר אם בצד השלילי תקבלו עיבוד של פחות אלמנטים שחיוניים לטיב איכות התמונה, מהצד החיובי תיהנו מקצב פריימים גבוה במיוחד. תוסיפו למשוואה יכולות טכניות של קצב ריענון 240Hz וזמן תגובה 0.5ms – והצלחנו לקבל בממוצע 100-110 פריימים בשנייה עם כרטיס המסך המזדקן GeForce GTX 1070 Ti בכותרי פעולה מוכרים שיצאו השנה, כשהגדרות הגרפיקה היו ברובן על High – אבל לא על Ultra. במילים אחרות, מסך ה-C32G2ZE דוגל בכמות (פריימים), לא באיכות (תמונה). למי זה יתאים? כנראה לבעלי כרטיס מסך בינוני שמלכתחילה היה מתקשה לעבד גיימינג בתצוגת 2K, שלא לדבר על רזולוציה גבוהה יותר – וכבר יעדיף קצב פריימים גבוה על פני איכות תמונה מפעימה.

AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות

כמצופה ממסך גיימינג, קיימים כמה מצבי תמונה בהתאם לז'אנר: FPS, RTS, Racing ועוד שלושה פרופילים להעדפת המשתמש, שמוגדר על ידי התאמה אישית בהתבסס על קביעת ערכי התמונה כמו ניגודיות, בהירות, טמפ' הצבע, כמות הרוויה, בחירת ה-Gamma וכמובן עוצמת Overdrive. לקראת הערב השתמשנו גם בכמה מצבי ה-LowBlue שזמינים במסך, בעדיפות ל-Internet ש"מחמם" את הצבעים ו-Reading, שמדכא את הבהירות ואידיאלי לקריאת מסמכים לפני השינה. יש גם כמה מצבי חיסכון באנרגיה, המנוצלים לפי שימוש המשתמש, כמו Movie, Game או Text. עניין אחרון באגף הגיימינג קשור לטכנולוגיית הסנכרון בין כרטיס המסך לקצב הפריימים בצג כדי למנוע אפקט "קריעת מסך": המסך תומך רק ב-FreeSync Premium של כרטיסי המסך של AMD, משמע משתמשים בעלי כרטיס מבית Nvidia לא נהנים מתמיכת טכנולוגיית G-Sync. לא שמנו לב להיעדרה במשחקים שהספציפיים ששיחקנו בהם, אבל קשה לומר כך על כותרים אחרים.

AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות
AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות


תוכנת G-Menu הייעודית למסכי AOC השתפרה מאז הפעם האחרונה שהשתמשנו בה: היא מגיבה יותר מהר ופחות באגים מופיעים בה, אם כי עדיין אל תצפו ליציבות ובמהלך תקופת הסקירה זכינו כבר לקריסת התוכנה פעם או פעמיים ולא אחת היא התעלמה משמירת פרופיל. לעיתים היא גם דורשת עוד שניה-שתיים כדי לעבור למצב תמונה כזה או אחר, אבל זה די נסבל. התכונה הכי מעניינת בה לטעמנו היא שיוך מצב תמונה לקובץ EXE ספציפי במחשב, כך שברגע שאותו משחק או תוכנה עולים, ערכי התמונה משתנים בהתאם. שאר פרמטרים מבוססי התאמה אישית עובדים כשורה: שייכנו לפרופיל Gamer 1 ערכי Shadow Control גבוהים, ניגודיות מעל הממוצע ו-Overdrive על Strong – והמעבר בין פרופילים מתרחש תוך שניות בודדות.

עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

נוחות השימוש

(30% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

המסך ניחן במראה גיימרי מהסוג הפשוט-יחסית: קווי המתאר האדומים המאפיינים את היצרנית נוכחים כאן, גם בתושבת, גם באחורי המסך וגם בשול התחתון – וזה בערך האזכור היחיד לעולם הגיימינג. היתר מאוד בנאלי ומשעמם: מסגרת שחורה, גב מחוספס וסטנד מגושם בצורת V שלא מצליח לנקר עיניים. אל תבנו על תאורת RGB וגם תשכחו מתכונות קטנות ושימושיות, כמו סטנד נשלף להנחת האוזניות או כניסת USB.


השוליים במסך קיימים מאוד ולקרוא למסך "frameless" היא יומרה מופרעת; מדובר בפסים שחורים דקים למדי אמנם, אבל נעים סביבות 1-1.2 ס"מ ומאוד נראים לעין, כך שהצמדה של מסך נוסף למשל תיצור את החוצץ המורגש הזה בין שני הצגים, לא משנה כמה דקים יהיו השוליים של המסך השני. את מידות המסך, 71 ס"מ רוחב, 52 ס"מ אורך ועומק 25 ס"מ, תרגישו מאוד על שולחן העבודה, מטבע גודלו של מסך בגודל 31.5 אינץ'. משקלו כ-7 ק"ג. עוברים למערך הכניסות הסגפני מאחור: צמד HDMI בגרסה 2.0, כניסת DP בגרסה 1.2 – וזהו. אין כניסת USB אחת לרפואה, לא DP נוסף וגם כניסת 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות נעדרה.


AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות


פתחנו בגיימינג וגילינו על בשרינו שלשחק במסך המתפרש על פני 32 אינץ' עבור שחקני מחשב היא משימה מאתגרת שדורשת עקומת למידה חדה. כזכור, בניגוד לשחקני קונסולה שרחוקים בדרך כלל כמה מטרים מהמסך, שחקני מחשב לא יכולים להתרחק יותר מ-50-60 ס"מ מהצג, בעיקר בגלל המגבלה שיוצר השולחן כאשר המקלדת והעכבר מונחים עליהם, גם אם יש לכם סט אלחוטי. בשורה התחתונה ההרגשה מאוד פנורמית ועוטפת עבור השחקן, וזה לא תמיד מחמאה. נכון, המסך מכסה חלק עצום משטח שדה הראייה של המשתמש, אלא שבתמורה משלמים על כך בתנועות צוואר קטנות ותזוזות עיניים מרובות מהרגיל, הרבה יותר ממסך 24 אינץ' לדוגמה. לנו זה גרם בימים הראשונים לשימוש לכאבי ראש של ממש, אם כי בתום כמה ימים של שעות גיימינג אינטנסיביות בכל ערב, הצלחנו להתרגל.

AOC C32G2ZE: כמות על פני איכות
במסך ה-C32G2ZE נעזרנו גם במטלות משרדיות, שם הוא גילה נקודת חוזק ענקית בזכות אותם ממדי מסך ענקיים שהפעם עזרו לנו בהשלמת משימות מרובות חלונות, בעיקר במשימות עיצוב שוטפות. ברגעי שיא המסך הציג לנו במקביל את ארבעת החלונות הפעילים ביותר שלנו: תוכנת פוטושופ בחלק השמאלי של המסך ומימין תיקיית אלמנטים מהן גררנו אובייקטים לתוכנת העריכה. מעל הופיעה לשונית כרום קטנה שטיפלה במיילים שוטפים ומעל לשונית נוספת ששימשה למענה מהיר להודעות ב-WhatsApp Web שהתקבלו תוך כדי עבודה. כזכור, כל אלו הצליחו להידחס לצג אחד ועצם זה שלא נאלצנו כל רגע לעבור בין חלון אחד לאחר חסך לנו המון התעסקויות רגעיות שמצטברות יחד לכדי זמן לא מבוטל לאורך היום.

בכל הנוגע לעמידות, קיבלנו כבר כמה וכמה מסכי AOC בשנים האחרונות ולא סבלנו מאף בעיה טכנית במעמד ההדלקה. הצבעים מאוזנים, עד כמה שניתן ליהנות מהם בפאנל VA, אין פיקסלים שרופים ואין תופעת bleeding בולטת לעין של התאורה האחורית. המעמד כבד ומרגיש יציב וגם אם יחידת המסך מתנועעת מצד למצד כשמזיזים את השולחן עליו היא ניצבת, הבסיס שומר עליה צמוד אליו. זוויות ההטיה: כ-30° מעלות אחורה וכ-2° קדימה. לא ניתן להרים את גובהו של הצג או לסובב לאורך. סטנדרט Vesa 100x100 מאפשר להתקין את המסך על קיר.

האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.
רוצה שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply
loader image
.This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply