חדשות הצרכנות
סקירות מוצרים
בדקנו והשווינו
מדריכי קנייה
אוזניות
סמארטפונים
טלוויזיות
מחשבים ניידים
קורקינט Koning I MAX 48V
מותג: Koning
סוג: קורקינט חשמלי
ייעוד: למבוגרים
גלגלים: 2 גלגלים
מתקפל: כן
בלמים: בלימה מכנית + חשמלית...
זמן טעינה: 5 שעות
טווח נסיעה מרבי: 40 ק"מ
ציון WiseBuy
9.1
דירוג הגולשים
(0 מתוך 5)
המוצרים המבוקשים
מחיר סופי: 5,500 ₪
מדריכי קנייה בקטגוריה
איך לבחור קורקינט חשמלי
הקורקינטים החשמליים שטפו את ערי ישראל ולמרות שהם דומים מאוד חיצונית, פערים קטנים עלולים להיות קריטיים עבור המשתמשים העתידיים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישה של קורקינט חשמלי חדש למדריך המלא
הסקירות החדשות בקטגוריה
9.0
מהירות טובה, נסיעה נוחה ובלימה חלשה: ה-Kickscooter ES2 של ניינבוט סגווי נראה מצוין וגם עובד לא רע בכלל, כל עוד...
9.2
קל לשימוש, סוללה חזקה ובלמים לא חזקים מספיק: ה-Xiaomi Mi Scooter הוא קורקינט חשמלי איכותי ומוצלח, והוא מציג את...
רוצה להישאר בעניינים?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image

סקירת wisebuy - קורקינט Koning I MAX 48V

שחר שושן | 10.07.2019
הטוב
  • גלגלים מנופחי אוויר גדולים
  • בקר פשוט ונוח
  • כידון מתכוונן
  • משטח רכיבה רחב
  • כושר נשיאה גבוה עד 150 קילו
הרע
  • בלימה לא אפקטיבית במהירות גבוהה
  • משקל עצמי גבוה
  • חוסר יציבות על הרגלית
בשורה התחתונה
הקורקינט החשמלי IMAX של Koning הוא כלי רכב כיפי, מהיר ומעל הכל - נוח מאוד. זהו פתרון מצוין לאלו המבקשים לנוע מנקודה לנקודה וצריכים את הספק המנוע הדרוש כדי לעמוד במהירות של התנועה שסביבם. אך הבלמים מאבדים את האפקטיביות שלהם מעל מהירות מסוימת, ויחד עם חוסר היכולת לנעול אותו, השימושיות של ה-IMAX יכולה להיות מוגבלת למדי.
הקדמה

הקונינג IMAX הוא קורקינט חשמלי המיועד לרוכבים בוגרים - כלומר מידותיו הולמות את אלו של אדם מבוגר ולא של ילד. הוא מגיע עם כידון מתכוונן לגובה, משטח עמידה רחב, גלגלים מנופחי אוויר בקוטר 10 אינץ' ומנוע 48V בהספק של 250W המוגבל ל-25 קמ"ש. משקלו 17 קילו והוא מתאים לרוכבים במשקל של עד 150 קילו.

נוחות השימוש

(45% מהציון הסופי)
9.5 מתוך 10

קורקינט ה-IMAX של קונינג הוא אחד הקורקינטים הנוחים שיצא לנו לרכוב עליהם. מכל זווית ניתן לראות שזהו כלי רכב המיועד לאדם בגודל מלא שסוחב את עצמו ועוד תיק על גבו, אל עוד יום עבודה של אנשים גדולים. באורך 116 סנטימטר, ה-IMAX הוא קורקינט גדול למדי, אך עדיין מספיק קומפקטי כדי שתכניסו אותו הבייתה. לאו דווקא היינו מנסים לדחוף אותו לתוך תחבורה ציבורית, שכן במשקל של 17 קילו, וכידון ברוחב של 55 סנטימטר, הוא יכול להוות משקולת משמעותית.



הכידון המובנה ניתן לכיוונון עד לגובה של 122 סנטימטר כשהמשקל המקסימלי המותר הוא 150 קילו. יחד עם משטח העמידה הרחב, שאגב, מגיע בשני גדלים - 18.5 או 23.5 סנטימטר, ה-IMAX מרגיש מרווח ויציב מאוד. את אותה יציבות אפשר גם לזקוף לזכות הצמיגים מנופחי האוויר ברוחב 2.1 אינץ' ובקוטר של 10 אינץ'. שני אלו עושים עבודה מעולה בהתמודדות עם תנאי הכביש, שבילי האופניים ושפות המדרכה המונגשות. כמו כן, הוא גבוה למדי, כך שגם מדרכה שלא הונגשה כראוי (אך עדיין הונמכה) ניתנת לצליחה, לפחות כלפי מטה, ללא החשש שהחלק התחתון יתקע בה ואתם תעופו.



השליטה נעשית דרך פאנל בסיסי מאוד המאפשר לנהל את המהירות המקסימלית דרך תפריט שכולו מספרים עלומי שם, כשניתן לבחור מבין חמישה - "הילוכים" כביכול. בפועל אלו רק הגדרות המשנות את ההספק המקסימלי שהמנוע מסוגל לספק. עם כל שינוי מ-1 עד 5, יחס הכוח המתקבל מהמנוע, לעומת כמות התנועה של ידית ה"גז", משתנה. בכך על מצב 1, תוכלו ללחוץ עד הסוף על הגז, והמנוע לא יעבור את מה שהוא מגדיר כ-13 קמ"ש. שנו את ההגדרה ל-5, ולחיצה קטנה תזניק אתכם לאותה מהירות.



לבקר זה ישנה בקרת שיוט אך לא הצלחנו לגלות בדיוק אחרי כמה זמן היא מופעלת. בכך אין כל חיווי - בין אם ויזואלי או קולי לכך שבקרת השיוט מופעלת, ולמעשה הקורקינט ימשיך לנוע גם כשתעזבו את הגז. זה לטעמנו מעט מסוכן, שכן לא פעם ולא פעמיים נתקלנו במצב שבו ציפינו שהוא יאט, אך בקרת השיוט בדיוק הופעלה ומצאנו את עצמנו ממהרים לבלם - שכל לחיצה עליו מבטלת את בקרת השיוט.



כל לחיצה על הבלם הקדמי או האחורי תפעיל את תאורת הבלם האחורית אוטומטית, כשזאת מופעלת מהסוללה הראשית. לעומת זאת, המנורה הקדמית המותקנת בנפרד, מופעלת ידנית דרך מתג הנמצא עליה, כשהיא מכילה סוללה נפרדת לחלוטין. זוהי שיטה שאותה פגשנו גם ב-Easy Bike G3.1 וגם שם היא הייתה לא נוחה. הרי אם אנחנו כבר עוסקים בטעינה של סוללה אחת, אז מדוע להוסיף עוד סעיפים ליום הכבר מלא במכשירים הדורשים טעינה?




ל-IMAX ישנו מנגנון קיפול יחסית נוח הדורש שליפת פין וסיבובו, משיכת ידית כלפי מטה ולחיצה. לטעמנו שיטה זו היא סבירה במורכבותה, והיא משרה ביטחון רב בחוזק המבני של הקורקינט. הפתיחה זהה רק לכיוון השני. לעומת זאת, הרגלית המובנית הרגישה כמו אביזר שאינו שייך לדגם זה, שכן בכל פעם שהשתמשנו בו, הרגשנו כאילו הקורקינט עומד ליפול כל רגע, והזהרנו את ילדינו לא לנשוף עליו מחשש שייפול עליהם.

ביצועים וקישוריות

(30% מהציון הסופי)
9 מתוך 10

ל-IMAX יש מנוע 48V מדגם S1 המגיע עם או בלי גיר קונוסי, הדגם הכולל אותו ובלם הידרואלי דורש תוספת של עוד 700 שקל. למרות ההספק המרשים של המנוע, הופתענו דווקא מחוסר היכולת שלו להתמודד עם העלייה הקלאסית שאותה אנחנו בודקים בכל סקירה. עליה עם שיפוע כה משמעותי, שעד כה רק ה-Easy Bike הצליח להתמודד איתה כמעט בלי תנופה, אך ההספק שלו זהה ל-IMAX אך ייתכן שסוג המנוע והגיר שונים לגמרי. כך או כך, ה-IMAX מצליח להתמודד היטב עם כל תנאי הכביש הרגילים שאפשר לצפות להם, כשהוא שומר על המהירות המקסימלית החוקית בלי בעיה. 



ל-IMAX יש צמד בלמי דיסק מכאניים של שימאנו יפן, כשלפחות ברכב הבדיקה שלנו הם הגיעו לא מאוזנים אחד כלפי השני, אלא כלפי הרוכב. כלומר היחס בין הבלם הקדמי לאחורי היה בערך 80\20 כך שכל בלימה חזקה לא גורמת לנעילה של הגלגל הקדמי, אך בהחלט יכולה לגרום לגלגל האחורי להינעל. למעשה, בכל פעם שנסענו מעל המהירות המקסימלית (כי כמובן שזה אפשרי, אבל הקורקינט מגיע מוגבל), הבנו בדיוק מדוע המגבלה החוקית היא 25 קמ"ש ולא יותר. שכן מרחק הבלימה לא רק גדל משמעותית, אלא הביטחון שלנו ביכולת של ה-IMAX בכלל לעצור באיזשהו טווח סביר, צנחה דרמטית.



עבורנו ה-IMAX הרגיש כמו כלי שיכול לשמש לא רק כדי להגיע ליעד, אלא גם כדי ליהנות בדרך. בין אם זה סללום מסובך, עליות וירידות או תמרונים עדינים, הקורקינט הזה מספק תחושת בטחון גבוהה, כל עוד אתם שומרים על המהירות המקסימלית.

סוללה ואבטחה

(25% מהציון הסופי)
8.5 מתוך 10

הסוללה המובנית מתוצרת LG או סמסונג, כך על פי החברה, מגיעה בקיבולת של 12 אמפר ומסוגלת לעמוד בכ-600 טעינות. זמן הטעינה הוא כ-5 שעות וטווח הנסיעה מאוד משתנה בהתאם לכם. אם משקלכם הוא באזור ה-75 קילו, ואתם נוסעים במהירות המותרת, הטווח יכול להגיע עד ל-30 קילומטר. לעומת זאת, אם אתם אנחנו ואתם רוצים ליהנות מהכלי, תגיעו לבערך 20 קילומטר לפני שהסוללה צונחת.



התצוגה למצב הסוללה אמנם בנויה מ-5 נוריות שונות, אך החיווי הראה שהסוללה על 5 ואז לפתע על 1, ואז כשעצרנו היא עברה ל-2 ונשארה שם. כך או כך, הטווח סביר ותואם לביצועים ולמשקל שלנו ושל הקורקינט.


לטעמנו אחת הבעיות החריפות בדגם זה היא היעדר היכולת לנעול אותו. מצד אחד, אין אפשרות לנעילה במפתח או אלקטרונית כמו בדגם של סגווי, ומצד שני, החריץ הקטן שנשאר בגלגל הקדמי לא מאפשר להעביר מנעול שאינו גזיר במספריים, כך שהוא חייב לבוא אתכם לכל מקום. זו לטעמנו מגבלה דיי משמעותית, שכן קורקינט חשמלי גדול מסוג זה, משמש כתחליף לכלי רכב, אך אין דרך למנוע מאדם זר לעלות עליו ולנסוע.

מעוניין שנשלח לך סקירות וחדשות למייל?
בהרשמה אני מאשר קבלת עדכונים וחדשות בדוא"ל
loader image