בשורה משמחת בשוק הטלוויזיה הישראלי. חברת אמזון השיקה את שירות ה-VOD שלה - אמזון פריים וידיאו. בכך מצטרפת אמזון לחברת נטפליקס, אשר השיקה את השירות שלה בישראל לפני קרוב לשנה.





התוכן הקיים בשלב זה באמזון פריים וידיאו דל מאוד, והוא כולל בעיקר תכני מקור של אמזון, כמו טרנספרנט, The Grand Tour, מוצרט בג'ונגל, המסע המופלא עם ג'רמי קלארקסון, האיש במצודה הרמה וסדרות ילדים כמו Tumble Leaf ו – Wishenpoof. עוד מצאנו בשירות את Fear The Walking Dead אשר אפילו זכה לדיבוב לעברית (לא ברור למה), קומיונטי וסטארט אפ. חלק מהסדרות משודרות ברזולוציית 4K עםתמיכה בתקן HDR (שיפור של טווח הצבעים במסך).



מבחר התכנים שזכו לתרגום לעברית מצומצם, אבל זה לפחות מראה על הכוונה של אמזון להתאים את השירות שלה לישראליים. מצד שני, המתחרה נטפליקס מציעה מבחר גדול מאוד של תכנים מתורגמים לעברית, תכני ילדים מדובבים לעברית ואפילו סדרות ישראליות כמו פאודה והמדרשה, אשר קיבלה את השם - מוסד 101.


עוד חסרון של אמזון לעומת נטפליקס, הוא התאמה אישית למשתמש. נטפליקס לומדת את המשתמש ומציעה לו תכנים שהוא צפוי לאהוב, באמזון אין התאמה כזו (או לפחות כזו שהצלחנו להיתקל בה).


אמזון פריים וידיאו זמין כבר מאתמול כאפליקציה לסמארטפונים וטאבלטי אנדרואיד ואייפון, טלוויזיות חכמות של LG וסמסונג וגם גרסת דפדפן במחשב. למרבה הפלא, לא תוכלו להשתמש בו בסטרימר אפל TV או בכרומקאסט של גוגל. הסיבה לכך, היא ככל הנראה הרצון של אמזון למכור את הסטרימר שלה - Fire TV. בדומה לנטפליקס, גם אמזון מציעה אפשרות להורדת תכנים לסמארטפון/טאבלט לצפיית אוף ליין (ללא חיבור לרשת). חבל שאמזון פריים וידיאו לא קיים כאפליקציה גם בקונסולות המשחקים אקס בוקס ופלייסטיישן.


התמחור של אמזון אגרסיבי מאוד. אמזון אומנם לא מציעה חודש חינם ראשון כמו נטפליקס, אלא רק שבוע ראשון במתנה (למשתמשים חדשים), אבל היא מציעה מנוי חודשי ב-12 שקל לחודש (3 דולר) לחצי שנה ולאחר מכן 23 שקל (6 דולר). בנטפליקס המחירים יקרים יותר - 35 שקל (9 דולר) לחודש עבור צפייה במכשיר אחד באיכות SD. ב-40 שקל (10 דולר) לחודש מקבלים איכות HD וצפייה בשני מסכים ותמורת 46 שקל (12 דולר) לחודש האיכות קופצת ל- 4K עם צפייה בארבעה מסכים. סלקום TV מציעה מנוי ב-40 שקל לחודש עבור משתמשים בסמארטפון/טאבלט או אפליקציה בטלוויזיות חכמות LG.