חיפוש והשוואה:
בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, צריך לדלג בין מספר חנויות כדי להתרשם מכל המבחר הקיים ולהשוות בין דגמים. בחלק מהחנויות הרגילות ניתן למצוא מבחר גדול, אולם הן אינן מחזיקות את כל המותגים והדגמים, אם ממגבלת מקום ואם מתוקף הסכמי סחר עם יבואנים. המבחר ברשת, לעומת זאת, אינו מוגבל ותהליך החיפוש וההשוואה יעיל ונוח ויכול לחסוך זמן רב.

 

מחיר: בחלק גדול מהמקרים תמצאו ברשת מחירים נמוכים יותר למוצרי חשמל ואלקטרוניקה. מובן שבחנויות יש מבצעים מיוחדים, שמצליחים לנצח גם את העולם המקוון, אך לא בהכרח בעיתוי המתאים לכם ולא תמיד עבור המכשיר או הדגם הרצוי. מצד שני, בחנות אפשר לשאת ולתת על המחיר, להסביר למוכר שבדקת והשווית מחירים ושתוכל להשיג מחיר טוב יותר. יתכן שהמוכר יתרצה ויעניק הנחה ואולי אף ישווה את המחיר, או יציע תוספת או שדרוג שיהפכו את הקנייה למשתלמת יותר.

 

זמינות: החנויות באינטרנט זמינות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אם אתם עסוקים מכדי לגשת לחנות בשעות הרגילות או חשקה נפשכם במצלמה בשתיים בלילה, אין בעיה. תוכלו להיכנס מכל מקום ובכל שעה לחנות מקוונת ולבצע רכישה מידית.

 

התנסות במוצר: אחד היתרונות החשובים שיש לחנות בעולם האמיתי הוא האפשרות לגעת במוצר ולחוש אותו. בחנות תוכלו להחזיק במצלמה, לשקול אותה בידכם ולהתרשם מנוחות האחיזה והתפעול שלה. ברשת תיאלצו להסתמך על התמונה ועל המפרט הטכני, ולא תוכלו לדעת האם אתם מתחברים אליה. עם זאת, תמיד אפשר לקפוץ לחנות שמחזיקה בדגם המבוקש, למשש ולהתרשם, ואת הרכישה לבצע ברשת.

 

ביטחון ואמינות: קנייה ברשת יכולה להיות בטוחה ואמינה לא פחות מקנייה בחנות רגילה, אבל היא חשופה יותר להונאות ולשירות רשלני ובלתי מקצועי מצד בית העסק. קנייה ברשת מחייבת זהירות ואינה מתאימה למי שלא בטוח ביכולתו לשפוט את טיב החנות המקוונת. בין התופעות השליליות שקיימות ברשת ניתן למנות מכירה של מוצר מחודש כחדש, ניצול לרעה של כרטיס האשראי, פגיעה בפרטיות הצרכן ועוד. זכרו כי ברוב המקרים העסקאות ברשת ישרות והגונות, רק חשוב לדעת איך להימנע מיתר המקרים. על כך תוכלו ללמוד במדריך WiseBuy לקנייה בטוחה באינטרנט.


קבלת המוצר:
בחנות, ניתן במקרים רבים לקבל את המוצר במעמד הקנייה. הרשת, לעומת זאת, לא נועדה לצרכנים שמתקשים לדחות סיפוקים או שזקוקים למוצר בהקדם. אמנם תהליך הרכישה ברשת מהיר ונוח יותר, אבל עד שזוכים לראות את המוצר יכולים לחלוף בין 3 ל-14 יום. אתרי מכירות רבים מציעים אפשרות לאסוף את המוצר, ואם נקודת האיסוף נמצאת בקרבת מקום וזמינה בשעות נוחות, כבר לא צריך לחכות.

  

ביטול והחזרה: הרבה יותר קל לבטל עסקה שבוצעה באינטרנט מלבטל עסקה שבוצעה בחנות. עסקה באינטרנט מוגדרת כעסקת מכר מרחוק, וככזאת היא מקנה לצרכן זכויות מיוחדות. כיוון שבקנייה באינטרנט אין לצרכן הזדמנות להתרשם מהמוצר באופן בלתי אמצעי, על פי חוק הגנת הצרכן, ניתן להחזיר את המוצר בתוך 14 יום בלי הסברים, ולקבל את הכסף חזרה בניכוי דמי ביטול. בהתחשב בכך שברשת גם קל יותר להתפתות לרכישות אימפולסיביות ובלתי שקולות, מדובר בחוק ידידותי למדי.

 

מנגד, בחנות רגילה, כל עוד לא מדובר בפגם במוצר או בבעיה מהותית בעסקה, מדיניות החזרת מוצרים נתונה לשיקול דעתה. כדאי לדעת שכל חנות חייבת להציג את מדיניותה במקום בולט, באופן שיהיה גלוי לצרכן לפני ביצוע הרכישה והיא ומחויבת לעמוד בה. רצוי כמובן לרכוש בחנות עם מדיניות גמישה ונדיבה, בעיקר כשמדובר במוצרי חשמל ואלקטרוניקה שאת הבדיקה האמיתית שלהם אפשר לעשות רק בבית, לאחר הקנייה.

 

לפרטים קראו את מדריך WiseBuy לביטול עסקה והחזרת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

 

חוויית הקנייה: הקנייה באינטרנט נוחה, חסכונית והמבחר עצום. אבל את הריגושים האותנטיים ביותר רבים עדיין מוצאים מחוץ לבית, ואת זה רשת האינטרנט עדיין לא הצליחה להחליף. בנוסף, רבים עדיין מעדיפים לבצע את הרכישה אל מול מוכר בשר ודם. הצורך באותו שירות מסורתי ובקבלת סיוע מבן אנוש, עוד קיים, במיוחד כשעומדים להיפרד מסכום כסף נכבד.

 

ההמלצה שלנו – את שיעורי הבית תעשו ברשת בזמנכם הפנוי ובקצב שלכם. במרבית המוצרים כדאי להתנסות בחנות – תמונה אולי שווה אלף מילים אבל מגע יד ומראה עיניים שווים יותר. את הקנייה עשו על פי העדפותיכם האישיות, אבל אם אתם בוחרים לקנות ברשת הקפידו לבצע את כל הבדיקות כדי לבחור בחנות בטוחה והגונה.

צריך לדלג בין מספר חנויות כדי להתרשם מכל המבחר הקיים
צריך לדלג בין מספר חנויות כדי להתרשם מכל המבחר הקיים
המחירים ברשת לרוב נמוכים יותר
המחירים ברשת לרוב נמוכים יותר
החנויות באינטרנט זמינות 24 שעות ביממה
החנויות באינטרנט זמינות 24 שעות ביממה
בחנות אפשר להתנסות במוצר
בחנות אפשר להתנסות במוצר
קנייה ברשת חשופה יותר להונאות
קנייה ברשת חשופה יותר להונאות
חוויית קנייה אמיתית
חוויית קנייה אמיתית